To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Sam naprawiam - "Thin Blade" Przepustnicy

pietro - Wto Sie 05, 2014 19:31
Temat postu: "Thin Blade" Przepustnicy
Zastanawialiście się kiedyś jak zoptymalizować przepustnice, żeby wyglądała i działała podobnie jak te aftermarketowe za kilkaset dolarów z ebaya? Oto opis. Smiley

Co na będzie potrzebne?

- Przepustnica Wink
- Dwie stalowe śrubki M4 z płaskimi łbami
- Dobry wkrętak
- Porządna piłka do metalu
- Opcjonalnie: papier ścierny ok. 400, papier wodny, dremel, końcówki polerskie, pasta polerska

Zaczynamy od rozebrania naszego obiektu. W tym celu odkręcamy TPS, a następnie śrubki motylka, a sam motylek delikatnie wyjmujemy. Na koniec wyciągamy samą ośkę odczepiając uprzednio sprężynę. Teraz przystępujemy do przeróbki ośki. Polega ona na odcięciu jej górnej części (tej od strony łbów śrub, nie tej z gwintem). Ucinamy ją w ten sposób, żeby zostawić ok. 1-2 mm po bokach, które będą podtrzymywały motylek także od góry:









Teraz przystępujemy do drobnej przeróbki samego motylka. Łby śrub które zastosujemy są płaskie od góry, ale od dołu mają kształt stożka. Trzeba więc wymodelować otwory w motylku w taki sposób, by stożek chował się ładnie w motylku. Najłatwiej zrobić to wiertarką lub dremelem ze stożkowym kamieniem szlifierskim. Uwaga tylko, żeby nie przesadzić, w motylku powinien chować się sam stożek łba śruby. Następnie przykręcamy wstępnie motylek do ośki (jeszcze nie składamy przepustnicy) i ucinamy końcówki śrub równo z ośką.

W tym momencie możemy opcjonalnie wypolerować przepustnicę i motylek. Uwaga! Nie ruszamy powierzchni styku motylka z korpusem przepustnicy, te części są dokładnie spasowane i jeśli to popsujemy, to przepustnica będzie nadawała się do śmieci.

Na koniec składamy wszystko do przysłowiowej kupy i cieszymy się zoptymalizowaną przepustnicą.

Jeśli wszystko się uda, to nasze dzieło powinno wyglądać mniej więcej tak:





Opis zapożyczony z FordTuningForum, zdjęcia własne

Lincoln - Śro Sie 06, 2014 00:10

Dobra, mów ile PS-ów dodaje, z tym że u mnie jest 10 takich elementów do zrobienia w obu autach :mrgreen:
pietro - Śro Sie 06, 2014 10:11

Dokladny przyrost jest rozny w kazdym przypadku... ale generalnie zmienia sie efektywna powierzchnia poboru powietrza takze przy zalozeniu zestrojenia tego moze byc calkiem milo.... bez programu oczywiscie jest przyrost ale tez spalanie podskoczy, program ma to unormowac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group