Golf II by Wróbel |
Autor |
Wiadomość |
Wróbel
Maniak Resoraków
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 73 Skąd: Brzeźno
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 00:50 Golf II by Wróbel
|
|
|
Siemanko!!! Chciałem przedstawić wam moje autko którym przemieszczam się od 2005 roku a od 2006 zacząłem małe modyfikacje
Model: Golf mk2 wersja GL
Silnik: 1.3 NZ/1.8 RP/2.0 9A/2.8 AAA/ ......
Moc: Nieznana-seryjnie 174KM
Mody pod maską: Kilka zmian silników
Zawieszenie: Gwint MTS, tuleje poliuretanowe
Układ hamulcowy: Tarcze przód 280mm wentylowane, nawiercane
Tył Bębny
Koła: Sebring 15 Cali Oponki Toyo Proxes T1
Nadwozie: Ogólnie seria, lampy przednie wesem z krzyżem, tylne US, ori szyba tylna z lotką
Wnętrze: Wnętrze WOB Recaro, deska US
Audio: Muzyka z pod maski
Plany: Kolejny silnik
Golf zakupiony został w Niemczech od oryginalnych dziadków, którzy mieli go od nowości i przemieszczali się nim tylko od tak zwanego "święta", garażowany, nigdy nie widział zimy (stał na klockach ), przebieg 124 tys km.
Największą porażką był silnik 1.3 NZ który wg mojego taty miał być oszczędną jednostką Od razu przepraszam za jakość fotek ale nie dorobiłem się nawet do tej pory aparatu więc najczęściej telefon służył mi do uwieczniania tego co się działo.
Oto jak Wyglądał na początku:
Na początku w ogóle nie interesowałem się autami i nawet nie wiedziałem za bardzo jak zmienić koło ale po niecałym roku jeżdżenia z NZ pod maską już co nieco zapoznałem się z tajnikami mechaniki. Przyszła okazja zakupić od znajomego silnik 1.8 RP który był oszczędniejszy od mojego 1.3 więc długo się nie zastanawiając z kolegą zrobiliśmy mój pierwszy swap
Następnym posunięciem było kupienie kolejnego golfa na graty
http://i67.photobucket.co...118460698_3.jpg
Z niego wybebeszyłem kompletne wnętrze Recaro z elektrycznymi kubełkami, felgi Borbet T 16/9 cala a silnik poszedł do żyda (była to PL-ka 1.8 16V)
Tutaj fotki podczas zmiany wnętrza
Po 2 latach znów było by za słabo a budżet pozwolił więc kupiłem następnego dawce
Golf 2 US 2.0 16V 9A, głownie dla silnika oraz divajsu amerykańskiego
Za ten silnik zabrałem się mega porządnie, miało być czysto i w ogóle...
Jak widać na zdjęciu moja dziewczyna też mi pomagała
Wszystko fajnie pięknie i nadarzyła się okazja zakupu całego swapu VR6. Jako że był to silnik moich marzeń długo się nie zastanawiałem Zakupiłem jeszcze gwint i barana bo portki w VrR były padniete.
Na przód trafił zestawik z G60. Zaciski zregenerowane, tarcze i klocki ATE, nowe przewody.
Przekładke robiłem przez cały majowy "długi wekend" bo szef zgodził się żebym sobie robił to w warsztacie
No i zaczęły się kłopoty bo okazało się że wiązka silnika z mojego dawcy była w opłakanym stanie i silnik nie chciał na niej zastartować. Grzebało przy tym dwóch magików i nic, szukanie schematów na własną rekę też nie bardzo się udawało i zajeło to kupe czasu. Już się poddałem więc zakupiłem instalacje z Passata b3 VR6 wraz z komputerem. W nadzieji że szybciutko wkładam zestawik i odpalam zabrałem się do roboty i po złożeniu wszystkiego znowu kupa, silnik dalej nie odpala.
Po miesiącach szukania, wzywania kilku magików od elektryki i kupowania w ciemno nowych części takich jak ori przepływka, silniczek krokowy też ori, i paru innych detali nadal silnik nie odpalał. Jeden ze znajomych podpowiedział jeszcze zamiane cewki zapłonowej i właśnie ona okazała się winowajcom
Silnik podziałał dosłownie kilkanaście kilometrów i wysypała się uszczelka pod głowicą, wtedy miałem już go dosyć i kupiłem kolejną VR od kumpla
Stary silnik won!!!
Stary silnik rozmontowany
"Nowy" silnik na warsztat
Regeneracji zostały poddane wózek, wachacze i stabilizator, zostały wypiaskowanie i pomalowane proszkowo oraz dostały komplet poliuretanowych tulei
Silniczek dostał nowy rozrząd
A tak się go składało
Trochę nowych fantów czyli pompka obiegu cieczy, wentylatory i jakieś tam osłonki termiczne
Tak wyglądały prace przy aucie przed, w trakcie i po włożeniu silnika
Nieraz trzeba wejść pod maskę
Prace nocne, poniedziałek przed manią musiałem owinąć kolektor wydechowy bandażem termoizolacyjnym bo za gorąco było w środku
I tak się ma sprawa mojego auta na tą chwilę
Posiadam do niego jeszcze nowiutki pakiet listew i nadkoli od G60 ale one muszą poczekać jak buda zostanie pomalowana. Co do kolejnych zmian pod maską są planowane ale jeszcze nie wiadomo kiedy ale na pewno na 6cio cylindrówke |
_________________ VW power... |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 00:58
|
|
|
facet... ja Cie "piękna pani" podziwiam |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 01:52
|
|
|
kiedyś chciałem miec golfa II 2.8 VR6, miałem 1.8 16V, ale to nie było to .. Teraz choruje na Golfa I Cabrio 2.8 VR6, ale mało takich , a jak są to ceny kosmiczne ... ogólnie golfik ciekawy, chetnie bym pojezdzil ... |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Wróbel
Maniak Resoraków
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 73 Skąd: Brzeźno
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 01:56
|
|
|
Mk1 z Vr to porażka, w jedynce najlepiej 16VT |
_________________ VW power... |
|
|
|
|
Jankes
Mistrz Kierownicy Papież
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 2622 Skąd: Rywałd
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:25
|
|
|
A jednak są ludzie którzy nie robią wiochy z VW
Brawo, zacny Golf |
_________________
Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa... |
|
|
|
|
Wróbel
Maniak Resoraków
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 73 Skąd: Brzeźno
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:29
|
|
|
Ja znam tylko takich jak ja więc nie lubię stosowania ogólników ze VW to jeżdżą tylko debile i prostacy Pozdro dla wszystkich maniaków wszelkich marek samochodowych |
_________________ VW power... |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:44
|
|
|
spoko fotorelacja jak i same autko , wkład pracy i pewno kasy też zacny pozdro panie |
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 08:33
|
|
|
Kolego duzy szacun dla ciebie za to wszystko. sam robiłem swapy i podziwiam wszystkich którzy to robią bo to naprawde wymaga bardzo dużo silnej woli i samozaparcia. |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
SLIVKA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 650 Skąd: STG/Koszalin/Houston
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 10:11
|
|
|
jak na kogoś, kto jeszcze niedawno nie miał pojęcia o zmianie koła to WOW... gratuluję silnej woli i pasji jaką w to włożyłeś... czasu i pracy... nie jeden by się już dawno poddał. |
_________________ Marzenia są po to by je spełniać...
|
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 10:34
|
|
|
fajny project -ale tzw magików od elektryki to miales do du..y -takie cos to sie w kilka h ogarnia,wpółczuje współpracy z takimi ludzimi |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
Wróbel
Maniak Resoraków
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 73 Skąd: Brzeźno
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 18:37
|
|
|
Wiesz każdy był taki mądry po kolei a trudnością było chociażby znalezienie schematu instalacji z 92 roku Ale jak to mówią, było minęło teraz działa ale następny silnik będzie miał troche bardzie skomplikowaną instalke |
_________________ VW power... |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:23
|
|
|
ja nie jestesm mądry -ja sie poprostu znam na robocie-i uwierz mi ze takie cos podłaczyć to pikus |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
zolo
Kierowca Rajdowy zongolongo :D
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 766 Skąd: Bobowo k.Starogardu
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:27
|
|
|
Swietne auto, gratuluje samozaparcia |
|
|
|
|
Wróbel
Maniak Resoraków
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 73 Skąd: Brzeźno
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:34
|
|
|
Podłączyć to ja sobie sam potrafię Bo to na prawdę prosta sprawa patrząc na to że nie da się wtyczek pomylić bo gdzie indziej nie pasują Problemem było omyłkowe podmienienie kilku elementów jak np cewka od 4 cylindrówki która nie za bardzo chciała rozmawiać. Nic to nie ma co roztrząsać tematu elektryki bo od tego już mam magika pierwszej ligi |
_________________ VW power... |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 23:56
|
|
|
Wróbel napisał/a: | Ja znam tylko takich jak ja więc nie lubię stosowania ogólników ze VW to jeżdżą tylko debile i prostacy Pozdro dla wszystkich maniaków wszelkich marek samochodowych |
takie podejście lubię, też pozdrawiam wszystkich automaniaków niezależnie od marki,
swoją drogą teraz dopiero mogłem zdjęcia zobaczyć bo w pracy mi tylko niektóre wyskakują ,
jeszcze raz gratuluję projektu tym bardziej że auto wygląda cywilnie a pod maską siedzi całkiem ciekawy silnik |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
|