autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:56
AUDI - rozmowy na temat tej marki
Autor Wiadomość
klin
Jestem Nowy

Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Starogard
Wysłany: Wto Maj 04, 2010 23:41   

Cytat:
Na zakończenie długiego wywodu dodam, że powyższe słabiutkie argumenty są stosowane przez wszystkich Audi maniaków zawsze i wszędzie..

Przepraszam bardzo, nie mierz wszystkich swoja miara. Lubie Audi, nawet bardzo ale jestem tez swiadom tego ze nie sa to najlepsze auta na swiecie, ma swoje sukcesy jak kazde inne koncerny ale ma takze mase niewypałow jak inne.A tak wgl moja przygoda z Audi zaczela sie od wtedy kiedy pierwszy raz ujrzałem filmy z grupy "B", zakochalem sie wtedy w 5 cylindrach i grzebie sobie przy tym w wolnych chwilach, jestem swiadomy ze nie oplaca sie wgl, za te pieniadze ktore zainwestowalem/ zainwestuje w to auto kupilbym inne lepsze ale mam to gdzies, nie licze tych kwot ktore w nie wloze nie obchodzi mnie to, spelniam swoje marzenie, takie bardziej dla mnie dostepne, dlatego mam nadzieje ze mam prawo nazwac sie Audi maniakiem ale chyba troche innym niz ty opisujesz lub wyobrazasz sobie :wink:
 
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Śro Maj 05, 2010 09:02   

A jednak ktoś jeszcze lubi audi w tym mieście poza mną :mrgreen:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Maj 11, 2010 11:50   

marasss2 napisał/a:
A jednak ktoś jeszcze lubi audi w tym mieście poza mną :mrgreen:


No bez przesady, to że nikt się nie zawchyca i nie poklepuje po ramieniu (co czesto jest na forach VAG) nie znaczy, że nie lubi nikt Audi, pewnie się powtorze, ale gdybym miał 150tys zł na koncie i chial kupić nowe autko brałbym czarne A5 2.0 TFSI (211ps) :mrgreen:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 17:02   

kolejne osoby przybyły z Audi to postanowiłem temat do góry wciągnąć :D a co :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 18:15   

Krzysztof napisał/a:
kolejne osoby przybyły z Audi to postanowiłem temat do góry wciągnąć :D a co :D

Krzysztofie, o czym tu pisać-jaki jest koń każdy widzi :wink:
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 18:21   

Conpress dzięki za miłą lekturę, którą z zaciekawieniem przeczytałem, świetna kontra he he.
marasss2 pojawił się Jarzyn więc będzie dzielnie bronił dobrego zdania o AUDI, jestem tego pewien.
Dodam tylko od siebie mały cytat:
"bez dawcy organów czyli VW ILTIS z fali euforii i projektu Quattro chyba nic by nie wyszło"
na życzenie zamieszczę foto tegoż autka :wink:

Ogółem zawsze mi się Audi podobały 80,90,100,C4,A4,A6,A8 i TT bardzo przyjemne moim zdaniem auta.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 18:21   

Czekamy na rozwinięcie sloganu: przewaga dzięki technice (z dopiskiem z pólek VW;-)
 
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 18:43   

Uprzedzam, nie jadę na AUDI,bo dla mnie jest spoko i temat jest ciekawy :wink:

Dyskusja może być ciekawa, mianowicie Audi swoim sloganem jakwyżej Lincoln napisał twierdzi,że ma przewagę nad innymi dzięki technice,która w zasadzie jest po części zapożyczona od innych jak Conpress wcześniej wyjaśnił.Inne marki też taką taktykę zapewne stosowały i nadal stosują.
Cały ten międzyosiowy wyrównawczy mechanizm różnicowy powstał m.in. na częściach złożonych z gratów od BMW (np wał Kardana) i był w zasadzie prosty, bo dzięki wydrążonemu wałkowi w skrzyni biegów przepływ siły napędowej następował stamtąd w obu kierunkach, ale proste często znaczy genialne! Osobiście twierdzę,że w wielu przypadkach na najprostsze rozwiązania bardzo trudno wpaść i to nie tylko w motoryzacji. I tu mój ukłon w stronę AUDI.
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Sty 14, 2012 23:00   

a ja zawsze z chęcią poczytam licząc że nie będzie spięć tylko zdrowa dyskusja podnosząca lekko emocje :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Nie Sty 15, 2012 04:03   

Nie wiem Panowie po co ta spinka z wyższością danej marki nad drugą, tym kto co wymyślił i kto kogo uprzedził wprowadzając jakieś tam rozwiązania techniczne..
Dla mnie osobiście najlepszych argumentów za wyższością jednego nad drugim warto jest zawsze szukać na drogach po latach

Kto kiedykolwiek słyszał o Jensenie i jego wkładzie w rozpowszechnieniu napędu wszystkich kół??? Wspomniany model powstał w małoseryjnej ilości sztuk idealnie odpowiadającej liczbie koni mechanicznych generującej przez jego ciężki klocowaty motur
Jeśli tak mamy się przebijać to przed modelem Quattro, napęd 4WD zastosowało Subaru a jeszcze długo przed Jensenem w latach 40 był dostępny w jakże popularnym o zgrozo...
...garbusie - przynajmniej jego jednej ze skolei mało popularnej wersji :wink:

Ja z racji osobistego sentymentu będe nawiązywał do modelu urQuattro który pojawił się na początku roku 1980 a który był w fazie testów drogowych już od 1977-rok równoległy z pojawieniem się wspomnianego Jensena
Wtedy był to pojazd bazujący na modelu A80 z doładowanym silnikiem turbo zapożyczonym z A200, dyfrem tylnym zamocowanym na odwróconym o 180stopniu wózku przednim i mocno zmodyfikowanym dyfrem centralnym z Iltisa
Bzdurą jest jeśli ktoś zbyt dosłownie sądzi że napęd z terenowego Iltisa dało się od tak po prostu wstawić do popularnej osobowej A80 :!:
W skrzyni biegów znajdował się pusty w środku wałek pośredni który przekazywał napęd na koszyk ze stożkowymi satelitami które obracając się przekazywały dalej napęd oczywiście za pośrednictwem wału na oś tylną i przednią dodatkowym wałkiem biegnącym wewnątrz wałka pośredniego <bravo> jest to autorskie rozwiązanie inżynierów Audi stosowane do dziś które pozwoliło zmniejszyć rozmiary napędu do rozmiarów konwencjonalnego napędu na tył
Ale wracając do Quattro..
W tamtych latach takie kosztowało 49 000 marek, za tą samą kwotę można było kupić Porsche 911 czy BMW 6 a mimo wszystko auto cieszyło się nadspodziewanie dużą popularnością i z planowanych 400 egzemplarzy niezbędnych do uzyskania rajdowej homologacji przez cały okres produkcji 11lat wyprodukowano niemal 11500szt. ręcznie składanych aut ciągnąć sprzedaż pozostałych modeli z napędem quattro na fali popularności i sukcesów rajdowych w grupie B tegoż oto modelu
Nie będe tu nikogo zanudzał wywodem o tym jak udało się później obniżyć ogromne wówczas koszta produkcji ani za jakie Bóg zapłać pracowali ludzie po godzinach nad przygotowaniem tego modelu do nie tak oczywistej akceptacji zarządu firmy bo nie o to tu chodzi
Dziś quattro to blisko 70% aut tej marki wyjeżdżających rocznie z fabryk na całym świecie, grubo ponad milion sprzedanych aut, 45% udziału wszystkich sprzedawanych aut 4x4 na rynku niemieckim i 16% na rynku europejskim
90% sprzedawanych Audi w USA ma napęd quattro

Dlatego jeśli ktoś chce wiedzieć kto przyczynił się do masowego rozpowszechnienia napędu AWD, bez cienia wątpliwości był to nikt inny jak właśnie Audi
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:38   

Jarzyn napisał/a:
sukcesów rajdowych w grupie B tegoż oto modelu


ile raz Audi zostało mistrzem świata w grupie B w rajdach ??

Jarzyn napisał/a:
ani za jakie Bóg zapłać pracowali ludzie po godzinach nad przygotowaniem tego modelu do nie tak oczywistej akceptacji zarządu firmy


Włosi to rozwiązali trochę inaczej :D znaczy jak zawsze nakłamali :D a praca ludzi na zasadach wolontariatu w Audi o tym nie słyszałem ,
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 13:05   

Krzysztofie 2 razy, więc przy Lancii czy Mitsu i E30 M3 to po prostu marny wynik..
W segmencie premium najwięcej aut 4x4 sprzedało ostatnio...BMW. Synonimem AWD jest i będzie Subaru, Audi poszło na Haldexa a to już nie jest prawdziwe AWD i tu historia sie kończy;-)
 
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 17:31   

Lincoln napisał/a:
Krzysztofie 2 razy, więc przy Lancii czy Mitsu i E30 M3 to po prostu marny wynik..
W segmencie premium najwięcej aut 4x4 sprzedało ostatnio...BMW. Synonimem AWD jest i będzie Subaru, Audi poszło na Haldexa a to już nie jest prawdziwe AWD i tu historia sie kończy;-)

Owszem, Audi ma Haldexa, ale quattro jest na perwszym miejscu w tej marce moim zdaniem.
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 02:18   

Lincoln napisał/a:
Krzysztofie 2 razy, więc przy Lancii czy Mitsu i E30 M3 to po prostu marny wynik..

wgl człowiekowi nie chce się produkować i przybliżać tematyke czytając takie teksty..

Co ma wspólnego M3 czy Misiek z rajdową grupą B??? Chyba tylko to że w obu przypadkach na rajdy przychodzili kibice,
w przypadku tego pierwszego pośmiać się z zabawnych drogowych fail-i poczynań niesfornej ośki a w przypadku B-grupowych potworów poczuć adrenalinę uciekając w ostatniej chwili z pod kół latających nierzadko ponad 600konnych bestii

Lincoln napisał/a:
W segmencie premium najwięcej aut 4x4 sprzedało ostatnio...BMW.

Szczerze w to powątpiewam.. rozwiń temat na jakim rynku ma takie wyniki i o jakim 4x4 od BMW mówisz bo sam sobie gola strzelasz
Klasa premium to głównie auta z mocnymi silnikami powyżej 200ps a tam quattro masz w standardzie czy to się komuś podoba czy też nie
W BMW xDrive czy jak wolisz 4x4 to nic innego jak sprzęgło wisco czyli coś co Audi ma w niszowych modelach A3/TT i o ile w klubach Audi nikt tego quattro nie nazywa to w tym przypadku zgodzę się z Tobą i przyznam Ci racje że wisco to nie jest prawdziwe AWD którego BMW nie ma.
quattro (pisane zawsze przez małe q) to tylko nazwa marketingowa i na przestrzeni lat różne rozwiązania i generacje quattro, Audi stosowało
Dla mnie osobiście najciekawszą evolucją było quattro IIIgen. czyli 2 torseny centralny i tylny stosowany tylko w modelu Audi V8 manual aż do 2010 kiedy pojawiło się RS5 i quattro VIgen. z aktywnymi mechanizmami różnicowymi gdzie zmiennie w zalezności od warunków i przyczepności na oś tylną może trafić aż do 85%momentu obrotowego
Ciekawostką też jest rozwiązanie z R8 gdzie w zależności od sytuacji na koła tylne trafia aż do 90% momentu obrotowego

Krzysztof napisał/a:

ile raz Audi zostało mistrzem świata w grupie B w rajdach ??

Od początku jej istnienia czyli roku 1982r. zostało 2x mistrzem konstruktorów w 82r. i 84r.
W 83r. mistrzostwo zdobyła Lancia z modelem 037 nie mającym wiele wspólnego z seryjnym i tego samego roku Mikola jeżdzący dla Audi zdobył mistrzostwo w kat. kierowców
W 85r. Peugeot z modelem 205T16
Rok 86r był schyłkiem grupy B i nie wiem do końca jak rozegrała się rywalizacja bo sezon przerwały liczne śmiertelne wypadki tak z udziałem kibiców jak i kierowców którzy dosłownie gineli na miejscu w swoich maszynach trawieni w dodatku przez płomnienie..

Niestety o więcej wygranych było niezwykle trudno, Audi często okazywało się awaryjne, umieszczenie silnika z przodu nie było tak dobrym rozwiązaniem jak centralne u rywali i jazda często na granicy nie pozwalała na więcej chociażby ze względu na zdrowy rozsądek którego jak pokazał rok 86 wielu fabrycznym kierowcom konkurencji najwyraźniej mocno brakowało...
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 02:28   

Dodam tylko że quattro IIIgen. stosowane w Audi V8 miało taką zalete że w porównaniu do otwartej różnicówki, torsen dawał więcej momentu na koło które paradoksalnie miało lepszą przyczepność-nie odwrotnie.

I tutaj dobre ujęcia klimatu grupy B widzianej okiem kibica-zaznaczam z góry bez faworyzowania jakiejkolwiek marki :!: grr..

PART1
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

PART2
http://www.youtube.com/wa...feature=related
polecam 1:13 :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12