autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:56
AUDI - rozmowy na temat tej marki
Autor Wiadomość
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 03:10   

Jarzyn napisał/a:
(..)
Ja z racji osobistego sentymentu będe nawiązywał do modelu urQuattro który pojawił się na początku roku 1980 a który był w fazie testów drogowych już od 1977-rok równoległy z pojawieniem się wspomnianego Jensena(..)


77 roku? czyli 11 lat po Jensenie..

co do tego całego zamieszania wokół 4x4 sytuacja analogiczna jest jak z interfejsem graficznym do systemu operacyjnego komputerów osobistych.. wymyślili to ludzie z Xeroxa, kupili za grosze znając wartość projektu ludzie z Apple, a na masową skalę wcielili ludziki z Microsofta... a obecnie Apple ma jeden z bardziej dopracowanych systemów, ale to Windowsa zna prawie cały świat..

Krzysztof napisał/a:
Jarzyn napisał/a:
sukcesów rajdowych w grupie B tegoż oto modelu


ile raz Audi zostało mistrzem świata w grupie B w rajdach ??


od 73 roku ogólnie w całorocznej klasyfikacji generalnej konstruktorów w rajdach:

Lancia - 10 tytułów mistrzowskich (1 raz w B-grupie)
Citroen - 7 razy
Peugeot - 5 razy (2 razy w B-grupie)
Fiat - 4 razy
Subaru - 3 razy
Toyota - 3 razy
Audi - 2 raz (2 razy w B-grupie)
Ford - 2 razy
Talbot - 1 raz
Renault - 1 raz
Mitsubishi - 1 raz

jeśli idzie o B - auta kompletnie nieseryjne.. we wszystkich przypadkach nie mające nic praktycznie wspólnego z tym co jeździło analogicznego po drogach.. no może poza emblematami..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:11   

conpress napisał/a:
Talbot - 1 raz


zawsze im kibicowałem :D

Co do Audi, to nowe samochody tej marki są coraz fajniejsze, bo dla mnie nie chodzi o technikę a o to jakie emocje niesie za sobą samochód, a Audi jest coraz lepsze, chociaż Clarcson porównując M3 do S4 stwierdził że jedno to impreza z laskami tańczącymi w bikini na plaży a drugie to bal z kwartetem smyczkowym, więc dwa różne auta, ale audi było szybsze,

Co do samej dyskusji to dobrze się czyta na razie :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 10:53   

jak ja lubięposty Conpressa :mrgreen:
One zawsze czegoś nauczą :cool:
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 12:08   

Jarzyn napisał/a:
(..)
Ja z racji osobistego sentymentu będe nawiązywał do modelu urQuattro który pojawił się na początku roku 1980 a który był w fazie testów drogowych już od 1977-rok równoległy z pojawieniem się wspomnianego Jensena(..)

conpress napisał/a:

77 roku? czyli 11 lat po Jensenie..

Masz rację, w 77r. fabryki Jensena były juz zamkniete na kłódkę, pewnie po fiasku sprzedaży modelu FF - teraz sprawdziłem lata jego produkcji (bo o samym aucie obiło mi się o uszy)
nie zmienia to faktu że napęd wszystkich kół w samochodzie osobowym był stosowany jeszcze dużo wcześniej w latach 40 czy na początku stulecia Porsche coś tam wytwarzało bardzo małoseryjnego dla klienta indywidualnego
Tylko co z tego jeśli żadnemu z nich nie udało się z sukcesem rozpowszechnić na masową skalę tego rozwiązania tnąc koszta produkcji jak to zrobiło Audi?
Przyznasz chyba rację że każdy wcześniejszy projekt prekursora Quattro kończył sie klapą bo nie sposób zrobić pojazd z technologią NASA tylko wdrożyć go czyniąc dostępny niemal dla zwykłych ludzi.

conpress napisał/a:
Krzysztof napisał/a:
Jarzyn napisał/a:
sukcesów rajdowych w grupie B tegoż oto modelu


ile raz Audi zostało mistrzem świata w grupie B w rajdach ??


od 73 roku ogólnie w całorocznej klasyfikacji generalnej konstruktorów w rajdach:

Lancia - 10 tytułów mistrzowskich (1 raz w B-grupie)
Citroen - 7 razy
Peugeot - 5 razy (2 razy w B-grupie)
Fiat - 4 razy
Subaru - 3 razy
Toyota - 3 razy
Audi - 2 raz (2 razy w B-grupie)
Ford - 2 razy
Talbot - 1 raz
Renault - 1 raz
Mitsubishi - 1 raz

jeśli idzie o B - auta kompletnie nieseryjne.. we wszystkich przypadkach nie mające nic praktycznie wspólnego z tym co jeździło analogicznego po drogach.. no może poza emblematami..

Zacna tabelka
Widać tu idealnie czym była grupa B
10 mistrzowskich tytułów Lanci w tym tylko jeden w grupie B..
z tego co pamiętam to w klasyfikacji generalnej w 83r. Audi zabrakło 2pkt do wygranej nad pojazdem Lanci, nie wygrało bo było awaryjne ale ludzie z Lanci wiedzieli że gdyby nie fakt awaryjności Quattro, nie mieliby żadnych szans i dlatego pracowali nad nowym modelem S4.
Prostując ową tabelkę dodam tylko że Audi nie startowało wcześniej w rajdach od 73r (na końcu istnienia grupy 4 wystawiało co prawda swoje Quattro ale z powodu braku homologacji w początkowej fazie startowało jako tzw zerówka poza klasyfikacją)
tak w grupie B od początku jej istnienia przez 5 sezonów(5lat) 2 tytuły mistrzowskie to nie jest zły wynik chociaż zawsze mogło być lepiej
conpress napisał/a:

jeśli idzie o B - auta kompletnie nieseryjne.. we wszystkich przypadkach nie mające nic praktycznie wspólnego z tym co jeździło analogicznego po drogach.. no może poza emblematami..

Tu bym polemizował
Do uzyskania rajdowej homologacji niezbędne było wyprodukowanie krótkiej serii aut która opierać się będzie o ich rajdowe odpowiedniki
Dzięki temu dziś w prywatnych kolekcjach ludzie mają drogowe Peugeoty 205T16 z silnikami umieszczonymi centralnie podobnie Lancie czy właśnie Audi Sport Quattro-zdradzę nawet że w Polsce znajduje się jeden czerwony egzemplarz w prywatnej kolekcji jednego z miłośnika aut i tym samym kierowcy rajdowego.
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Wto Sty 17, 2012 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:40   

Zgadzam się z Tobą Jarzyn, z tyh krótkoseryjnych aut,które były wymogiem uzyskania homologacji ciekawe też było Renault 5 TURBO z centralnie umieszczonym silnikiem, tyle,że było to mało bepieczne i podobno trudne do opanowania auto.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 19:14   

Jarzyn napisał/a:
wgl człowiekowi nie chce się produkować i przybliżać tematyke czytając takie teksty.....


To chyba nie czytałeś swoich rewelacji o tym, że 70% sprzedawanych Audi to "czterołapy"

Jarzyn napisał/a:
Szczerze w to powątpiewam.. rozwiń temat na jakim rynku ma takie wyniki i o jakim 4x4 od BMW mówisz bo sam sobie gola strzelasz


4x4 to auto z napędem na 4 koła, nie wazne jakim systemem realizowane
Dane z 2009/10, nie pamiętam dokładnie według jakiej firmy (chyba JATO), bo pismaka nie odnajde tak szybko w każdym razie dotyczyły globalnej sprzedaży.

Jarzyn napisał/a:
Klasa premium to głównie auta z mocnymi silnikami powyżej 200ps a tam quattro masz w standardzie czy to się komuś podoba czy też nie


Segment premium kształtuje przedewszytkim cena i jakość, a nie moc, np. według Twoich założeń wszystkie A1/A2/A3 i połowa A4 oraz cześc A6 to auta spoza klasy premium - no bzdura straszna.

Jarzyn napisał/a:
...wisco to nie jest prawdziwe AWD ...


Czyli auta Subaru jeżdzące w większości na wiskozie nie są prawdziwymi AWD - buhehe

Według Ciebie przy klasie B wszytko wymięka, nawet M3 ktore jest najbardziej utytułowanym autem poruszajacym sie po asfalcie , a także EVO starujący w WRC z ogromnymi sukcesami (nastepca grupy B) majace tylko połowe mocy a potrafiące przejechać tą sama trase szybciej[/quote]

Jarzyn napisał/a:
bo było awaryjne ale ludzie z Lanci wiedzieli że gdyby nie fakt awaryjności Quattro, nie mieliby żadnych szans


Gdyby babcia miała wąsy....
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Sty 18, 2012 00:59   

Jarzyn napisał/a:
Jarzyn napisał/a:
(..)
Ja z racji osobistego sentymentu będe nawiązywał do modelu urQuattro który pojawił się na początku roku 1980 a który był w fazie testów drogowych już od 1977-rok równoległy z pojawieniem się wspomnianego Jensena(..)

conpress napisał/a:

77 roku? czyli 11 lat po Jensenie..

Masz rację, w 77r. fabryki Jensena były juz zamkniete na kłódkę, pewnie po fiasku sprzedaży modelu FF - teraz sprawdziłem lata jego produkcji (bo o samym aucie obiło mi się o uszy)
nie zmienia to faktu że napęd wszystkich kół w samochodzie osobowym był stosowany jeszcze dużo wcześniej w latach 40 czy na początku stulecia Porsche coś tam wytwarzało bardzo małoseryjnego dla klienta indywidualnego


..jedyne z czym można się tu zgodzić to fakt, że w 1977 roku fabryki Jensena były zamknięte, a Audi pod osłona nocy i lasu, z dala od ludzkich ciekawskich spojrzeń pracowało nad swoim 4x4..

- Napęd 4x4 znany był praktycznie od początków motoryzacji.. w 1900 roku zaprezentowano dzieło niejakiego Fedynanda od garbusów z domu Porsche z 4-ma niezależnymi silnikami elektrycznymi dla każdej piasty. Oryginał z epoki zdobił stoisko tego producenta na ostatnich IAA we wrześniu ub.r.

- W 1907 r. Daimler Motoren Gesellschaft zbudował swój napędzany na cztery koła pojazd o nazwie Dernburg-Wagen, lata dwudzieste i trzydzieste - to dalsze prace nad napedem 4x4 przez Mercedesa (Mercedes G5)i BMW (model 325 4x4) - jak wiadomo Audi też istniało, ale nie bardzo ktokolwiek tu pamięta z czym..

- można tylko napomknąć o pojazdach takich jak Bantam (potem Jeep), AMC - ale to terenowe i użytkowe wynalazki - a nie "osobówki"

- pierwszym sportowym a więc i osobowym pojazdem seryjnie produkowanym był Jensen FF bez dwóch zdań.. seryjność może i pozorna, ale 318 -320 szt (różne źródła) to więcej niż np taka Zonda przez cały okres swego istnienia naprodukowała, lub Bugatti ze swym Veyronem, których tez powstało dotąd mniej niż 300 sztuk a każdy o nim słyszał i wie nawet jak wygląda!

- następne osobowe - Subaru Leone, czyli początek lat 70 tych.. dokładnie 1972 rok.. dopiero 8 lat później kolejnym seryjnym osobowym autem z napędem 4x4 jest AMC Eagle a na naszej stronie atlantyku - Audi ze swym quattro..

rodzaj zastosowanego rozwiązania nie ma tu znaczenia.. 4x4 i już... w przeciwnym wypadku mielibyśmy ileś tam podkategorii typu pierwszy torsen, pierwsze synchro, pierwsza wiskoza, pierwsza QuadraTrac, QuadraDrive...
Na pewno silna jest obiegowa opinia o palmie pierwszeństwa dla Audi z modelem qattro, ale to raczej marketing stworzony przez fanów spod znaku 4 pierścieni.. jak i może przykład niedoinformowania..

Jarzyn napisał/a:
Tylko co z tego jeśli żadnemu z nich nie udało się z sukcesem rozpowszechnić na masową skalę tego rozwiązania tnąc koszta produkcji jak to zrobiło Audi?
Przyznasz chyba rację że każdy wcześniejszy projekt prekursora Quattro kończył sie klapą bo nie sposób zrobić pojazd z technologią NASA tylko wdrożyć go czyniąc dostępny niemal dla zwykłych ludzi.


masz rację, tu się zgodzę.. najlepszym przykładem takiego racjonalizatorskiego działania (co prawda nie w dziedzinie 4x4, ale też wyrafinowanej alu-technologii) jest np. Audi A2, co kosztowało jako nówka tyle, co auta o 2 klasy wyższe..



Jarzyn napisał/a:

conpress napisał/a:
Krzysztof napisał/a:
Jarzyn napisał/a:
sukcesów rajdowych w grupie B tegoż oto modelu


ile raz Audi zostało mistrzem świata w grupie B w rajdach ??


od 73 roku ogólnie w całorocznej klasyfikacji generalnej konstruktorów w rajdach(..)


Zacna tabelka
Widać tu idealnie czym była grupa B
10 mistrzowskich tytułów Lanci w tym tylko jeden w grupie B..
z tego co pamiętam to w klasyfikacji generalnej w 83r. Audi zabrakło 2pkt do wygranej nad pojazdem Lanci, nie wygrało bo było awaryjne ale ludzie z Lanci wiedzieli że gdyby nie fakt awaryjności Quattro, nie mieliby żadnych szans i dlatego pracowali nad nowym modelem S4.
Prostując ową tabelkę dodam tylko że Audi nie startowało wcześniej w rajdach od 73r (na końcu istnienia grupy 4 wystawiało co prawda swoje Quattro ale z powodu braku homologacji w początkowej fazie startowało jako tzw zerówka poza klasyfikacją)
tak w grupie B od początku jej istnienia przez 5 sezonów(5lat) 2 tytuły mistrzowskie to nie jest zły wynik chociaż zawsze mogło być lepiej

conpress napisał/a:

jeśli idzie o B - auta kompletnie nieseryjne.. we wszystkich przypadkach nie mające nic praktycznie wspólnego z tym co jeździło analogicznego po drogach.. no może poza emblematami..


Tu bym polemizował
Do uzyskania rajdowej homologacji niezbędne było wyprodukowanie krótkiej serii aut która opierać się będzie o ich rajdowe odpowiedniki
Dzięki temu dziś w prywatnych kolekcjach ludzie mają drogowe Peugeoty 205T16 z silnikami umieszczonymi centralnie podobnie Lancie czy właśnie Audi Sport Quattro-zdradzę nawet że w Polsce znajduje się jeden czerwony egzemplarz w prywatnej kolekcji jednego z miłośnika aut i tym samym kierowcy rajdowego.


jako, że najbardziej lubię auta lat 70-tych i 80-tych, każda okazja do nauki i samodoskonalenia się w tej dyscyplinie jest dobra.. zagłębiłem się w kilka moich periodyków (które de facto dla wielu forumowiczów mogą być starsze niż węgiel) i o to co wynalazłem:

1982 r. FISA wprowadziła nową klasę w rajdach - grupą B. Była to poniekąd potrzeba ówczesnej chwili. Z uwagi iż Audi wprowadziła model quattro z napędem 4x4 i nie dało się go nijak konfrontować z ówczesnymi autami... czyli grupa B - powstała przez udział Audi w tym okresie w rajdach ;-)

Najmocniejszą klasą przed grupą B była grupa 4, w której jeździły rajdówki oparte na seryjnych autach z napędem na tylną oś, takie jak Fiat 131. Problem pojawił się wraz z dopuszczeniem do rajdów samochodów, a właściwie samochodu z napędem 4×4, którym było właśnie Audi quattro.(..) FISA była zmuszona wprowadzić zmiany, które pozwolą na równorzędna rywalizację innym zespołom.

Restrykcje dotyczące budowy samochodu zajmowały niecałą stronę załącznika „J” regulaminu technicznego. Producent chcący wystawić samochód grupy B musiał wyprodukować jedynie 200 egzemplarzy do homologacji (co to za seryjność?? i jak się to ma do Jensena FF który uważany jest przez wielu za pojazd b.mało seryjny) i 20 do dalszej ewolucji. Podstawowymi ograniczeniami była pojemność silnika i masa pojazdu. Masa minimalna samochodów z silnikami powyżej 3,0 litra wynosiła 1000 kg. Samochody z mniejszymi silnikami mogły ważyć 960 kg.

Ciekawostką może być to, że grupę B stworzono jakby przeciwko Audi..., a niemiecki zespół nic sobie z tego nie robiąc - wystawił swoje pierwsze, w pełni B-grupowe auto dopiero w 1984 roku (Sport quattro)(sic!).
Choć wiele osób kojarzy grupę B właśnie z Audi quattro, to akurat Audi nie odniosło najwięcej sukcesów w tej klasie. Co więcej, najsłynniejszy model Audi quattro E2, które wielu postrzega jako ikonę grupy B, był w rzeczywistości najgorszą rajdówką tego producenta w tym okresie.

pierwszą prawdziwą B-grupą była Lancia 037. Samochód oparty na rurowej ramie, z superlekkim, kompozytowym nadwoziem i umieszczonym centralnie silnikiem miał napęd na tylną oś, więc teoretycznie nie miał szans z czteronapędowym Audi. Jednak B-grupowa specyfikacja i dużo większa moc, przy dużo mniejszej masie, pozwoliły zdobyć mistrzostwo producentów w 1983 roku. Mistrzem kierowców został (żeby nie było że piszę tu jakieś niestworzone historie :-P ) kierowca Audi quattro – Hannu Mikkola.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

Ostatnio zmieniony przez conpress Śro Sty 18, 2012 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Śro Sty 18, 2012 01:11   

to ja pogodzę wszystkich nawet jak audi s3 4x4 ma 270km to nie jedzie to jakoś rewelacyjnie :D
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Sty 19, 2012 00:56   

EDI napisał/a:
to ja pogodzę wszystkich nawet jak audi s3 4x4 ma 270km to nie jedzie to jakoś rewelacyjnie :D

:mrgreen: brawo Jasiu!
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 15:55   

http://www.youtube.com/wa...feature=related właściwe auto na wlasciwym miejscu
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 19:23   

za to twój ford tak nie potrafi :razz:
_________________
VW power...
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 23:06   

no to pewne - ford to samochod na drogi a nie na pole ;)
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 23:13   

No dobra dobra :mrgreen: ale widać za to jaką ładną trakcje takie audi ma jeśli na ściernisku daje rade ciągnąć pług :twisted:
_________________
VW power...
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 23:53   

no A8 quatro to mialem okazje jezdzic - idzie wszedzie nie ma to tamto
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Sob Sty 21, 2012 00:01   

Jeśli chodzi o ten słaby napęd quattro z lat 80tych to to audi lata na seryjnym układzie napędowym od silnika 2.2 http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs
_________________
VW power...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14