Instalacja gazowa - gdzie tankować ??? |
Autor |
Wiadomość |
tuptus
Kierowca Rajdowy Demotywator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1394 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 22:06
|
|
|
a przy karcie rabatowej ma sie 5-10 groszy taniej na litrze (w zależności od sposobu platnosci: 5 gr jak kartą, 10 gr jak gotówką) |
_________________
USŁUGI TRANSPORTOWE - WIECZORAMI I W WEEKENDY
tel. 884-821-333
Trzymaj się ramy i gaci mamy |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 12:57
|
|
|
Muszę was wszystkich zmartwić bo o ile tego typu wątek dla benzyny czy oleju napędowego ma sens bo te paliwa są często "chrzczone" to w przypadku LPG kompletnie bezsensowna dyskusja nie ma czegoś takiego jak "chrzczony" gaz.
LPG to mieszanina propanu i butanu + śladowe ilości metanu i paru innych związków i w związku z tym że w polsce nie ma jeszcze norm procentowej zawartości tych gazów w LPG to właściwie nigdy nie zatankujecie takiej samej mieszanki, zresztą latem w LPG jest więcej butanu (i jest tańszy) a zimą jest więcej propanu (i jest droższy)wynika to z temperatury zamarzania tych gazów.
Jeśli instalacja jest dobrze ustawiona i zamontowana LPG zawsze będzie się spalał tak samo dobrze bo wartość oktanowa LPG to 100 - 120 oktanów a wartość energetyczna jest zawsze większa niż benzyny.
problemy biorą się w większości z niedogrzanego lub zużytego parownika, brudnych filtrów lub niewłaściwych świec i kabli zapłonowych które najbardziej są widoczne gdy w czasie gdy temperatura spada w okolice zera i poniżej a w zbiornikach na stacjach jest jeszcze LPG w którym jest za dużo jak na takie warunki butanu a nie dlatego że jedna stacja ma lepszy gaz a inna gorszy. |
|
|
|
|
Marek
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 812 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 17:21
|
|
|
Również polecam BP cały czas tam tankuje |
_________________ Było:
VW Golf I
Ford Fiesta mk2
BMW e36
Renault Scenic
VW Passat b5 1.8T |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 01:01
|
|
|
FAR napisał/a: | (..)
Jeśli instalacja jest dobrze ustawiona i zamontowana LPG zawsze będzie się spalał tak samo dobrze bo wartość oktanowa LPG to 100 - 120 oktanów a wartość energetyczna jest zawsze większa niż benzyny.
(..) |
wartość energetyczna może jest i większa, ale jeśli porównujemy dwa paliwa o takich samych masach a nie objętościach.. (tylko 1kg Pb vs. 1 kg LPG, nigdy inaczej..).. paliwo zaś kupujemy na litry..
a jak wiadomo gęstości niektórych cieczy... zmieniają się pod wpływem np. temperatury..
no i wtedy wartość energetyczna litra LPG to raczej przysłowiowa przepaść w stosunku do wartości energetycznej litra PB.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Nie Paź 23, 2011 23:16
|
|
|
ja tez jak wiekszosc tankuje tylko i wyłacznie na BP
FAR a ja wytłumaczysz to ze na pełnej butli gazu z BP robie około 230-240km a tankujac na Raifneri robie około 190-200 km przy bardzo podobnym stylu jazdy????????
Jeszcze poza mororyzacja . można zrobić taki test wzić czjnik powiedzmy o pojemności 2l i zagotować wode w okresie np letnim a w swieta wielkanocne lub inne.czas pomiedzy jednym a drugim bedzie o 25%dłuższy wiec skad ta róznica ?mowa o gazie ziemnym. i to że spalany gaz zmienia kolor?? |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Nie Paź 23, 2011 23:27
|
|
|
Liczba oktanowa nie ma nic wspolnego z wartością opałową, którą lpg ma niższą tak jak pisze Conpress (stąd wyższe spalanie) |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 12:52
|
|
|
compres zgadza się to co piszesz napisałem w jednym zdaniu o oktanach i wartości opałowej ale nie dlatego że to ma jakiś związek po prostu może trochę brakuje ładu w mojej wypowiedzi ale głównie chodziło mi o to że LPG ze względu na swoje właściwości i wpływ warunków otoczenia nigdy tak na prawdę nie jest taki sam nawet na jednej stacji
zgodzę się jednak że LPG ze stacji o dużym obrocie może wykazywać lepsze właściwości ( np BP ) niż ze zbiornika który jest rzadko tankowany co nie oznacza że na BP też można zatankować i narzekać że coś gorzej idzie
co do porównań spalania to przykro mi ale nie przekonacie że potraficie przejechać dystans potrzebny do sensownej oceny spalania kilka razy tankując i jeżdżąc w identycznych warunkach i z identyczną charakterystyką przyspieszania, prędkości, stosunku ruchu miejskiego i szybkiej jazdy, itp. zawsze ta ocena jest tylko przybliżona a nie dokładna
często tankujemy auto LPG na BP ale gdy przeginają z ceną to również na Bliskiej czy nawet na Edexie na wylocie na pelplin i specjalnie różnicy nie widać a czasem 10gr na litrze różnicy w cenie
tylko gdy reguluję spalanie po jakiś manewrach z instalacją to raczej auto jest tankowane na jednej stacji takiej właśnie gdzie jest duży obrót ale nie ma to znaczenia czy to BP, Statoil czy Lotos
pomijam że autosugestia to też mocna rzecz i jak ktoś sobie wmówi że tylko na stacji X jest dobre paliwo to z każdej innej będzie twierdził że samochód gorzej chodzi i to nie dotyczy tylko gazu |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 13:22
|
|
|
Lincoln napisał/a: | wartością opałową, którą lpg ma niższą |
hmmm
....................................................Benzyna........ON..........LPG..........CNG
Wartość energetyczna [MJ/kg]......43,6 - 45......45.........50,4.........55,5
Wartość oktanowa.........................do 98...........-........100-120.....110-120
coś chyba nie bardzo jest tak jak mówisz
Lincoln napisał/a: | (stąd wyższe spalanie) |
też się nie zgodzę bo najważniejszą przyczyną większego spalania LPG w silniku przeznaczonym do spalania benzyny jest to że jest to tylko paliwo alternatywne, a nie takie do którego ten silnik zaprojektowano |
Ostatnio zmieniony przez Rafał Pon Paź 24, 2011 13:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 17:11
|
|
|
Tyle, że Lpg tankujemy w litrach, a jeden litr to troche ponad poł kilograma... |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 17:38
|
|
|
ehhh
czy tankujemy w litrach czy w saszetkach na wagę to i tak w parowniku uzyskujemy formę gazową pod niskim ciśnieniem
a z kolei jak już się bawimy w przeliczniki to z około 3 litrów LPG dostajemy metr sześcienny formy gazowej
a w silniku spalamy mieszankę gazu i powietrza i możemy sobie tak dalej wyliczać co nie zmienia faktu że nie ma czegoś takiego jak "chczony" LPG |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 17:42
|
|
|
Nie zmienia to faktu, że tankowany litr LPG ma mniejsza wartośc opałową niż litr benzyny.
Co do samego gazu to niestety obecnie według bagań tych co sprwadzają zupe na stacjach (nie wiem jak to sie tam zwie) 7-8% paliwa LPG nie spełnia podstawowych norm (reszta paliw wypada dużo lepiej) |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 11:05
|
|
|
Lincoln napisał/a: | 7-8% paliwa LPG nie spełnia podstawowych norm |
kolejny raz się z Tobą nie mogę zgodzić
TUTAJ jest zestawienie kontroli stacji paliw pod względem jakości LPG sprzedawanego na nich przez UOKIK od stycznia do września tego roku literka D oznacza że wszystko było zgodne z normą, jak łatwo zauważyć w pojedyńczych przypadkach gdy były znalezione nieprawidłowości to dotyczyły właściwości korozyjnych z miedzią a nie niczego co miałoby wpływ na spalanie
poza tym znam osobiście kierowniczkę jednego z akredytowanych laboratoriów, które prowadzą badania paliw na stacjach i również potwierdziła że LPG pod względem jakości jest porównywalny na wszystkich testowanych stacjach w przeciwieństwie do benzyny czy oleju napędowego
kolejna sprawa to fakt że prawie 60% rynku gazu skroplonego jest tak na prawdę w rękach jednej firmy no i na przykład gas na BP i na Orlenie to gas z tego samego źródła poza tym często również ten sam gaz kupują małe stacyjki więc ten super wychwalany przez Was gaz z BP jest też w zbiorniku na stacji Pana Stefana w Zadupiu Małym
Lincoln napisał/a: | Nie zmienia to faktu, że tankowany litr LPG ma mniejsza wartośc opałową niż litr benzyny |
no i ok tylko jest taki mały szczegół, że do ustalenia mieszczanki paliwowej bierzemy nie litry tylko kilogramy dla przypomnienie mieszanka stechiometryczna to 1kg paliwa i 14,7kg powietrza no i w obu przypadkach mamy do czynienie z fazą lotną paliwa z tą różnicą żę mieszanka LPG i powietrza jest bardziej jednorodna
no i przeliczenia szacunkowe bo w rzeczywistych przy przeliczeniu trzeba wziąć pod uwagę gęstość która zmienia się w zależności od temperatury
1 l płynu = 0,254 m3 gazu
•faza ciekła
1 l = 0,52 kg
1 kg = 1,92 l
•faza gazowa
1 Nm3 = 2 kg
1 kg = 0,5 Nm3
•wartość opałowa
ok. 46 MJ/kg
ok. 92 MJ/m3
ok. 11000 kcal/kg
ok. 22000 kcal/m3
ok. 1 kg/h = 13 kW ok. 1 kW = 0,077 kg/h
no i przypominam że w silniku spalamy fazę lotną, no i teraz chyba jest jasność w tej kwestii |
Ostatnio zmieniony przez Rafał Wto Paź 25, 2011 12:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Rafał
Maniak Resoraków
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 66 Skąd: STG
|
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 11:14
|
|
|
jest jednak jeden przypadek gdy LPG może być "gorszy"
na nowo otwartej stacji lub na stacji gdzie był wymieniany lub legalizowany zbiornik przed napełnieniem w celach antykorozyjnych zostaje napełniomy azotem aby wyprzeć tlen a następnie zalany gazem no i w takim wypadku gaz może być silnie zaazotowany co wpłynie na właściwości spalania |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 18:16
|
|
|
Tyle teori, praktyka wygląda tak: tankujemy gaz i co najwazniejsze płacimy za litry, jak sama nazwa wskazuje: gazu płynnego, reszta prawde mówiąc mam w dupie. Beny pali mi 10l, gazu 12l, więc naturalne, że lepsza jest benzynka, auto lepiej przyspiesza i ma lepszą reakcje na dodanie gazu, mimo, że na hamowni wynik był zbliżony PB/LPG
Ciekawe jak wytłumaczysz ludziom, że ze z gazu na jednej stacji pokoasz 200km, a z drugiej 240km jadąc codziennie prawie tak samo do pracy
Co do laboratorium i innych podobnych instytucji: moja ciotka z SAnepidu też twierdzi, że wszedzie jest wszystko cacy w sklepach, tylko czemu po wyjściu z każdego powiekszają sie jej siaty |
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Wto Paź 25, 2011 18:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 23:34
|
|
|
Lincoln napisał/a: | Benzyny pali mi 10l, gazu 12l, więc naturalne, że lepsza jest benzynka, auto lepiej przyspiesza i ma lepszą reakcje na dodanie gazu, mimo, że na hamowni wynik był zbliżony PB/LPG |
mi Ford też pali mniej benzyny niż LPG
Lincoln napisał/a: | auto lepiej przyspiesza i ma lepszą reakcje na dodanie gazu, mimo, że na hamowni wynik był zbliżony PB/LPG |
byłem na hamowni razem z Tobą a swoją drogą mój ford nie ma różnicy lpg czy benzyna
Lincoln napisał/a: | Ciekawe jak wytłumaczysz ludziom, że ze z gazu na jednej stacji pokoasz 200km, a z drugiej 240km jadąc codziennie prawie tak samo do pracy |
a nie jest tak że przy różnych temperaturach gaz zwiększa swoją objętość bardziej niż benzyna stąd mogą być większe różnice,
FAR napisał/a: | pomijam że autosugestia to też mocna rzecz i jak ktoś sobie wmówi że tylko na stacji X jest dobre paliwo to z każdej innej będzie twierdził że samochód gorzej chodzi i to nie dotyczy tylko gazu |
też się z tym zgadzam, tankuję na różnych stacjach lpg i diesla zawsze do pełna i różnic nie ma , przez chwilkę myślałam że są na BP,
Natomiast wrażenie to mam jak zatankowałem kiedyś 100 oktan to auto latało getech pokazał jednak to samo co wcześniej.
NIE ZMIENIA TO WSZYSTKO FAKTU ŻE DYSKUSJA ZROBIŁA SIĘ CIEKAWA |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Wto Paź 25, 2011 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|