autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskutujemy (kulturalnie oczywiście:D)
Autor Wiadomość
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 17:18   

Z mojego odbioru wynika, że kolega acze ma na myśli, że w 90% warunków auto z quattro czy inne auta ze stałym napędem na cztery koła będą bardziej bezpieczne i szybkie niż ośka i to prawda.

I nie mówię tutaj o torze bo to zupełnie inna sytuacja. Spróbuj m5 podjechać pod górkę zimą :) jeździłem trochę bmw 335 2011r. i 730d 2012 wszystkie bez xdrive to większość podjazdów na nowych zimówkach było nie do przejścia. A swoim chrupkiem nigdy nie miałem problemów z wjazdem pod wzniesienia itp.

Trasa tiry deszcz kręte drogi nigdy bym się nie zamienił na ośkę, chyba, że w ładnym warunkach sucho na dobrym asfalcie.
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 22:19   

rwtnt napisał/a:
że w 90% warunków auto z quattro czy inne auta ze stałym napędem na cztery koła będą bardziej bezpieczne i szybkie niż ośka i to prawda.


rwtnt napisał/a:
Spróbuj m5 podjechać pod górkę zimą


własnie zima to 90% dni w roku :D

rwtnt napisał/a:
Trasa tiry deszcz kręte drogi nigdy bym się nie zamienił na ośkę


ciekawe,

Ja sie w kółko pytam kiedy to w końcu pojedziemy gdzieś na ustawki itp. bo gadamy i gadamy teorie fiu fiu super, trzeba to udowodnić na asfalcie więc kiedy.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 22:35   

ja moge ale nie do pelplina:D
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:36   

Krzysztof napisał/a:
(..)

Ja sie w kółko pytam kiedy to w końcu pojedziemy gdzieś na ustawki itp. bo gadamy i gadamy teorie fiu fiu super, trzeba to udowodnić na asfalcie więc kiedy.


Z tym quattro to troche jak z szybkimi saabami.. kazdy ma pomodzone, kazdy ma pod 300 PS i 400, niuta.. wykresy, hamownie ale zweryfikowac tego nie sposob, bo nikt z ziomali na sabotage.pl ustawic sie nie chce.. na moje jest tak ze na max 5% przejezdzanych km rocznie przydalby sie naped 4x4... To tak jak raz do roku wioze gabaryt typu lodowka, kanapa i wtedy marze o tym by w garazu miec tez wlasnego busa i nie pozyczac, ale z drugiej strony to tylko statystycznie "raz w roku"..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:56   

Na mokrej nawierzchni (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe) liście jesienią przymrozki słaby asfalt tzn ubytki wąska jezdnia wymieniać mogę długo :) 4x4= bezpieczeństwo i tyle nawet jakby miał nigdy nie sprawdzić jego zalet to wolę mieć jednak 4 koła napędzane a nie 2.
 
 
ACzE
Maniak Resoraków
Master of Distaster



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: z nienacka
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 03:54   

Lincoln napisał/a:
ACzE napisał/a:

i dla jasnej sprawy napisze tylko tyle, że nie wiem jakie ty testy oglądasz ale pewnie jedne z tych w których za pieniądze pokazuje się ''prawde'' jaką komu i co pasuje zeby później słupki sprzedaży pięły się do góry (top gear) -niestety ostatnio nawet i to niektórym marketingowcom nie wychodzi..



To ciekawe co piszesz, bo na razie słupki sprzedaży pną się do góry głównie w Vw, gdzie w kazdej gazie Golfy wygrywają porównania :razz: Strzał w kolano...

No właśnie dlatego pisze, że top gear to dla mnie tylko niezły kabaret a nie obiektywne źródło tym bardziej po grubej aferze będzie z przed 2 lat wstecz z podpłacaniem za PR przez vw

Lincoln napisał/a:
ACzE napisał/a:
Nie odbierz tego jako atak personalny ale ja będę bardziej obiektywny teoretyzować bo domyślam się że historia z fatalnym wyważeniem C5 v6


Na jakiej podstawie uważasz się za osobę bardziej obiektywną? To że Ty czegoś nie dostrzegłeś nie znaczy, że taki problem nie występuje
Fatalne wyważenie i braki zalet w normalnych warunkach z quattro zobaczysz tutaj:
http://www.zeperfs.com/en/duel612-110.htm
Porównaj czasy na torze (na samym dole) gdzie sporo mocniejsze Audi z napędem na 4 koła jest ponad 3 sek(!!!) wolniejsze - to przepaść!

Ciekawa porównywarka przyznaje ale pozwoliłem sobie zostawić grubasa z plecakiem na inne wypady do galerii handlowych i wybrałem limo vs. limo żaden RS6plus żeby być nadal obiektywny ;)
http://www.zeperfs.com/en/duel110-611.htm
tor Nurburgring 8sek przewagi dla RS i to jest dopiero cała wieczność ale nie chce tu kogokolwiek faworyzować bo M5 to na prawde dobry wóz jeśli chodzi o prowadzenie i kłamałbym gdybym twierdził inaczej
Jeśli jesteśmy natomiast już przy czasówkach na torach czy innych oesach sresach to mi z kolei na długo utkwiła w pamięci pierwsza rajdowa zerówka Audi w Portugalii chyba w 80r. na mecie Quattro pojawil się z niemal pół godzinną przewagą nad najszybszą startującą załogą tylko ale nie o tym był temat
Z wyważeniem jeśli chodzi o Audi w ośce to siłą rzeczy jest ono jak w każdym tego typu aucie z przednim napędem-dalekie od ideału ale w zachowawczej jeździe naprawde tego nie czuć, inaczej ich właściciele mają co najmniej tyle samo trików jak temu przeciwdziałać co Hondziarze w rasowaniu swoich wolnossaków :) grunt to dobra firmowa guma nie 3mm. na deszcz. Pomaga gruby anti roll bar z modeli up poza tym wszystko to co niepotrzebne pod maską jak akumulatory, sterowniki, pompki podciśnienia i inne graty już w serii znajdują się we wnękach pod kanapą, poza tym widlaste motory montowane na potęgę to jednak krótkie silniki, skrzynie Stronic dodatkowo pozwalają cofnąć je głębiej o 15cm, w nowszych konstrukcjach rozrząd i wszystko co on napędza znajduje się po stronie grodzi centralnie ale mimo to wszystko quattro to inny samochód również w tej kwestii i wierzcie lub nie jest jednak nad czym ubolewać że go brak
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 14:48   

ACzE napisał/a:

Ciekawa porównywarka przyznaje ale pozwoliłem sobie zostawić grubasa z plecakiem na inne wypady do galerii handlowych i wybrałem limo vs. limo żaden RS6plus żeby być nadal obiektywny ;)
http://www.zeperfs.com/en/duel110-611.htm
tor Nurburgring 8sek przewagi dla RS i to jest dopiero cała wieczność ale nie chce tu kogokolwiek faworyzować bo M5 to na prawde dobry wóz jeśli chodzi o prowadzenie i kłamałbym gdybym twierdził inaczej


To i tak jest 3:1 dla M5, więc gdzie ta przewaga dzięki 50ps i napędowi na 4 koła, dla auta młodszego o blisko generacje(97/02)???

Idąc tokiem rozumowania kolegów z Audi, to ludzie np ze Skandynawii znani z zamiłowania do bezpieczeństwa powinni w 99% poruszać się Q, a tam nawet połowa aut nie ma takiego napędu, to znaczy, że są tak szaleni, czy u nas tak bojaźliwi? A może nie mają liści i sniegu :mrgreen: Co do warunków które wymienili koledzy rwtnt i Acze, owszem, teoria jest prawdziwa, ale tylko i wyłącznie przy bardzo mocno, albo całkowicie obciążonym silniku (gaz w podłodze), co w codziennej jeździe praktycznie nie występuje...

Co do Top Gear to program rozrywkowo-motoryzacyjny z naciskiem na to pierwsze i zupełnie nie miałem go na myśli.

Ale nic, wychodzi na to, że każdego dnia jadąc do pracy ryzykuje życiem, a deszcz, kałuże i snieg powodują że staje się zakałą i wszystkie 4 buty mnie wyprzedzają...takie rzeczy tylko w Erze :wink:
 
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 20:17   

Miałem na myśli, że na jako daily car 4x4 jest lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem i raczej tego się nie da podważyć. Propos ilości aut z 4x4 na drogach wiadomo, że jako nowe auta są one drogie więc nawet w bogatej skandynawi nie wszystkich stać na auto ze stałym napędem na 4x4 więc ludzie kupują również ośki. 4x4 więcej pali jest droższe w eksploatacji, mówię o tym jak kogoś stać na nowe auto tego typu to nigdy bym ośki nie kupił bo po co jeździć czymś o gorszych właściwościach.
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 21:44   

Prawdziwy kierowca poradzi sobie w każdych warunkach :wink:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 21:51   

rwtnt napisał/a:
Miałem na myśli, że na jako daily car 4x4 jest lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem i raczej tego się nie da podważyć. Propos ilości aut z 4x4 na drogach wiadomo, że jako nowe auta są one drogie więc nawet w bogatej skandynawi nie wszystkich stać na auto ze stałym napędem na 4x4 więc ludzie kupują również ośki. 4x4 więcej pali jest droższe w eksploatacji, mówię o tym jak kogoś stać na nowe auto tego typu to nigdy bym ośki nie kupił bo po co jeździć czymś o gorszych właściwościach.


Jak już Skandynanwów na coś nie stac, to już raczej nikogo, sądze że z takimi teoriami powinineś się zgłosić do zespołu Antoniego Macierewicza :mrgreen:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 22:34   

na drodze w zasadzie nie ma znaczenia jaki napęd i tak wolno tylko jeździć 90km/h a jak ktoś jeździ szybciej to łamie przepisy a tego nie popieramy :D

Więc w sumie spór o nic :D na tor nie pojedziemy, rwtnt, i ACzE, nie chcą się ustawić bo swoje teorie poprzeć to co zrobić :D

osobiście jak bym miał wybrać wolę ośkę i 200 km niż 4x4 i też 200 km bo jeden z manewrów który najczęściej się wykonuje to wyprzedzanie raczej na prostych a tu największe znaczenie ma przyśpieszenie w czym lepsze będzie auto z mniejszymi oporami.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:10   

Krzysztof napisał/a:
na drodze w zasadzie nie ma znaczenia (..)
Więc w sumie spór o nic :D . (..)


Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech..

Na co dzien uwazam ze najlepsze jest poruszanie sie a'la homo sapiens wiec RWD gora.. w sytuacjach ekstremalnych.. wspinaczka, drabiny.. AWD.. rowniez nauka chodzenia czyli raczkowanie dla maluchow to taki rodzaj AWD.. tak jak i poziom 3-4 promile i wiecej.. zalacza sie wtedy momentami AWD.. ..a FWD to tylko akceptowalny na lekcjach WF, gimnastyce artystycznej lub w cyrku..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:17   

conpress napisał/a:
Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech..

bardziej bym to porównał tak :
FWD- chodzenie w adidasach
RWD- chodzenie w szpilkach (powodzenia zimą na lodzie :D )
AWD- chodzenie w adidasach i na 4 :D
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:25   

conpress napisał/a:
Krzysztof, nie wydaje mi sie...


chodziło mi o jazdę zgodnie z przepisami :D a przecież inaczej nie jeździmy :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:47   

Bzyk napisał/a:
conpress napisał/a:
Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech..

bardziej bym to porównał tak :
FWD- chodzenie w adidasach
RWD- chodzenie w szpilkach (powodzenia zimą na lodzie :D )
AWD- chodzenie w adidasach i na 4 :D


Bzyk - tez fajna koncepcja ale co najwyzej w wiejskiej remizie w sobote lub innej tanz-budzie gdzie nie ma odniezonego chodnika.. nie pisze nawet o monte carlo, ale pod hotelem od 4 gwiazdek wzwyz, teatrem, opera, urzedzie stanu cywilnego, domu pogrzebowym, u notariusza.. przyznaj ze adidasy tojuz nawet nie ekscentryzm, ale brak dobrego smaku i wyczucia taktu..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11