To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Zakup kontrolowany - a może by tak Porsche ...

pietro - Pią Cze 19, 2015 22:41
Temat postu: a może by tak Porsche ...


Zbieram informacje na temat niedocenionego modelu porsche 924 oraz następcy czyli 944 ... jakieś opinie? wiedza z 1szej ręki? uważam że te modele to dobry temat do przemyślenia ;)
1. klasyk
2. RWD
3. to w końcu PORSCHE
4. cena do zniesienia

Krzysztof - Pią Cze 19, 2015 23:02

pytanie czy chcesz auta, którym na co dzień nie pojeździsz, nie polatasz bokami, serwisowanie trochę będzie kosztowało.

Chociaż przyznam, że juz się kiedyś zapisałem na forum Porshe i przewaliłem tam trochę forum celem uzyskania jak najwięcej informacji i niestety mnie na tamten czas nie było stać na to auto.

Podobnie jak Supra turbo, też fajne a jednak trzeba dysponować dużym budżetem by to utrzymać.

pietro - Pią Cze 19, 2015 23:11

akurat te modele są porzuconym pomysłem Audi i bardzo wiele części podobno pasuje z aut grupy VAG... ten wóz miał być zaprojektowany przez Porsche dla Audi lecz zrezygnowali w czasie kryzysu paliwowego i Porsche samodzielnie pociągnął temat do końca... wiele rzeczy można dopasować podobno z: audi 80/100, vw golf I/II, Jetta, polo ... oczywiście nie wszystko pójdzie gładko i nie wszystko będzie tanie
Krzysztof - Pią Cze 19, 2015 23:22

niestety ja juz nie pamiętam bo to dość dawno temu było. A od tamtego czasu auta nie stały się młodsze. Silniki chyba są jednak porshe a to oznacza, że sprzęgło też.
Generalnie nie wiem jaki budżet sądzisz, że wystarczy na takie auto.

pietro - Pią Cze 19, 2015 23:23

liczę się z budżetem ok 20tys ... przynajmniej na zakup i "pierwsze kroki serwisowe" ... w 924 rozrząd kosztuje grosze za to w 944 ok tysiąc ... sprzęgło w 944 kosztuje ok 4tysiące
Krzysztof - Pią Cze 19, 2015 23:25

pietro napisał/a:
sprzęgło w 944 kosztuje ok 4tysiące


to możesz przyjąć, że pozostałe części też tanie nie będą.

Chcesz coś nietypowego RWD poszukaj MR2 silnik umieszczony centralnie.

A jak chcesz tanio do zabawy to masa compactów po 8 tyś z silnikami 2,8

pietro - Pią Cze 19, 2015 23:29

Ostatnio sporo myślałem o przesiadce do klasycznego autka, kultowego ... w erze zaostrzonych przepisów i dróg rodem z westernów nie ma gdzie specjalnie nacieszyć się szybkim wozidłem ... może czas zainwestować w długoterminowy projekt, klasyczny?

Myślałem również o mercedesie w123 oraz w114/w115 ( wszystkie rozważane w wersjach coupe ) jednak chciałbym coś nietypowego, coś rzadko spotykanego ... i wtedy wpadł mi do głowy ten zapomniany i niedoceniany model 924/944


Wpadł mi również takowy artykuł:

http://www.klasyczny.com/...yk-na-sportowo/

misiek-stg - Pią Cze 19, 2015 23:46

znajomy ma takie coś 944 robi remont silnika i same tłoki i panewki to koszt6 ok 10000 tyś pln :D a w porównaniu do całości to zaledwie kilka częsci idzie podpasować od golfa 1 i scirocco mk1
pietro - Pią Cze 19, 2015 23:48

944 jest wgl droższy jeżeli chodzi o serwis itd ... 924 jest prostszą konstrukcją z tego co udało się doczytać póki coś i koszta mogą być sporo mniejsze
OSKA - Sob Cze 20, 2015 00:43

misiek-stg napisał/a:
znajomy ma takie coś 944


chodzi Ci o CONKA ?

Ja popieram zdanie Krzysztofa, zainteresowałbym się Toyotą MR2 Turbo , chociaż nie łatwo taką znaleźć no i to auto dwu osobowe, ale ma potencjał i jest piękne , stylistycznie według mnie ładniejsze od Porsche.

Jaca! - Sob Cze 20, 2015 02:40

misiek-stg napisał/a:
znajomy ma takie coś 944 robi remont silnika i same tłoki i panewki to koszt6 ok 10000 tyś pln :D


A gdzie robi remont, bo do nas przywieźli ostatnio jakieś Porshe do zrobienia ;>

Pietro nie słuchaj ich, takie auta kupuje się sercem, nie rozsądkiem. Chcesz Porshe, kup Porshe :) Piękne auto, klasyk na 1000% Obiekt zazdrości, dumy wlasciciela i baza do wieczornego dłubania przy piwku :)

conpress - Sob Cze 20, 2015 11:08

osobiście 944 uważam za ciekawszy z punktu widzenia praktyczności i codziennego użytkowania.. jeszcze lepiej ostatnią ewolucję 968 - ale to już inna półka
jeździ to fajnie, ale szału nie robi - to auto jest sprzed kliku epok.. jeśli chodzi o klimat - jesteś posiadaczem PORSCHE - i to się pewno liczy.. klasyk jest na pewno też.. najważniejsze kupić auto bardzo dobre blacharsko - bo z resztą jakoś można dać sobie radę sensownym kosztem..

jeśli chodzi o części to te popularne 924/944 tanio raczej nie jest, ale drogo też nie..

np. 944 2.5 160 PS
- tarcza przód ATE 370 zł szt
- tarcza tył ATE 477 zł szt
- klocki przód ATE 734 zł kpl (ale już TRW 150zł kpl)
- klocki tył ATE 349zł kpl (TRW 100zł kpl)

z niektórymi elementami typu amory, sprężyny - są już problemy z dostępnością w normalnych sieciach sprzedaży..
zresztą w ogóle - do takiego auta - nie kupowałbym nic na siłę w typowym sklepie - raczej w typowo wysyłkowych specjalizujących sie w marce/modelu

dwa- na zlot ortodoksów porsche - może Cię i wpuszczą, ale będziesz stał pod płotem.. uwierz mi, ale tak jest naprawdę !! (sam byłem na kilku tego typu imprezach PORSCHE CLUB w Houston TX , raz też udało mi się być gościnnie w jury konkursowym). składki członkowskie w klubach porsche - adekwatne do wartości pojazdu.. tyle że nowego :-P

ja osobiście kupiłbym chętnie w miarę współczesne model 911 (996) z turbiną.. obecnie chyba to auto ma najniższe ceny jesli chodzi o 911 może nie wygląda odlotowo, ale w wersjach z turbina naprawdę jedzie.. (tyle że tu za 15 letni wóz mamy koszt nowego auta klasy średniej ;-) )

moja opinia - chcesz PORSCHE - kup PORSCHE ! :cool:

pietro - Sob Cze 20, 2015 11:18

Nie spodziewałem się że poprzecie ten pomysł ... szczególnie że fakt jest to porsche jednak nie jest to jeden z topowych modeli marki ... jak niektórzy mówią "porsche dla ubogich"
misiek-stg - Sob Cze 20, 2015 11:21

Jaca! napisał/a:
misiek-stg napisał/a:
znajomy ma takie coś 944 robi remont silnika i same tłoki i panewki to koszt6 ok 10000 tyś pln :D


A gdzie robi remont, bo do nas przywieźli ostatnio jakieś Porshe do zrobienia ;>

Pietro nie słuchaj ich, takie auta kupuje się sercem, nie rozsądkiem. Chcesz Porshe, kup Porshe :) Piękne auto, klasyk na 1000% Obiekt zazdrości, dumy wlasciciela i baza do wieczornego dłubania przy piwku :)


robi samemu jak każde swoje auto ;)

grzeszak - Sob Cze 20, 2015 11:39

Trafnie to podsumowałeś Pietro, to jest wersja dla biedaków, których nie stać na 911.
Od zawsze podobało mi się 944, jednak spore koszta utrzymania tego auta (w końcu to porsche) wybiły mi ten pomysł z głowy. Jest masa części tanich, pasujących od VAg-ów, jednak też jest kilka elementów, jak np. sprzęgło, które dość mocno mogą uszczuplić budżet.

Podsumowując: bardzo fajne auto, jeśli chcesz kupić, to kupuj. Będzie to pierwsze porsche w klubie, na pewno każdy się za Tobą obejrzy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group