To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Elektryka i elektronika - Jakie znaczenie ma rodzaj swiecy w samchodzie.

Krzysztof - Pią Gru 17, 2010 16:36
Temat postu: Jakie znaczenie ma rodzaj swiecy w samchodzie.
Zastanawiam się nad wymianą świec w mojej Alfie, i przeglądam fora internetowe, do mojej alfy polecane świece to Magneti Marinelli Golden Lodge 25HL wiem że to świece czteroelektrodowe a wiem ze u mnie sa zamontowane jedno elektrodowe championa. Takie właśnie zaleca serwis.
Czy ktoś z was sprawdzał jakie znaczenie ma dobra świeca w swoim aucie a jak to wygląda jak jest gorsza. O co chodzi z czteroelektrodowymi czy one coś faktycznie dają czy to zwykłe placebo.

Czy można utracić jakieś konie od tego że świeca zamiast czteroelektrodowej jest jedno elektrodowa czy generalnie można stracić jakieś konie jak coś ze świecami jest nie tak. Jakie są objawy zużytych świec i co można popsuć więcej jak się o nie nie zadba.

http://www.motoneo.pl/k-s...ca_iskrowa.html

cimar - Pią Gru 17, 2010 18:49

ja mam podobny problem chciałem zakupić do swojego rumaka nowe świeczki jak to wygląda
Krzysztof - Pią Gru 17, 2010 23:06

cimar napisał/a:
ja mam podobny problem chciałem zakupić do swojego rumaka nowe świeczki jak to wygląda


zakładaj sobie oddzielny temat tu świece do benzyniaka tylko proszę :D

Rafał - Wto Lip 26, 2011 13:31

Temat jest o wiele bardziej złożony nisz można się spodziewać.

Wybór świec ograniczający się do wyboru producenta to bzdura.

Istnieje kilka rodzajów świec ze względu na rodzaj materiału elektrody od tradycyjnych stali utwardzanych przez srebro, platynę do irydu

Napisałeś że świece do benzyny więc platyna lub iryd (irydowe zdecydowanie droższe ale to najlepszy materiał na świece)

kolejna sprawa to budowa elektrody

standardowo wystarczy pojedyncza elektroda z prawidłową przerwą ale jeśli silnik jest modyfikowany to może nie wystarczyć

oprócz świeć z dwiema elektrodami są takie z czterema albo z całym pierścieniem lub stożkiem zamiast typowej elektrody

prawda jest taka że jeśli świeca z brukwi ta jej i pięć elektrod nie pomoże ani cały pierścień

kończąc wątek świece to nie koniec ze świecami wymienić powinieneś też kable i tu zasada prosta kabel zapłonowy powinien mieć jak najmniejszy opór elektryczny szczególnie ma to znaczenia dla gazowanych silników bo na gazie jeśli kabel ma więcej niż 7k/m to możesz o równej pracy silnika zapomnieć
druga sprawa to izolacja i przyłącza
Izolacja powinna być elastyczna nawet przy -20, a przyłącza najlepiej gdyby były "hermetyczne" najlepiej odpowiadające klasie IP55 lub lepszej choć to klasa nie stosowana do oznaczeń takich kabli ale chodzi o szczelność na ciecz i pył

w skrócie tyle

co do producenta to zmieniałem świece w weekend i zdecydowałem się na świece BRISK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group