Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:56 |
VW Golf - fakty, opinie, uprzedzenia |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 01:54
|
|
|
Golf, jak golf, dobre autko klasy kompakt, nie wzbudza emocji, nie ma zbyt wielu słabych stron, jest po prsotu niezłym autem uzytkowym, gorzej z jego uzytkownikami, ktorzy na siłe probuja udowodnić, że to coś wyjatkowego, co sie nigdy nie psuje i prawie nic nie pali. Największą wadą tego modelu jest po prostu jego ilość, nie pomaga zakładanie dużych kół z naciagiem, mega gleby i spoilerów, czy innych gadżetów, dla mnie to będzie zawsze dobre autko dla mojej mamy czy teściowej:-) |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 02:10
|
|
|
..to chyba typowa przypadłość aut popularnych...
kiedyś praktycznie każdy rozpoczynał karierę od PF 126p.. i to było auto zarazem kochane i nienawidzone... kochane za małe a z drugiej strony za niebotycznie duże zużycie paliwa wobec oferowanych osiągów (chociaż w tym wypadku słowo "osiągi" to bardzo na wyrost słowo)
wraz z otwarciem granic zaczął się napływ tanich aut ludowych ale juz ze świata zachodniego.. w którym to chyba właśnie GOLF przejął palmę pierwszeństwa po popularnym maluchu..
najpierw dominowały Golfy I głównie z silnikami 1.1 i 1.3 benzyna.. oraz 1.5 i 1.6D
następnie era głupiego rozbierania aut po niemieckiej stronie i składanie ponowne po polskiej... i mamy golfy I z rocznika 94, 95...
potem dominowały golfy II,
po wstąpieniu do UE... golfy III
a ostatnie lata to napływ "czwórek w te-de-iku"
całą historię można by opowiadać godzinami.. ale zawsze przewija mi się jedno, dwa powiedzenia, kiedy szukałem i potrzebowałem na szybko jakiegoś taniego w zakupie i eksploatacji samochodu..
"...a nie lepiej żebyś kupił Golfa?", "..kup se golfa w dizelku"
masy przesiadły się do tego modelu i masy zaczęły mówić..
a że w całym tym tłumie użytkowników znajdują się różne "oryginały"... to mamy to co mamy m.in. na naszym forum.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 10:48
|
|
|
Moja pierwsze auto dziele na kilka kategorii , ponieważ pierwsze dobre auto to miałem służbowe
Natomiast jako moje pierwsze fajne auto którym to mogłem wyjechać poza granice Starogardu nawet do Gdańska był VW Scirocco 1,5 wersja pierwsza, uwielbiałem to auto lekka buda chyba 75 km to na prawdę mogłem stawać w szramki ze wszystkimi nowymi Polo 1,0 polonezami i innymi autami, Scirocco jak ja miałem było całkiem szybkim samochodem,
Potem je sprzedałem i po kilku latach odszukałem w sieci chciałem je odkupić ale człowiek w nocy je rozbił |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 10:48
|
|
|
Moje zdanie znacie Przypominam jedynie że nie mam nic do normalnych kierowców i do ich normalnie wyglądających aut lub poddanych modyfikacjom a nie takie które nadają się na konkurs agro tuningu.
Silniki TDI są bardzo dobrymi silnikami ale napewno nie nadają się do sportowej jazdy bo nie zostały do tego stworzone i chipy nie zrobią z nich gran turismo jak niektórzy sobie myślą
Co do benzynowców to nie mają się czym pochwalić poza 1.8 T bo to jedyny słuszny wybór co do tych silników (mówię o autach starszej daty a nie najnowszych)
VW Golf III gen
Plusy to:
Niska cena niektórych części zamiennych w porównaniu do innych marek
Ergonomia na bardzo przyzwoitym poziomie
Silniki TDI są gites pod względem ekonomii,długowieczności i sprawności
Licznik leci do 300k km i potem leci od zera więc w Polsce można 3 razy przelecieć licznik i sprzedać w momencie gdy stanie na "realnych" 250k km a dziadek który go kupi będzie miał super autko do kościoła bo przeważnie tacy ludzie kupują auta z takimi przebiegami i wierzą że są oryginalne
Wygodne fotele i nawet sporo miejsca w środku
Niskie ceny aut i lepsze wykończenia niż u konkurencji np Opel,Skoda z tego samego rocznika i klasy
Każdy mechanik ogarnie to autko bo nie jest skomplikowane
Jak na pierwsze autko lub jako samochód do pracy nadaje się idealnie
Gama silników do tych aut jest bardzo pokaźna i każdy znajdzie coś dla siebie
Minusy to:
Budy mają ciężkie jak rodzime panzerwageny (możliwe że były nawet na nie stylizowane)
Aerodynamika na poziomie fortepianu
Stabilność zawieszenia w zakrętach godna wanny na kółkach
Wnętrza smutne i staromodne w porównaniu do innych marek z tego rocznika i tej półki
Niektóre pakiety tjuningowe dostępne w biedronce,kiosku ruchu i może nawet u kierowcy autobusu są okropne,wykonane z bardzo słabych materiałów i wg mnie niektórych aut nie powinno się radykalnie modyfikować no ale są gusta i agro gusta
Mam nadzieję że żaden posiadacz VW Golfa się nie obraził na to co napisałem bo wyraziłem swoją opinię która zawiera się w krytyce jak i w dobrych stronach więc jest równowaga a nawet wypisałem więcej plusów więc proszę nie płakać bo aż tak źle nie jest
Dla pocieszenia jeszcze dodam że każde auta się psują,każdy może kochać swoje auto,każdy ma swoje zdanie,każdy ma prawo do krytyki i również każdy może spieprzyć swoje auto diodami i szpojlerami a także jeździć jak burak i tworzyć zły obraz dla swojej marki |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bushido Pią Lut 26, 2010 11:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:59
|
|
|
Golfy starsze mają brzydkie podświetlenie zegarów
I za dużo ich
zlot golfów jest na każdym parkingu pod blokiem (słyszałem to od kogos) |
_________________
|
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 17:07
|
|
|
Są takie zajebiste że każdy chce je mieć a my musimy się zadowalać tym co mamy |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Kierowca Rajdowy I tak będzie Alfa
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 651 Skąd: Wielki Bukowiec
|
Wysłany: Pią Lut 26, 2010 23:21
|
|
|
Bushido napisał/a: | Dla pocieszenia jeszcze dodam że każde auta się psują,każdy może kochać swoje auto,każdy ma swoje zdanie,każdy ma prawo do krytyki i również każdy może spieprzyć swoje auto diodami i szpojlerami a także jeździć jak burak i tworzyć zły obraz dla swojej marki |
z tym się zgadzam. |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 03:04
|
|
|
a ja mialem agro tuning w sierce i wszyscy mi zazdroscili -
|
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 11:08
|
|
|
Byłeś wtedy honorowym bywalcem Skarszewskiego rynku i ich niezapomnianych spotów ? |
_________________
|
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:44
|
|
|
nie ale jak bede roobil pick-up to tez bedzie wszystko swiecilo-moze inna techniką ale zobaczysz -bedzie masakra-ja nie dbam o to czy ktos bedzie mnie ocenial i jak .Ma podobac sie mnie bo to moja kasa i moj plan i moja praca.W coupe to co innego -to ma tylko zapier...ać.Tyle ze golf to golf a nie ford |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
Marcin
Kierowca Rajdowy I tak będzie Alfa
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 651 Skąd: Wielki Bukowiec
|
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 22:39
|
|
|
czytałem ostatnio w anonsach że ford pełnoletni równa się wydatki,
a gratulowali włochom za cinquecento!
o pełnoletnich VW piszą że zamienia się w żwir, czyli żę rdzewieje. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin Sob Lut 27, 2010 22:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 22:45
|
|
|
Sorki co te ostatnie wypowiedzi mają wspólnego z VW Golfem ? |
_________________
|
|
|
|
|
tuptus
Kierowca Rajdowy Demotywator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1394 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 14:00
|
|
|
dobry Golf nie jest zly. wg mnie golfy powinny byc kupowane przez rozsadne rodziny, gdyz nie psuje sie czesto, gama silnikow jest ogromna podobnie jak dostepnosc czesci, i prawdziwe są wszystkie argumenty Bushido. wiem o tym, gdyż moj ojciec ma wlasnie "czórkę w tedeiku" . ja cenie ten samochod za silnik bo jezdzi super (zreszta zawsze lubilem mocne turdo diesle) i niezawodność. pewnie sam za wiele lat, gdy zaloze rodzine (bo poki co mi sie nie spieszy) bede bral pod uwage jakas obecna lub przyszla generacje golfa
a gdybym przedtem nie kupil astry, to prawdopodobnie do dzis bym jezdzil trójką 1.8 w gaziku. ale to juz inna historia |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 14:43
|
|
|
tuptus napisał/a: | dobry Golf nie jest zly. wg mnie golfy powinny byc kupowane przez rozsadne rodziny |
Zgadzam się z tym a i pójdę dalej z tą tezą.Uważam że takiego auta jak Golf nie powinno się upiększać ani szprycować bo to się mija z koncepcją i przeznaczeniem tego auta.VW to samochód dla ludu który miał zmotoryzować niemieckie wsie i mniejsze miasta bo bogatsi niemcy jeździli Mercami,BMW.Ze samochodu dla ludu nie powinno się robić plastikowego latawca z milionem diod,ze szpejlerami z biedronki bo auto dla ludu zostanie autem dla ludu i uważam że Golfy I,II,III są autami wyłącznie do przemieszczania się w seryjnej postaci.Jedyne modyfikacje do tych auto to lepszy olej,dobre klocki hamulcowe i regularne serwisowanie.Nowe rodzaje VW to już inna bajka bo niekiedy przewyższają konkurencję która kiedyś przez bardzo długi czas stała i patrzyła z politowaniem na wszelkie próby dorównania do poziomu aut ekskluzywnych.
Nie powiem kompletnie żadnego złego słowa na temat seryjnych VW bo to bardzo dobre auta, poza silnikami 1.6 benz z III gen bo to katastrofa
I teraz co mnie kumaci posiadacze VW się obrażą ale ci którzy sprawdzą historię tej marki i sami sobie przypomną jak wyglądają siateksy i drutexy na Golfach II i III gen z czteroma wydechami,tuzinem naklejek z tribalami,diodami w spryskiwaczach itp to przyznają mi rację.
Tjuningowane Golfy to dla mnie takie samo dno jak najnowsze generacje Hondy Civic która miała sportowe zacięcie,lekką budę,agresywny silnik a teraz stały się z tego wozidupy które wstyd że Honda poszła tą drogą, nie wpominając o następny CRX który ma być hybrydą |
_________________
|
|
|
|
|
sebeq
Jestem Nowy
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 2
|
|
|
|
|
|