Dyskutujemy (kulturalnie oczywiście:D) |
Autor |
Wiadomość |
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 17:18
|
|
|
Z mojego odbioru wynika, że kolega acze ma na myśli, że w 90% warunków auto z quattro czy inne auta ze stałym napędem na cztery koła będą bardziej bezpieczne i szybkie niż ośka i to prawda.
I nie mówię tutaj o torze bo to zupełnie inna sytuacja. Spróbuj m5 podjechać pod górkę zimą jeździłem trochę bmw 335 2011r. i 730d 2012 wszystkie bez xdrive to większość podjazdów na nowych zimówkach było nie do przejścia. A swoim chrupkiem nigdy nie miałem problemów z wjazdem pod wzniesienia itp.
Trasa tiry deszcz kręte drogi nigdy bym się nie zamienił na ośkę, chyba, że w ładnym warunkach sucho na dobrym asfalcie. |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 22:19
|
|
|
rwtnt napisał/a: | że w 90% warunków auto z quattro czy inne auta ze stałym napędem na cztery koła będą bardziej bezpieczne i szybkie niż ośka i to prawda. |
rwtnt napisał/a: | Spróbuj m5 podjechać pod górkę zimą |
własnie zima to 90% dni w roku
rwtnt napisał/a: | Trasa tiry deszcz kręte drogi nigdy bym się nie zamienił na ośkę |
ciekawe,
Ja sie w kółko pytam kiedy to w końcu pojedziemy gdzieś na ustawki itp. bo gadamy i gadamy teorie fiu fiu super, trzeba to udowodnić na asfalcie więc kiedy. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 22:35
|
|
|
ja moge ale nie do pelplina:D |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:36
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | (..)
Ja sie w kółko pytam kiedy to w końcu pojedziemy gdzieś na ustawki itp. bo gadamy i gadamy teorie fiu fiu super, trzeba to udowodnić na asfalcie więc kiedy. |
Z tym quattro to troche jak z szybkimi saabami.. kazdy ma pomodzone, kazdy ma pod 300 PS i 400, niuta.. wykresy, hamownie ale zweryfikowac tego nie sposob, bo nikt z ziomali na sabotage.pl ustawic sie nie chce.. na moje jest tak ze na max 5% przejezdzanych km rocznie przydalby sie naped 4x4... To tak jak raz do roku wioze gabaryt typu lodowka, kanapa i wtedy marze o tym by w garazu miec tez wlasnego busa i nie pozyczac, ale z drugiej strony to tylko statystycznie "raz w roku".. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:56
|
|
|
Na mokrej nawierzchni (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe) liście jesienią przymrozki słaby asfalt tzn ubytki wąska jezdnia wymieniać mogę długo 4x4= bezpieczeństwo i tyle nawet jakby miał nigdy nie sprawdzić jego zalet to wolę mieć jednak 4 koła napędzane a nie 2. |
|
|
|
|
ACzE
Maniak Resoraków Master of Distaster
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 61 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 03:54
|
|
|
Lincoln napisał/a: | ACzE napisał/a: |
i dla jasnej sprawy napisze tylko tyle, że nie wiem jakie ty testy oglądasz ale pewnie jedne z tych w których za pieniądze pokazuje się ''prawde'' jaką komu i co pasuje zeby później słupki sprzedaży pięły się do góry (top gear) -niestety ostatnio nawet i to niektórym marketingowcom nie wychodzi.. |
To ciekawe co piszesz, bo na razie słupki sprzedaży pną się do góry głównie w Vw, gdzie w kazdej gazie Golfy wygrywają porównania Strzał w kolano... |
No właśnie dlatego pisze, że top gear to dla mnie tylko niezły kabaret a nie obiektywne źródło tym bardziej po grubej aferze będzie z przed 2 lat wstecz z podpłacaniem za PR przez vw
Lincoln napisał/a: | ACzE napisał/a: | Nie odbierz tego jako atak personalny ale ja będę bardziej obiektywny teoretyzować bo domyślam się że historia z fatalnym wyważeniem C5 v6 |
Na jakiej podstawie uważasz się za osobę bardziej obiektywną? To że Ty czegoś nie dostrzegłeś nie znaczy, że taki problem nie występuje
Fatalne wyważenie i braki zalet w normalnych warunkach z quattro zobaczysz tutaj:
http://www.zeperfs.com/en/duel612-110.htm
Porównaj czasy na torze (na samym dole) gdzie sporo mocniejsze Audi z napędem na 4 koła jest ponad 3 sek(!!!) wolniejsze - to przepaść! |
Ciekawa porównywarka przyznaje ale pozwoliłem sobie zostawić grubasa z plecakiem na inne wypady do galerii handlowych i wybrałem limo vs. limo żaden RS6plus żeby być nadal obiektywny
http://www.zeperfs.com/en/duel110-611.htm
tor Nurburgring 8sek przewagi dla RS i to jest dopiero cała wieczność ale nie chce tu kogokolwiek faworyzować bo M5 to na prawde dobry wóz jeśli chodzi o prowadzenie i kłamałbym gdybym twierdził inaczej
Jeśli jesteśmy natomiast już przy czasówkach na torach czy innych oesach sresach to mi z kolei na długo utkwiła w pamięci pierwsza rajdowa zerówka Audi w Portugalii chyba w 80r. na mecie Quattro pojawil się z niemal pół godzinną przewagą nad najszybszą startującą załogą tylko ale nie o tym był temat
Z wyważeniem jeśli chodzi o Audi w ośce to siłą rzeczy jest ono jak w każdym tego typu aucie z przednim napędem-dalekie od ideału ale w zachowawczej jeździe naprawde tego nie czuć, inaczej ich właściciele mają co najmniej tyle samo trików jak temu przeciwdziałać co Hondziarze w rasowaniu swoich wolnossaków grunt to dobra firmowa guma nie 3mm. na deszcz. Pomaga gruby anti roll bar z modeli up poza tym wszystko to co niepotrzebne pod maską jak akumulatory, sterowniki, pompki podciśnienia i inne graty już w serii znajdują się we wnękach pod kanapą, poza tym widlaste motory montowane na potęgę to jednak krótkie silniki, skrzynie Stronic dodatkowo pozwalają cofnąć je głębiej o 15cm, w nowszych konstrukcjach rozrząd i wszystko co on napędza znajduje się po stronie grodzi centralnie ale mimo to wszystko quattro to inny samochód również w tej kwestii i wierzcie lub nie jest jednak nad czym ubolewać że go brak |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 14:48
|
|
|
ACzE napisał/a: |
Ciekawa porównywarka przyznaje ale pozwoliłem sobie zostawić grubasa z plecakiem na inne wypady do galerii handlowych i wybrałem limo vs. limo żaden RS6plus żeby być nadal obiektywny
http://www.zeperfs.com/en/duel110-611.htm
tor Nurburgring 8sek przewagi dla RS i to jest dopiero cała wieczność ale nie chce tu kogokolwiek faworyzować bo M5 to na prawde dobry wóz jeśli chodzi o prowadzenie i kłamałbym gdybym twierdził inaczej |
To i tak jest 3:1 dla M5, więc gdzie ta przewaga dzięki 50ps i napędowi na 4 koła, dla auta młodszego o blisko generacje(97/02)???
Idąc tokiem rozumowania kolegów z Audi, to ludzie np ze Skandynawii znani z zamiłowania do bezpieczeństwa powinni w 99% poruszać się Q, a tam nawet połowa aut nie ma takiego napędu, to znaczy, że są tak szaleni, czy u nas tak bojaźliwi? A może nie mają liści i sniegu Co do warunków które wymienili koledzy rwtnt i Acze, owszem, teoria jest prawdziwa, ale tylko i wyłącznie przy bardzo mocno, albo całkowicie obciążonym silniku (gaz w podłodze), co w codziennej jeździe praktycznie nie występuje...
Co do Top Gear to program rozrywkowo-motoryzacyjny z naciskiem na to pierwsze i zupełnie nie miałem go na myśli.
Ale nic, wychodzi na to, że każdego dnia jadąc do pracy ryzykuje życiem, a deszcz, kałuże i snieg powodują że staje się zakałą i wszystkie 4 buty mnie wyprzedzają...takie rzeczy tylko w Erze |
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 20:17
|
|
|
Miałem na myśli, że na jako daily car 4x4 jest lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem i raczej tego się nie da podważyć. Propos ilości aut z 4x4 na drogach wiadomo, że jako nowe auta są one drogie więc nawet w bogatej skandynawi nie wszystkich stać na auto ze stałym napędem na 4x4 więc ludzie kupują również ośki. 4x4 więcej pali jest droższe w eksploatacji, mówię o tym jak kogoś stać na nowe auto tego typu to nigdy bym ośki nie kupił bo po co jeździć czymś o gorszych właściwościach. |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 21:44
|
|
|
Prawdziwy kierowca poradzi sobie w każdych warunkach |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 21:51
|
|
|
rwtnt napisał/a: | Miałem na myśli, że na jako daily car 4x4 jest lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem i raczej tego się nie da podważyć. Propos ilości aut z 4x4 na drogach wiadomo, że jako nowe auta są one drogie więc nawet w bogatej skandynawi nie wszystkich stać na auto ze stałym napędem na 4x4 więc ludzie kupują również ośki. 4x4 więcej pali jest droższe w eksploatacji, mówię o tym jak kogoś stać na nowe auto tego typu to nigdy bym ośki nie kupił bo po co jeździć czymś o gorszych właściwościach. |
Jak już Skandynanwów na coś nie stac, to już raczej nikogo, sądze że z takimi teoriami powinineś się zgłosić do zespołu Antoniego Macierewicza |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 22:34
|
|
|
na drodze w zasadzie nie ma znaczenia jaki napęd i tak wolno tylko jeździć 90km/h a jak ktoś jeździ szybciej to łamie przepisy a tego nie popieramy
Więc w sumie spór o nic na tor nie pojedziemy, rwtnt, i ACzE, nie chcą się ustawić bo swoje teorie poprzeć to co zrobić
osobiście jak bym miał wybrać wolę ośkę i 200 km niż 4x4 i też 200 km bo jeden z manewrów który najczęściej się wykonuje to wyprzedzanie raczej na prostych a tu największe znaczenie ma przyśpieszenie w czym lepsze będzie auto z mniejszymi oporami. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:10
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | na drodze w zasadzie nie ma znaczenia (..)
Więc w sumie spór o nic . (..) |
Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech..
Na co dzien uwazam ze najlepsze jest poruszanie sie a'la homo sapiens wiec RWD gora.. w sytuacjach ekstremalnych.. wspinaczka, drabiny.. AWD.. rowniez nauka chodzenia czyli raczkowanie dla maluchow to taki rodzaj AWD.. tak jak i poziom 3-4 promile i wiecej.. zalacza sie wtedy momentami AWD.. ..a FWD to tylko akceptowalny na lekcjach WF, gimnastyce artystycznej lub w cyrku.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:17
|
|
|
conpress napisał/a: | Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech.. |
bardziej bym to porównał tak :
FWD- chodzenie w adidasach
RWD- chodzenie w szpilkach (powodzenia zimą na lodzie )
AWD- chodzenie w adidasach i na 4 |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:25
|
|
|
conpress napisał/a: | Krzysztof, nie wydaje mi sie... |
chodziło mi o jazdę zgodnie z przepisami a przecież inaczej nie jeździmy |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 23:47
|
|
|
Bzyk napisał/a: | conpress napisał/a: | Krzysztof, nie wydaje mi sie...
RWD - to jak chodzenie na nogach..
FWD - to jak chodzenie na rekach..
AWD - to jak chodzenie na czterech.. |
bardziej bym to porównał tak :
FWD- chodzenie w adidasach
RWD- chodzenie w szpilkach (powodzenia zimą na lodzie )
AWD- chodzenie w adidasach i na 4 |
Bzyk - tez fajna koncepcja ale co najwyzej w wiejskiej remizie w sobote lub innej tanz-budzie gdzie nie ma odniezonego chodnika.. nie pisze nawet o monte carlo, ale pod hotelem od 4 gwiazdek wzwyz, teatrem, opera, urzedzie stanu cywilnego, domu pogrzebowym, u notariusza.. przyznaj ze adidasy tojuz nawet nie ekscentryzm, ale brak dobrego smaku i wyczucia taktu.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
|