autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Sob Paź 07, 2017 15:18
BMW E46 by grzeszak
Autor Wiadomość
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Maj 03, 2014 12:24   

Operacja reaktywacja rozpoczęta.

Wczoraj zakupiłem silnik. Trochę trzeba się nabiegać, żeby znaleźć coś sensownego. W poniedziałek muszę jeszcze zamówić kilka gratów:
1. Nowe sprzęgło LUK - stare jeszcze wygląda w miarę, ale grzechem byłoby nie wymienić mając już wszystko rozebrane. Zrezygnowałem z usportawiania sprzęgła u Radzikowskiego.
2. Poduszki pod silnikiem i skrzynią Lemforder.
3. Komplet uszczelek, filtrów, olej do silnika i skrzyni. Chyba jednak pozostanę przy Castrolu 5w40.

Na szczęście dwumas jest w idealnym stanie.

Zestaw naprawczy wstecznego i piątego biegu już mam, także przy okazji też naprawię tą usterkę.



Fotka z wyciągania gratów

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Maj 03, 2014 13:24   

No to widzę coś ruszyło, jedyne co mogę odradzić to Castrol, lepiej kupić coś premium na lato w specyfikacji 5w-50:
http://allegro.pl/millers...4131508175.html
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Maj 03, 2014 13:50   

Lincoln napisał/a:
No to widzę coś ruszyło, jedyne co mogę odradzić to Castrol, lepiej kupić coś premium na lato w specyfikacji 5w-50:
http://allegro.pl/millers...4131508175.html


każdy człowiek w jarmułce swój towar chwali.. :-D ale zgadzam się z przedmówcą.. do pomodzonego doładowanego auta lepiej zalać coś na przyzwoitego, przynajmniej coś Motula, LM, Ravenola, millersa.. najlepiej żeby to był czysty syntetyk PAO a nie jakiś pseudosyntetyk HC..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Maj 03, 2014 14:05   

Dzięki chłopaki za podpowiedź. Na pewno skorzystam z pomocy.
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Maj 11, 2014 03:40   

Nareszcie auto wróciło do żywych. Śmiga jak dawniej. Drżyjcie użytkownicy dróg :)

Poniżej wymienione elementy:
1. Wymiana silnika na nowy - udało mi się wyrwać dobry egzemplarz z rozsądnym przebiegiem za całkiem przyzwoite pieniądze.
Oczywiście silnik został należycie przygotowany, wyczyszczony, przedmuchany. Cały osprzęt przekręciłem z mojego starego: odma, wtryski, świece, kolektor z wywalonymi klapkami, turbinę, itp. Wszystkie elementy były prawie nowe, wymieniałem je w ostatnim czasie i nie było sensu kupować nowych.
2. Olej motul 5w40 + filtr + nowe oringi na obudowę filtra.
3. Filtr powietrza.
4. Poduszki silnika.
5. Poduszki skrzyni biegów.
6. Olej w skrzyni castrol 75w90.
7. Zestaw naprawczy wstecznego i piątego biegu.
8. Sprzęgło + nowe śruby do dwumasy.
9. Uszczelniacz wału.
10. Płyn chłodnicy.
11. Nowe podkładki pod wtryski.
12. Nowa podkładka pod turbinę + lekkie spawanie obudowy turbo po stronie gorącej.
13. Skórzany uchwyt podłogi bagażnika.

Wymieniłem praktycznie wszystkie elementy, do których miałem dostęp wyciągając silnik. Autko wyraźnie odżyło. Przestała zapalać się żółta kontrolka od oleju (czujnik ciśnienia z nowego silnika), sprzęgło działa wyśmienicie, skrzynia po drobnym usprawnieniu działa jak nowa, biegi wchodzą lekko i sprawnie. Po wymianie kompletu poduszek silnika i skrzyni nic się nie trzęsie.

Trochę o finansach. Cała naprawa wraz z robocizną zamknęła się kwotą 6000 PLN. Mogłem nie wymieniać sprzęgła, poduszek, nie naprawiać skrzyni nie uszczelniać wału, wtedy pewnie zmieściłbym się w 4000 PLN. Auto robię dla siebie i grzechem byłoby nie wymienić tych elementów mając do nich tak łatwy dostęp.

Na razie nie ma się jeszcze co cieszyć, auto po wymianie przejechało dopiero 50 km, jeszcze wszystko się może zdarzyć.



 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Maj 11, 2014 08:04   

gratulacje niech auto zyje i powoduje banana na twazy :)

co do oleju to jakos nadal mam wrazenie ze druga cyfra mogla by byc wyzsza ale nich sie conpres i lincoln wypowie.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Maj 11, 2014 11:46   

Krzysztof napisał/a:
gratulacje niech auto zyje i powoduje banana na twazy :)

co do oleju to jakos nadal mam wrazenie ze druga cyfra mogla by byc wyzsza ale nich sie conpres i lincoln wypowie.


Nie mogłem od ręki dostać 5w50, musiałbym czekać do poniedziałku.
 
 
Teos
Kierowca Rajdowy
MatiMati



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 866
Skąd: Okolice STG
Wysłany: Nie Maj 11, 2014 12:21   

Witamy z powrotem
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Cze 07, 2014 13:45   

Żeby nie było, że nic się nie dzieje z autem. Ostatnio mój budżet został nadszarpnięty wymianą silnika i innych gratów, wiec nie ma tego dużo.
1. Lusterko fotochromatyczne - zamontowane, ale jeszcze nie podłączone :)
2. Nowe wycieraczki bosch aero - poprzednie już przy 160 km/h praktycznie nie zbierały, może te lepiej sobie poradzą.
3. Wyleciał ostatni element odpowiadający za ekologię - zaślepiłem EGR.

Parę nowych, trochę ładniejszych fotek.











Ostatnio zmieniony przez grzeszak Sob Cze 07, 2014 13:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Cze 07, 2014 16:51   

fajne autko.. robi robotę jak na 2.0d.. czekamy na kolejne kille.. ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Nie Cze 08, 2014 03:27   

piękne seryjne e46 turing :twisted: niechaj rozpier..ala inne "szybkie" fury! A!,żeby nie byłoza kolorowo, jak na moje to trochę za mało kopći... Kręcony silnik z samoczynnym zaplonem powinien kopcić mocniej :twisted: :twisted:
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie Cze 08, 2014 14:36   

Najważniejsze że auto juz na chodzie ;)

Ja na twoim miejscu udał bym się na korektę żeby ładnie turbo wstawalo i nm szedł liniowo wtedy silnik dłużej pozyje a na mocy na pewno nie straci co najwyżej zyska ;)

Bo sam wiesz jak diabelsko mocno się u ciebie turbo budzi hehe ;)
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Sob Lip 05, 2014 12:22   

Wczoraj jak jechaliśmy po mieści to zauważyłem że kopci jak golf po czipie :twisted: :twisted: , zbiera się to twoje diabelstwo, prawie cię dogoniłem (mam lepsze heble i mogę później hamować) :twisted:
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Lip 05, 2014 13:18   

rusek13 napisał/a:
Wczoraj jak jechaliśmy po mieści to zauważyłem że kopci jak golf po czipie :twisted: :twisted: , zbiera się to twoje diabelstwo, prawie cię dogoniłem (mam lepsze heble i mogę później hamować) :twisted:


diesel musi dymić :) aaa, ten znikający punkt to byłeś Ty? :)
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Wto Lip 08, 2014 13:26   

Podłączyłem lusterko fotochromatyczne, wszystko pięknie działa. Dość przydatny mod.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14