Otwarty przez: Krzysztof Śro Sie 23, 2017 16:41 |
E30 nr2 by Bartek |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 14:44
|
|
|
Wiec przy aucie caly czas sie cos dzieje
-Zostala wymieniona ukrecona kolumna kierownicza, strasznie ciezko sie nakladalo na krzyzak od maglownicy a tak to nie bylo zle z wymiana. Przy okazji pamietalem, zeby stacyjke rozpierniczyc
-Zakupilem kierownice z osadzeniem 10cm "Fake Takata" + naba. Kierownica bardzo spoko stosunkowo kasa/jakosc
-Wymienilem olej, wybor padl na Valvo 10W60 i taki tez mam zamiar lac przez nastepny sezon. Ci co byli jakis czas temu na spocie w Gd na parkingu nadziemnym, mogli zauwazyc ze silnik zaczal klepac po krotkim pokazie na poprzednim oleju (niestety nie wiadomo co bylo zalane) oraz dymilo sie z pod maski, z tego wzgledu ze olej z pod pokrywy zaworow kapal na rozgrzany kolektor wydechowy (po wymianie uszczelki jest po problemie)
-Wymieniony plyn chlodniczy, co by chlodnica nie oszalala przy -50*C, w zimie stulecia
-Przod dostal nowe kola, Rial 16x8 z oponkami 195/45/16, z fajnym wysokim ET co by nie ocieralo nadkoli przy tak konkretnym skrecie O tylnych kolach nie ma co pisac, bo sa co chwila inne
-Wymieniona uszczelka pokrywy zaworow
-Wymienione swiece
-Wymienione filtr powietrza, niestety dalej jest stozek. By byla ori puszka, przeszkadza zbiorniczek plynu chlodniczego...
-Wymieniona guma dolotu powietrza
-Wymieniona linka gazu, na oryginalna m20 i pasuje prawie ze idealnie
-Wymieniony kompletny uklad wydechowy. Zalozony zostal taki z E30 z silnikiem m20b20. Sonda, przelozona ze starego.
-Na dniach bede zmienial pompke pedalu sprzegla. Ta co jest teraz jest z E34, takze pedal jest nie naturalnie wysoko.
Tak to wyglada na dzien 26-11-2017
auto strasznie brudne, bo bylo jezdzone wczoraj
na ogol, zalozone zawsze mam dokladke fake IS Lippe, ale na czas zimy sciagnalem
2013
Po ogarnieciu wydechu auto zyskalo na mocy. Nie tylko dupo hamownia to podpowiada, ale miny pasazerow
PLANY NA 2018:
Wymogi na Drift Open to:
-Klatka bezpieczenstwa
-Fotel kubelkowy z homologacja
-Wylacznik pradu wewnatrz oraz na zewnatrz
-Dodoatkowe swiatla stopu z przodu oraz z tylu na szybie
Poza tym bede chcial:
-wymienic zuzyte elementy tylnego zawieszenia, prawdopodobnie wpadnie zolty poliuratan
-dolozyc jakis konktetny elektryczny wiatrak przed chlodnice
-dolozyc dystanse zmieniajace rozstaw na 5x120 z tylu
No i jak zawsze pewnie cos sie posypie, typu dyferenecjal albo jakas polos takze trzeba na to byc przygotowanym
Keep Drifting Fun !!! |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Nie Lis 26, 2017 15:16, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
tom
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: z miasta
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:17
|
|
|
Jak klepało to pewnie był zalany 10w40 w is było to samo po zmianie na 10w60 przestało klepać
Co do dyfra jak chcesz mieć spokój to zapraszam do Pana drypy i upalasz bez stresu ja żałuję że go nieodwiedzilem e39 bo teraz jest płacz 😢
A ogólnie to e30 i kiera spoko 😉 |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:33
|
|
|
tom napisał/a: | Jak klepało to pewnie był zalany 10w40 w is było to samo po zmianie na 10w60 przestało klepać
Co do dyfra jak chcesz mieć spokój to zapraszam do Pana drypy i upalasz bez stresu ja żałuję że go nieodwiedzilem e39 bo teraz jest płacz 😢
A ogólnie to e30 i kiera spoko 😉 |
drogi Lusjuszu
w tym sporcie, szpera w wiekszosci przypadkow to zaspawany dyferencjal, bo kola w kazdym momencie musze byc spiete praktycznie na 100%
zuzycie dyferencjalu to po prostu wyszczerbione kola zebate od strzalow ze sprzegla, ktore rozdzielaja energie z walu na polosie
To duze kolko zebate sie wyszczerbia i nie przenosci napedu z walu.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Nie Lis 26, 2017 15:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 15:40
|
|
|
Kiera fajna. Szkoda sportów, ale będą w innym klubowym aucie.
Wrażenia z jazdy mega na plus do tego co było.
Rozpórki Swagierowe fajnie wyglądają i pewnie coś dają. |
|
|
|
|
Pawlo
Maniak Resoraków
Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 87 Skąd: Stg
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:00
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wymienilem olej, wybor padl na Valvo 10W60 i taki tez mam zamiar lac przez nastepny sezon. Ci co byli jakis czas temu na spocie w Gd na parkingu nadziemnym, mogli zauwazyc ze silnik zaczal klepac po krotkim pokazie na poprzednim oleju |
U mnie to samo było, chwilę pojezdzilem i zaczął klekotac jak bocian.. Na nowy sezon tez musi wpaść coś lepszego i plan jest żeby przygotować chłodnice oleju jakoś sensownie, co by z większą motorownia pod maską nie było z tym problemów.
Cytat: | Wymieniona linka gazu, na oryginalna m20 i pasuje prawie ze idealnie |
Muszę obczaić i tez coś takiego zrobić
Cytat: | Wymienione filtr powietrza, niestety dalej jest stozek. By byla ori puszka, przeszkadza zbiorniczek plynu chlodniczego... |
Pomyślimy nad tym razem to coś wymyślimy, ewentualnie można simoty włożyć |
_________________
|
|
|
|
|
tobi_e30
Maniak Resoraków tobi_e30
Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 85 Skąd: Bory Tucholskie
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:41
|
|
|
Autko wygląda coraz lepiej chłodnice masz od 2.4 diesla? |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:46
|
|
|
Dawaj jakies filmy jak latasz a nie tu kierownica sie podniecamy 😁 toc jest okragla 😁 olej pewnie 5W50 to z dalby rade bez problemu chociaz teraz jak zim nie ma to luz.
Fajnie ze cos sie w koncu dzieje |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Nie Lis 26, 2017 21:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2017 20:46
|
|
|
tobi_e30 napisał/a: | Autko wygląda coraz lepiej chłodnice masz od 2.4 diesla? |
Tak. Caly czas ta sama, choc w corsz gorszym stanie. W przyszlosci bedzie wymienionam |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 17:43
|
|
|
Bartek napisał/a: | PLANY NA 2018:
Wymogi na Drift Open to:
-Klatka bezpieczenstwa
-Fotel kubelkowy z homologacja
-Wylacznik pradu wewnatrz oraz na zewnatrz
-Dodoatkowe swiatla stopu z przodu oraz z tylu na szybie
|
jakie to koszta klatka itp. gdzie się ją montuje czy to w jakiejś firmie czy sam będziesz to zakładał,
Bartek napisał/a: | w tym sporcie, szpera w wiekszosci przypadkow to zaspawany dyferencjal |
nie ukrywam, że słyszałem różne teorie na ten temat - wielu zawodników ma szperę 30%,
Bartek napisał/a: | Poza tym bede chcial:
-wymienic zuzyte elementy tylnego zawieszenia, prawdopodobnie wpadnie zolty poliuratan
-dolozyc jakis konktetny elektryczny wiatrak przed chlodnice
-dolozyc dystanse zmieniajace rozstaw na 5x120 z tylu |
dystanse kiedyś miałem takie do Fiata, że wystawały szpilki dość wygodne rozwiązanie, |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 22:25
|
|
|
Klatke prawdopodobnie bedzie spawal Mtey, choc to jeszcze nic pewnego. Koszt klatki zalezy od rozbudowania. 2-4tys zl.
Kto np ma szpere tylko 30% ? Bo wierzyc mi sie nie chce
Dystanse ze szpilkami wlasnie chcialbym |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 23:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | Kto np ma szpere tylko 30% ? Bo wierzyc mi sie nie chce
|
teraz już nie pamiętam z kim rozmawiałem, to było w czasie jak pracowałem w Budmat to sobie tam z nimi dyskutowałem, tylko mogę już nie pamiętać i mogę coś pomylić. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 23:30
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | Bartek napisał/a: | Kto np ma szpere tylko 30% ? Bo wierzyc mi sie nie chce
|
teraz już nie pamiętam z kim rozmawiałem, to było w czasie jak pracowałem w Budmat to sobie tam z nimi dyskutowałem, tylko mogę już nie pamiętać i mogę coś pomylić. |
szpera oryginalna owszem. Bogaci moga sobie na to pozwolic ;P z tym ze musi byc bardziej zacisnieta. 30% to zbyt malo na spiecie kol potrzebne w drifcie. |
_________________
|
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 23:59
|
|
|
Bartek napisał/a: | Klatke prawdopodobnie bedzie spawal Mtey, choc to jeszcze nic pewnego. Koszt klatki zalezy od rozbudowania. 2-4tys zl.
Kto np ma szpere tylko 30% ? Bo wierzyc mi sie nie chce
Dystanse ze szpilkami wlasnie chcialbym |
A kto da na tą klatke atest ? |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Wto Lis 28, 2017 00:33
|
|
|
Nie jest potrzebny. |
_________________
|
|
|
|
|
mtey
Kierowca kat. A
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 187 Skąd: okolice Pelplina
|
Wysłany: Wto Lis 28, 2017 00:33
|
|
|
Klatka z atestem - zapraszam do Ireco na drugi koniec polski . To nie rajdy. W ligach driftingowych nikt nie wymaga atestów , ważne że jest zgodna z podstawą załącznika J regulaminu FIA i z rur bezszwowych odpowiedniej średnicy . Powyższe oczywiście nie oznacza że jest robiona niestarannie. Spawy kładzie fachowiec z wieloletnim doświadczeniem. |
|
|
|
|
|