Nasze samochody - BMW E46 by grzeszak
grzeszak - Pią Lut 21, 2014 21:53
conpress napisał/a: | broj83 napisał/a: | (..)
7. Ile waży auto
Nie znam się na silnikach BMW ale myślę że jest zasilany pompą rotacyjną (jaki model) tak ?
|
z tego co pamiętam po mojej dawnej E46 w touringu to chyba 1400-1450kg a 150PS były zawsze na CR |
Masz rację, na pewno jest to CR.
broj83 - Pią Lut 21, 2014 21:57
grzeszak napisał/a: | 6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej. |
Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW
Za resztę odpowiedzi dzięki tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem
Btw: bardzo ładne wnętrze auta.
conpress - Pią Lut 21, 2014 22:21
broj83 napisał/a: | grzeszak napisał/a: | 6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej. |
Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW
Za resztę odpowiedzi dzięki tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem
Btw: bardzo ładne wnętrze auta. |
dzięki broj83 za pogrubienie mego nicka przeniesienie napędu to typowy duży LUK 240mm na dwumasie.. (tak jak grzeszak pisał to samo co 330d, oraz co ciekawe prawie identyczny zestaw jak np w 540i) ..w sumie, żeby co nieco polepszyć, nie wiem czy nie podpasowałby zestaw z E39 M5..
KOSA - Pią Lut 21, 2014 22:38
Świetnie się prezentuje, a dane robią wrażenie, dawaj na spoty i na Wilcze latem.
broj83 - Sob Lut 22, 2014 00:59
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?
conpress - Sob Lut 22, 2014 03:03
broj83 napisał/a: | grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ? |
znowu się wtrynię..
odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..
wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę..
grzeszak - Sob Lut 22, 2014 13:06
conpress napisał/a: | broj83 napisał/a: | grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ? |
znowu się wtrynię..
odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..
wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. |
Tak jak napisałeś, przekładka raczej nie wchodzi w grę, tylko zestaw customowy albo dołożenie spieków i mocniejszy docisk.
A o skrzyni też już myślałem, obecna trochę mnie ogranicza, chodzi o Vmax.
conpress - Pią Mar 07, 2014 03:53
..widziane na żywo, autko robi robotę jak trzeba..
(a żeby startować z S7 to chyba nawet większa suszarka z coolerem na 3/4 przodu może nie wystarczyć.. )
Krzysztof - Pią Mar 07, 2014 10:52
conpress napisał/a: | autko robi robotę jak trzeba.. |
a tam, bo dwójka mi nie weszła, i temperatura powierza była za niska, a dodatkowo to grzeszak, ruszył o 1 minutę wcześniej,
a na poważnie auto bardzo szybkie powodzenia
grzeszak - Sob Mar 15, 2014 23:46
Wczoraj wpadła rozpórka kielichów Staffa. Pierwsze wrażenia mega pozytywne. Z kolorem nie trafiłem
Dzisiaj autko było na hamowni, wynik trochę mnie zaskoczył, pozytywnie oczywiście.
broj83 - Nie Mar 16, 2014 00:03
Wynik bardzo pozytywny, ale chyba dużo czasu spędziłeś na hamowni bo temperatura zdążyła spaść o 14*C a ciśnienie o 3kPa
grzeszak - Nie Mar 16, 2014 00:14
Poprzedni wynik był robiony na tej samej hamowni jakiś rok temu. wtedy seria dostała tylko program. Teraz jest trochę pogrzebane.
Bartek - Nie Mar 16, 2014 03:26
fajne Nm
grzeszak - Wto Mar 25, 2014 00:05
Dzisiaj wpadł komplet łączników stabilizatora Lemforder.
grzeszak - Pią Kwi 25, 2014 01:32
Niestety stała się rzecz straszna... Podczas killowania Passata B5 obróciło panewkę, uszkodziło wał, korbowód, tłok, komorę silnika. Najgorsza z możliwych opcji. Silnik na złom.
Prośba a zarazem pytanie do forumowiczów: ma ktoś dojście do dobrych silników?
Chyba, że jest ktoś zainteresowany kupnem auta z rozwalonym silnikiem?
Rozważę każdą propozycję.
|
|
|