Dyskutujemy (kulturalnie oczywiście:D) |
Autor |
Wiadomość |
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:53
|
|
|
Bezpieczeństwo nie leży w napędzie a w osobie która siedzi za kółkiem. Prawdziwy debil to i w czołgu by się rozbił |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 00:53
|
|
|
No tak bo każdego skandynawa stać na wydanie minimum 50 tys euro na nowe auto Mhm jasne są zamożni ale nie ma co generalizować. Do macierewicza nie będę się wybierał. Nie wiem czy to miało na celu mnie obrazić jeżeli tak to nie wyszło. |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 00:57
|
|
|
Bzyk napisał/a: |
RWD- chodzenie w szpilkach (powodzenia zimą na lodzie )
|
To porównanie wgl z dupy ;d
Każdy z napędów ma swoje plusy i minusy
AWD-najbezpieczniejszy najlepiej sprawdza się w terenie i pozwala dojechać tam gdzie polegnie fwd i rwd ale przy autach o niskiej mocy bardzo muli auto
RWD-napęd dający najwięcej frajdy z jazdy , ale przy większych mocach mogą występować problemy z trakcją
FWD-uniwersalny napęd sprawdza się w miarę i w mieście i w miarę można pozapierdzielać |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 01:08
|
|
|
rwtnt napisał/a: | No tak bo każdego skandynawa stać na wydanie minimum 50 tys euro na nowe auto |
A co ma zakupo nowego auta do dopłata za napęd w granicach 3-4tyś Euro, co jest miesięczną pensją dla osoby myślącej o nowym aucie? Proszę nie naciagaj na swoją stronę, to bez sensu, bo jak wsponiałem wcześniej zbliżasz się do poziomu Macierewicza. Autem 4x4 nie pojedziesz szybciej w zakrecie, z hamowaniem to samoj, co najwyżej na śliskiej/wertepowatej drodze zajedziesz dalej. M5 śmigałem zimą i nie miałem kłopotów nawet na mocno zaśnieżonym pasie w Borsku, mieszkam też daleko od głownych dróg i ani razu na zimówkach nie poległem. |
|
|
|
|
ACzE
Maniak Resoraków Master of Distaster
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 61 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 03:43
|
|
|
Lincoln napisał/a: | ACzE napisał/a: |
Ciekawa porównywarka przyznaje ale pozwoliłem sobie zostawić grubasa z plecakiem na inne wypady do galerii handlowych i wybrałem limo vs. limo żaden RS6plus żeby być nadal obiektywny
http://www.zeperfs.com/en/duel110-611.htm
tor Nurburgring 8sek przewagi dla RS i to jest dopiero cała wieczność ale nie chce tu kogokolwiek faworyzować bo M5 to na prawde dobry wóz jeśli chodzi o prowadzenie i kłamałbym gdybym twierdził inaczej |
To i tak jest 3:1 dla M5, więc gdzie ta przewaga dzięki 50ps i napędowi na 4 koła, dla auta młodszego o blisko generacje(97/02)??? |
Co z pozostałymi 3 golami? RS jest jednak cięższe mimo, że Audi przyjmuje różnice w masie zastosowania ich awd do rwd na poziomie do 50kg. ale tu jest jeszcze silnik podwójny turbo który osprzęt też waży w porównaniu do n/a no a większa moc minus powyższe to będzie właśnie wspomniane 8sek na Ringozie a skoro 3 sek. to jest przepaść to czym jest 8? Seria C5 pojawiła się również w 97r. sam RS jak to zwykle bywało w latach 90tych wchodził na rynek za zakończenie produkcji więc auta jak najbardziej kadencją odpowiadające sobie.
Lincoln napisał/a: |
Idąc tokiem rozumowania kolegów z Audi, to ludzie np ze Skandynawii znani z zamiłowania do bezpieczeństwa powinni w 99% poruszać się Q | ludzie ze skandynawii są przede wszystkim patriotami i jeźdzą rodzimą motoryzacją na kope w tym również AWD
Pamiętam kiedy 2lata temu szukałem auta dla siebie to oglądałem egzemplarz z Rybnika na kompletnym fullu wcześniej sprowadzony z Norwegii miał napęd q i co mnie bardziej dziwiło oponami z kolcami
Lincoln napisał/a: |
Ale nic, wychodzi na to, że każdego dnia jadąc do pracy ryzykuje życiem, a deszcz, kałuże i snieg powodują że staje się zakałą i wszystkie 4 buty mnie wyprzedzają...takie rzeczy tylko w Erze | tego nie powiedziałem
Krzysztof napisał/a: |
Więc w sumie spór o nic na tor nie pojedziemy, rwtnt, i ACzE, nie chcą się ustawić bo swoje teorie poprzeć to co zrobić |
zdążyłem się już zorientować czym jeździ kolega Lincoln i obawiam się, że nawet gdybym wytargał swój silnik z budy po czym zamontował go w rowerze i nakleił na kierownice znaczek quattro to i tak nie miałbym polotu przy nim |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 06:18
|
|
|
Lincoln napisał/a: | rwtnt napisał/a: | No tak bo każdego skandynawa stać na wydanie minimum 50 tys euro na nowe auto |
A co ma zakupo nowego auta do dopłata za napęd w granicach 3-4tyś Euro, co jest miesięczną pensją dla osoby myślącej o nowym aucie? Proszę nie naciagaj na swoją stronę, to bez sensu, bo jak wsponiałem wcześniej zbliżasz się do poziomu Macierewicza. Autem 4x4 nie pojedziesz szybciej w zakrecie, z hamowaniem to samoj, co najwyżej na śliskiej/wertepowatej drodze zajedziesz dalej. M5 śmigałem zimą i nie miałem kłopotów nawet na mocno zaśnieżonym pasie w Borsku, mieszkam też daleko od głownych dróg i ani razu na zimówkach nie poległem. |
Tu się zgodzę, auto w Borsku latało super, a śniegu trochę było |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 17:45
|
|
|
conpress napisał/a: | przyznaj ze adidasy tojuz nawet nie ekscentryzm, ale brak dobrego smaku i wyczucia taktu.. |
Bardziej mi chodziło o wygodę
W szpilach jak nie umiesz chodzić to sie pozabijasz (rwd też tak ma szczególnie z mocą) |
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 19:34
|
|
|
No tak lepiej mieć 2 koła napędzane niż dwa i basta mniej znaczy więcej twoje teorie też bliższe panu w 3 paskach zachwalającego bmw |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 20:02
|
|
|
A mój brat sie zakopał zimą a miał audi quattro ;D i co wyciagało audi ? Honda hehe czyli fwd góra pany heh ale fakt wygodne bezpieczne masywne auto co do napędu nie odczułem jakiejś mega zajebistosci tego spoko rusza lepiej czterobut łatwiej zapanować w poślizgu jak by mnie bylo stać czemu nie kupił bym ale subaru lub Evo |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
|
|
|
|
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 20:26
|
|
|
samo posiadanie auta z AWD nie uczyni nikogo lepszym kierowcą, tym też trzeba umieć jeździć. Mały przykład tego był w zeszłym roku w Osiu Audi R8 dostało po dupie od BMW E30 |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 20:42
|
|
|
Spor mozna rostrzygnac jedynie na kresce:) |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Paź 22, 2013 23:22
|
|
|
ACzE napisał/a: | zdążyłem się już zorientować czym jeździ kolega Lincoln i obawiam się, że nawet gdybym wytargał swój silnik z budy po czym zamontował go w rowerze i nakleił na kierownice znaczek quattro to i tak nie miałbym polotu przy nim |
Pewnie zdążyłeś się tez zorientować, że ma FWD w Vectrze i AWD w Jeepie, każde powyżej 200ps, a także ściśle ukierunkowaną wiedze techniczną związaną z motoryzacją, potwierdzoną ciekawym projektem dyplomowym, więc ma możliwość pełnego porównania zalet i wad, a patrząc po parku maszyn potrafi obiektywnie spojrzec, wiec takie uwagi są zupełnie nie na miejscu, to samo dotyczy kolegi rwtnt, który pewnie lubi chodzić na 4 łapach, bo to przecież wiecej niż 2 |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Paź 23, 2013 00:32
|
|
|
ACzE napisał/a: | zdążyłem się już zorientować czym jeździ kolega Lincoln i obawiam się, że nawet gdybym wytargał swój silnik z budy po czym zamontował go w rowerze i nakleił na kierownice znaczek quattro to i tak nie miałbym polotu przy nim |
wiesz, mi się sama dyskusja podoba bo jest całkiem fajna i sie dobrze czyta, coś o motoryzacji na forum motoryzacyjnym chociaż tematu o cyckach nie przebijecie nigdy
Co do ustawki to bez spinki i dla zabawy, przecież skoro masz q to dostosujemy znaczy poszukamy auto podobnej mocy z napędem na przód czy tył tak by teorie w praktyce sprawdzić a ustawki lubimy dla samych ustawek. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Śro Paź 23, 2013 15:16
|
|
|
Dla przykładu, akurat te dane mam w pamięci, Vectra A 2000 fwd ma do setki 8.5s a w wersji 4x4 9.5... cała sekunda róznicy, pomimo rzekomo lepszego startu Niby suche dane ale coś w tym jest...
Każdy napęd 4x4 generuje straty mocy i opory, jeden mniejsze, drugi wieksze ale zawsze przy aucie nie rwącym kapcia na 3 biegu oslabia osiągi.
W zimie to samo, przy ruszaniu takie auto co prawda ma lepsza trakcje, ale hamować hamuje conajmniej tak samo jak zwykle auto.. cóż warto o tym pamiętać |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
|