autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:55
Alfa Romeo- rozmowy na temat tej marki
Autor Wiadomość
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 14:55   

cimar napisał:
Krzychu jaki wkład już masz w swoją ślicznotę ? :D




ja u siebie miałem pecha że trafiło na mnie jeżeli chodzi o en dwu mas przy okazji się wymienia sprzęgło i jakieś tam uszczelniacze to pociągnęło zdrowo po kieszeni, reszta to oleje flirty i paski, Huragan wyciągał mi anty napadowy system który cos tam knocił, zrobiłem około 20 tys kilometrów przez czas co ja mam, i to wszystko w sumie,



Ale kupowałem auto od człowieka z klubu przepłaciłem oczywiście ale stan bardzo dobry :D

Zawieszenie, rozrząd, hamulce, wszystko było robione około 200 tys km, rozrząd przy dokładnie,

Poprzedni własciciel to Marcin z Rotmanki firma Le-Car u niego wielu serwisuje swoje Alfy, może nie jest tani ale usługa pierwsza klasa, więc za to przepłacenie miałem wiele rzeczy wstawionych nowych, bo około 200 tyś trzeba Alfie zrobić duży przegląd potem następne 100 tyś bez problemu,



Zainwestowałem w wygląd, sam body kit nie pamiętam chyba 2000 pln + malowanie i montaż około 1500 + alu 17" - 2000 + opony 1000 pln i tak się nazbierało,



Generalnie jak się alfę kupi w bardzo dobrym stanie i będzie się dalej dbać to nie ma problemu, części sa na poziomie części do Forda, zawieszenie trzeba umieć naprawiać i umieć zdiagnozować bo to dla większości diagnostów jest duży problem, generalnie w Starogardzie nie wiem kto zdiagnozuje luzy w zawieszeniu Alfy,

Kiedyś kupiłem egzemplarz z wybitym zawieszeniem ale o tym wiedziałem :D a przegląd przeszła diagnosta powiedział że jedna końcówka ma mały luz :D a całe zawieszenie kołysało aż samochodem,



Obecna alfa jest już moim trzecim samochodem tej marki i uwierzcie jak by się psuła to bym juz ja na żyletki przerobił,

Dużo jeździłem z dzieckiem i nie mogę sobie pozwolić na to by auto mnie zawodziło,

Chcę ją sprzedać bo chce teraz coś z V pod maską, bo chce nadal na ćwierć mili startować, a dieslem to nie te emocje, dieslem na ćwierć mili rusza się tak samo jak z pod świateł, a brzmienie V-ki to po prostu poezja a skoro nie robię teraz prywatnym samochodem dużo kilometrów to spalanie ma juz mniejsze znaczenie,
 
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:28   

To tak ogólnie czytam nie miałeś sporych wydatków, hmm ile chcesz za swoją maszynkę ?
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:42   

http://otomoto.pl/index.p...ow&id=C10063311



tu ogłoszenie,



Generalnie Alfy jak się dba tak się ma, diesle są niezniszczalne, wystrzegać się 2,0 TS bo ciężko trafić na zadbany i w benzyniakach sprawdzać olej bo lepiej by był blisko max :D

Dobra Alfa musi tez kosztować, moja jest z 2001 niestety z przed FL czyli lift wnętrza, ale pierwsza rejestracja 2002r,
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 16:16   

OK..



temat Alfy to chyba coś więcej niż model 156.. :)



podsumowując dotychczasowe:



-wiemy na przykładzie kolegi Krzysztofa - że silniki JTD należą do czołówki współczesnych diesli (zresztą to koncern FIAT - wypuścił pierwszy wtrysk bezpośredni a nie grupa VW/Audi)



- model 156 można nabyć w różnych cenach i w różnym stanie..



- trzeba się trochę na Alfie znać - żeby nie dać sobie wciskać kitu..



a czy ma ktoś jakieś przemyślenia o innych współczesnych modelach typu 166, 159, Brera, 147, Mito, lub tych starszych typu 33, 75, 145/146, 155, 164?
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 21:59   

146 miałem bardzo przyjazne auto, wyglądało jak na swoje lata całkiem ładnie, miałem wersje Junior i trzeba przyznać że jak na 1,4 TS szła jak przecinak, 104 km :D dawały rady,

Auto wyjątkowo odporne na boczne wiatry, generalnie nie pemietam auta w którym nie czuło się ich w ogóle,

Wielu uwielbiało inną wersje na tej samej płycie Alfe 145 z 2,0 TS auto bardzo dynamiczne, co do boxerów no cóż polecać można jak ktoś ma pojęcie :D

146 z silnikami 1,9 diesel są dostepne w dobrych cenach z silnikami JTD są już droższe ale też jest to dość okazyjna oferta na rynku i tania w serwisowaniu,



U mnie w 1,4 TS rozrząd 440 z wymianą amortyzatory 400 z wymianą keyba gazowe, nie więcej nie musiałem wymieniać więc więcej wiedzy na temat części nie ma, bardzo miło wspominam ten samochód był taki wyjątkowo młodzieżowy :D

I dawał wielka radochę z jazdy na 16" calowych kółkach prezentował się super :D



http://www.fotosik.pl



http://www.fotosik.pl
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 22:37   

swego czasu, lat temu kilka byłem bliski zakupu Alfy 33 1.7 16V (91rok) - coś około 130-132KM

.. niestety ówczesny właściciel - znał felery swego auta (podobno wytarte wałki rozrządu, synchronizatory skrzyni biegów)... i chciał je wcześniej usunąć, zanim pozbędzie się auta.. albo ..tak bardzo swoje auto lubił, że żal mu było je oddać.. (z tego co pamiętam poruszał się nim dalej :) )



jednak wrażenia z jazdy były nieziemskie... dźwięk(bokser), przyśpieszenie.. (w przyśpieszeniu było trochę charakterystyka podobne do Hondy z VTEC 'kiem mimo - zużytych wałków :) - gdzie następował całkiem spory przyrost mocy pow. 5000RPM).. trzymanie się nawierzchni..



..wyposażenie w porównaniu do innych w tej cenie i klasie aut (a było to dobre 10 lat temu) - wręcz powalało... m.in. klimatyzacja, pół-skórzane kubełkowe fotele, pełna elektryka.. jakiś komputer pokładowy... do tego krwista czerwień auta, i ospojlerowanie typowe dla 1.7 16V



do dziś się zastanawiam czy nie było to przypadkiem nawet QV... :?
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 00:43   

Już się zapaliłem by kupić 75 z 2,5 V6 tył napęd, ale jak zobaczyłem ceny zajeżdżonych to odpadam bo doprowadzić je do użyteczności kosztowało by krocie, za to zadbane egzemplarze nie występują a jak sa to bardzo drogie,



Plan mam teraz jak uda sie sprzedać moja alfę to chcę GTV 2,0 TB V6 200 km 7,5 sekundy do setki w serii silniki super :D minusem jest porazające spalanie na poziomie 18-20 litrów to jeden z powodów wycofania tej jednostki :D jednak osiągi do dzisiaj powalaja, jest jeszcze w rozsądnych pieniądzach 3,0 V6 ale nie mozna chipa zrobić i mody by kosztowały dośc drogo,
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 01:01   

:)



Alfa 75 to juz klasyka gatunku.. a z moich obserwacji wynika też że większość gratów do niej trzeba by ściagać z całej Europy.. :)

no i... wszystko sie może zdarzyć.. :wink:



co do GTV... bardzo fajne.. tyle że 2 osobowe, więc jak 2 osobówka to skłaniałbym się wtedy na coś z RWD...



jak Alfa do modyfikacji - to na pewno tylko z Turbo.. czyli R4 Turbo np. 155-tka... (łatwiejsza do eksploatacji i chyba niższe koszty niż 75 ale - trudna do nabycia), albo jakaś ładna 164 z 2.0 V6 Turbo... (widziałem jakiś czas temu taką stojacą w Bremen za 2k. Euro z pełnym wypasem) lub 166 z praktycznie tym samym motorem.. tyle że kasa już min. 2 razy większa..
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Mar 03, 2010 23:34   

na allegro praktycznie nie do poszukania GTV spider z silnikiem 3,2 a takowe tez wychodziły, auto na prawdę super,
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Mar 03, 2010 23:40   

A na forum Alfy nie mają chłopaki żadnego motorka 3,2 by można było swapa zrobić ze zwykłą GTV ?
_________________

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Mar 03, 2010 23:43   

Bushido napisał/a:
A na forum Alfy nie mają chłopaki żadnego motorka 3,2 by można było swapa zrobić ze zwykłą GTV ?


swap w przypadku alfy to raczej rzadko spotykana rzecz, alfa club robiła 156 z silnikiem 3,0 V6 + kompresor, potem z silnikiem 3,2 a teraz nie wiem co dokładnie robią GTV
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Mar 03, 2010 23:47   

Popytaj i poszperaj a sobie wydłubiesz silniczek taki jaki Ci pasuje i GTV będzie latała :) GTV to taki specyficzny model dla Alfy jak dla Hondy jest CRX, dla mnie to te auta są z podobnej półki Małe Ścigawce :)

P.S. GTV jak każde inne auto musi mieć dmuchawkę albo 2x większą pojemność by z CRX konkurować :twisted: ;)

Jaka jest waga GTV ?
_________________

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Mar 03, 2010 23:53   

GTV jest większe od CRX i to dość sporo, waga pewnie ponad 1200 kg :D

http://www.autocentrum.pl...meo/gtv/ii.html

generalnie GTV to wielkość podobna do Twojej prelude, w serii 1,8 TS ma podobne osiągi do Twojego 2,0
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 00:00   

No gabarytowo to jest zdecydowanie większe auto od CRX ale tak jakoś mi się kojarzy że GTV to takie bejbi Alfa do polatania ostro tak jak rexem :)

Kurcze,taka spora waga a na papierku 2.0 ma bardzo przyzwoity wynik do setki.
Moja Prela ma 133 KM i jakieś 9,5 do setki i waży 1220 KG na jednym wałku rozrządu bez żadnych bajerów.

To niebieskie GTV ze zdjęcia z Twojego linka mi się wybitnie nie widzi,czerwone ma klimat :)
_________________

 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 00:04   

Hmm żółte ma klimat :mrgreen:
Taka alfa jeździ po Elblągu miałem okazję puszczać kobietkę na pierszeństwie :roll:
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12