autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Golf II by Wróbel
Autor Wiadomość
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 00:50   Golf II by Wróbel

Siemanko!!! Chciałem przedstawić wam moje autko którym przemieszczam się od 2005 roku a od 2006 zacząłem małe modyfikacje :twisted:
Model: Golf mk2 wersja GL

Silnik: 1.3 NZ/1.8 RP/2.0 9A/2.8 AAA/ ......

Moc: Nieznana-seryjnie 174KM

Mody pod maską: Kilka zmian silników

Zawieszenie: Gwint MTS, tuleje poliuretanowe

Układ hamulcowy: Tarcze przód 280mm wentylowane, nawiercane
Tył Bębny :razz:

Koła: Sebring 15 Cali Oponki Toyo Proxes T1

Nadwozie: Ogólnie seria, lampy przednie wesem z krzyżem, tylne US, ori szyba tylna z lotką

Wnętrze: Wnętrze WOB Recaro, deska US

Audio: Muzyka z pod maski

Plany: Kolejny silnik

Golf zakupiony został w Niemczech od oryginalnych dziadków, którzy mieli go od nowości i przemieszczali się nim tylko od tak zwanego "święta", garażowany, nigdy nie widział zimy (stał na klockach :shock: ), przebieg 124 tys km.
Największą porażką był silnik 1.3 NZ który wg mojego taty miał być oszczędną jednostką :mrgreen: Od razu przepraszam za jakość fotek ale nie dorobiłem się nawet do tej pory aparatu więc najczęściej telefon służył mi do uwieczniania tego co się działo.

Oto jak Wyglądał na początku:


Na początku w ogóle nie interesowałem się autami i nawet nie wiedziałem za bardzo jak zmienić koło :mrgreen: ale po niecałym roku jeżdżenia z NZ pod maską już co nieco zapoznałem się z tajnikami mechaniki. Przyszła okazja zakupić od znajomego silnik 1.8 RP który był oszczędniejszy od mojego 1.3 więc długo się nie zastanawiając z kolegą zrobiliśmy mój pierwszy swap :twisted:





Następnym posunięciem było kupienie kolejnego golfa na graty
http://i67.photobucket.co...118460698_3.jpg
Z niego wybebeszyłem kompletne wnętrze Recaro z elektrycznymi kubełkami, felgi Borbet T 16/9 cala a silnik poszedł do żyda (była to PL-ka 1.8 16V)
Tutaj fotki podczas zmiany wnętrza




Po 2 latach znów było by za słabo a budżet pozwolił więc kupiłem następnego dawce :cool:
Golf 2 US 2.0 16V 9A, głownie dla silnika oraz divajsu amerykańskiego :twisted:


Za ten silnik zabrałem się mega porządnie, miało być czysto i w ogóle...


Jak widać na zdjęciu moja dziewczyna też mi pomagała :grin:








Wszystko fajnie pięknie i nadarzyła się okazja zakupu całego swapu VR6. Jako że był to silnik moich marzeń długo się nie zastanawiałem :razz: Zakupiłem jeszcze gwint i barana bo portki w VrR były padniete.

Na przód trafił zestawik z G60. Zaciski zregenerowane, tarcze i klocki ATE, nowe przewody.

Przekładke robiłem przez cały majowy "długi wekend" bo szef zgodził się żebym sobie robił to w warsztacie 8-)


No i zaczęły się kłopoty bo okazało się że wiązka silnika z mojego dawcy była w opłakanym stanie i silnik nie chciał na niej zastartować. Grzebało przy tym dwóch magików i nic, szukanie schematów na własną rekę też nie bardzo się udawało i zajeło to kupe czasu. Już się poddałem więc zakupiłem instalacje z Passata b3 VR6 wraz z komputerem. W nadzieji że szybciutko wkładam zestawik i odpalam zabrałem się do roboty i po złożeniu wszystkiego znowu kupa, silnik dalej nie odpala.

Po miesiącach szukania, wzywania kilku magików od elektryki i kupowania w ciemno nowych części takich jak ori przepływka, silniczek krokowy też ori, i paru innych detali nadal silnik nie odpalał. Jeden ze znajomych podpowiedział jeszcze zamiane cewki zapłonowej i właśnie ona okazała się winowajcom :mad:

Silnik podziałał dosłownie kilkanaście kilometrów i wysypała się uszczelka pod głowicą, wtedy miałem już go dosyć i kupiłem kolejną VR od kumpla :mrgreen:



Stary silnik won!!!

Stary silnik rozmontowany

"Nowy" silnik na warsztat

Regeneracji zostały poddane wózek, wachacze i stabilizator, zostały wypiaskowanie i pomalowane proszkowo oraz dostały komplet poliuretanowych tulei








Silniczek dostał nowy rozrząd


A tak się go składało




Trochę nowych fantów czyli pompka obiegu cieczy, wentylatory i jakieś tam osłonki termiczne 8-)




Tak wyglądały prace przy aucie przed, w trakcie i po włożeniu silnika









Nieraz trzeba wejść pod maskę :idea:








Prace nocne, poniedziałek przed manią musiałem owinąć kolektor wydechowy bandażem termoizolacyjnym bo za gorąco było w środku :-|









I tak się ma sprawa mojego auta na tą chwilę :mrgreen:
Posiadam do niego jeszcze nowiutki pakiet listew i nadkoli od G60 ale one muszą poczekać jak buda zostanie pomalowana. Co do kolejnych zmian pod maską są planowane ale jeszcze nie wiadomo kiedy ale na pewno na 6cio cylindrówke :twisted:
_________________
VW power...
 
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 00:58   

facet... ja Cie "piękna pani" podziwiam :) :twisted:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 01:52   

kiedyś chciałem miec golfa II 2.8 VR6, miałem 1.8 16V, ale to nie było to .. Teraz choruje na Golfa I Cabrio 2.8 VR6, ale mało takich , a jak są to ceny kosmiczne ... ogólnie golfik ciekawy, chetnie bym pojezdzil ...
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 01:56   

Mk1 z Vr to porażka, w jedynce najlepiej 16VT :twisted:
_________________
VW power...
 
 
 
Jankes
Mistrz Kierownicy
Papież



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2622
Skąd: Rywałd
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:25   

A jednak są ludzie którzy nie robią wiochy z VW :twisted: :mrgreen:
Brawo, zacny Golf :smile:
_________________


Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa...
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:29   

Ja znam tylko takich jak ja więc nie lubię stosowania ogólników ze VW to jeżdżą tylko debile i prostacy :???: Pozdro dla wszystkich maniaków wszelkich marek samochodowych :twisted:
_________________
VW power...
 
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 02:44   

spoko fotorelacja jak i same autko , wkład pracy i pewno kasy też zacny pozdro panie :wink:
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 08:33   

Kolego duzy szacun dla ciebie za to wszystko. sam robiłem swapy i podziwiam wszystkich którzy to robią bo to naprawde wymaga bardzo dużo silnej woli i samozaparcia.
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
SLIVKA
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 650
Skąd: STG/Koszalin/Houston
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 10:11   

jak na kogoś, kto jeszcze niedawno nie miał pojęcia o zmianie koła to WOW... gratuluję silnej woli i pasji jaką w to włożyłeś... czasu i pracy... nie jeden by się już dawno poddał.
_________________
Marzenia są po to by je spełniać...
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 10:34   

fajny project -ale tzw magików od elektryki to miales do du..y -takie cos to sie w kilka h ogarnia,wpółczuje współpracy z takimi ludzimi
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 18:37   

Wiesz każdy był taki mądry po kolei a trudnością było chociażby znalezienie schematu instalacji z 92 roku :mrgreen: Ale jak to mówią, było minęło teraz działa ale następny silnik będzie miał troche bardzie skomplikowaną instalke :twisted:
_________________
VW power...
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:23   

ja nie jestesm mądry -ja sie poprostu znam na robocie-i uwierz mi ze takie cos podłaczyć to pikus
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
zolo
Kierowca Rajdowy
zongolongo :D



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 766
Skąd: Bobowo k.Starogardu
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:27   

Swietne auto, gratuluje samozaparcia :)
 
 
 
Wróbel
Maniak Resoraków


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 73
Skąd: Brzeźno
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 22:34   

Podłączyć to ja sobie sam potrafię :twisted: Bo to na prawdę prosta sprawa patrząc na to że nie da się wtyczek pomylić bo gdzie indziej nie pasują :o Problemem było omyłkowe podmienienie kilku elementów jak np cewka od 4 cylindrówki która nie za bardzo chciała rozmawiać. Nic to nie ma co roztrząsać tematu elektryki bo od tego już mam magika pierwszej ligi :cool:
_________________
VW power...
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Cze 22, 2011 23:56   

Wróbel napisał/a:
Ja znam tylko takich jak ja więc nie lubię stosowania ogólników ze VW to jeżdżą tylko debile i prostacy :???: Pozdro dla wszystkich maniaków wszelkich marek samochodowych :twisted:


takie podejście lubię, też pozdrawiam wszystkich automaniaków niezależnie od marki,

swoją drogą teraz dopiero mogłem zdjęcia zobaczyć bo w pracy mi tylko niektóre wyskakują ,

jeszcze raz gratuluję projektu tym bardziej że auto wygląda cywilnie a pod maską siedzi całkiem ciekawy silnik :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12