Tuning mechaniczny - Nitro/Podtlenek azotu/NOS
Tomek - Czw Maj 21, 2015 01:52 Temat postu: Nitro/Podtlenek azotu/NOS Hej,
doszedłem do wniosku że fajnie byłoby stać się konkurencyjnym na 1/4 mili a 193 konie w 1,5 tonowej budzie to malo wiec nitro okazuje sie najtańsza opcją podniesienia mocy.
Trochę się już orientowałem w temacie ale chcę zasięgnąć opinii z kilku źródeł:
1) Czy gdzieś na pomorzu montują instalacje podtlenku ?
2) Przykładowe koszty instalacja+strojenie ( strzał przed przepustnice - wet nitrous kit)?
3) Co sądzicie o strzale 150+ w seryjny M52B28, przeżyje ?
Krzysztof - Czw Maj 21, 2015 08:51
Z wiedzy zaslyszanej
+50 km jest ok i wszystko powinno przetrwac
+70 km to wlasciwa dawka by cos poczuc i prawdopodobienstwo ze sie cos wysypie jest do zaakceptowania.
Kiedys ktos mowil ze pomylil dysze strzelil raz +150 km a drugiego strzalu silnik nie wytrzymal
Ale orientuj temat bo tez jestem zainteresowany.
pietro - Czw Maj 21, 2015 10:04
W sumie mam lpg to i nos moglbym zalozyc
Tomix - Czw Maj 21, 2015 11:41
Zawsze mnie ciekawiło jak się steruje dawką tego podtlenku dzieje się tam coś za pomocą elektroniki . Czy to działa mechanicznie na zasadzie idą dwie rurki w dolot przed przepustnice jedna z benzyną druga z gazem jak w przypadku LPG silnik dalej myśli ze przyspiesza na paliwie ale robi to poprostu szybciej na nitro ?
Bo tego co widziałem montaż takiego zestawu lpg jest w sumie banalnie prosty wychodziło by w sumie ze cała regulacja to wielkość tej dyszy.
Kędzior - Czw Maj 21, 2015 14:02
jak ktoś jest zainteresowany chętnię podzielę się kontaktami do ludzi z branży
montaż nitro przypomina montaż lpg jest dosyć prosty
sterowanie można zrobić według własnego uznania nie ma tu filozofii
jak już nitro to tylko MOKRE !! strzał 70km jest bardzo optymalny 100km to już sporo ale zależy od silnika oczywiście wiadomo że jak strzelisz 100km do silnika o mocy 100km to może coś nie wytrzymać zaś w silniku o mocy 500km to lajtowo można tyle strzelać
Tomek, jeśli masz m52b28 i masz na pewno zdrowy silnik to przed nitro radził bym ci pomodzić go maksymalnie jak się da bez nitro dopiero jako zwięczenie projektu dać nitro na sam koniec
Bartek - Czw Maj 21, 2015 21:50
wrzuć dolot od m50b25. jest sporo większy, przybedzie troche km. Może troche krótszy dyfer ? Tylko nie wiem jak w e39 z przełoźeniami. Ogólnie to w 2.8 dolot i wydech to podstawa w modach. Silniki m52 są celowo zdławione, żeby zwiększyć żywotność. Z 2.8 bezproblemowo idzie uzyskać 210km (mowa o zdrowym motorze), tak jak z 2.5 - 190km jak jego starszy brat m50b25.
Kędzior - Czw Maj 21, 2015 22:38
Bartek, 210km to można zrobić z 2,5 m52b25 z 2,8 spokoj ie 230 jest do osiągnięcia oczywiscie na zdrowym silniku
Nitro jest dla takich aut jak np Lincolna vectra czy m5 gdzie nie ma już wielu możliwości na wzmocnienie silnika i nitro jest ostatnim krokiem , u Krzysztofa czy Grześka też ma sens ale w seryjnym motorze nie widzę sensu zbytnio to takie zaczynianie od dupy strony za przeproszeniem
EDI - Pią Maj 22, 2015 00:00
Nie konie zabijają silnik tylko zbyt duży moment a tego np przy +50km moze być ponad 100nm polecam kupić dół i grubsze korby ;D
W gd grab montuje jak by co
grzeszak - Sob Maj 23, 2015 00:22
też się nad tym cudem zastanawiam
Tomek - Sob Maj 23, 2015 01:07
o kolektorze i 220 koniach slyszalem ale to dalej mało,
seryjne M50/M52 przyjmuje na klate 400 - 500 Nm przy turbodoladowaniu
niitro jest fajna opcja bo turbienie mojego silnika na gotowo wyniesie okolo 20 kpln a to juz przestaje byc rozsądna kwota
Huragan - Sob Maj 23, 2015 01:10
Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal
grzeszak - Nie Maj 24, 2015 14:34
Huragan napisał/a: | Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal |
Mówisz o nitro, czy o turbo? Bo jak o nitro to ja chcę.
Kędzior - Pon Maj 25, 2015 10:35
skoro jest tylu chętnych może pomyślmy o grupowym zakupie wyjdzie sporo taniej
EDI - Pon Maj 25, 2015 21:04
Grupowe wysadzenie ;D
Huragan - Wto Maj 26, 2015 23:17
Ok sprawdzę co i za ile można kupić i dam znać. Montaż instalacji nitro nie jest problemem
|
|
|