autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:55
Audi S4 - dyskusja fakty, bajki i nadzieje :)
Autor Wiadomość
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro Gru 10, 2014 22:01   

S4 kiedyś kosztowało około 250tys zł teraz zwykle 7-10% wyjściowej wartości. Koszty sensownego serwisu nadal oscylują wokół auta klasy premium usportowionego.

Mała lista:
Opony letnie i zimowe dwa komplety około 3-4 tys średnia półka nowe
Komplet zawieszenia przód tył pewnie około 4 tyś wahacze gumy amortyzatory sprężyny itp średnia półka
Tarcze przód tył klocki płyn hamulcowy itp pewnie koło 1500-2000
Świece 6sztuk około 300-400zł
6 Cewek zapłonowych 900zł
2 moduły zapłonowe koło 700zł
6,5 litra oleju filtr jakiś valvoline około 300zł
Nabicie klimatyzacji 150zł
Czujniki egt aso są 2 łącznie 2000zł wiem można same moduły rzeźbić ale czasem termopara pada
Czujnik temp cieczy 140zł aso
Podpora Wału 400zł
Uszczelniacze dekli zaworowych i inne uszczelki pewnie około 700zł plus robocizna?..... najlepiej wyjąć silnik wszystkie nowe płyny strzelam koło 2000zł albo i więcej
Rozrząd komplet 1200zł? robocizna...........
Zawory DV 300zł
Odma 400zł
Tłumiki wydech pewnie coś jest skorodowane 500zł +-
Gumy półosi i inne elementy gumowe 200-300zł
Filtr kabinowy, paliwa powietrza 100-150zł
Sondy lambda ceny akurat nie znam
Trójnik 100zł
Jakieś gumy sparciałe przewody itp 500zł -+
inne zaworki głupoty 500zł

Powyższe to tylko eksploatacja

Do tego dodajmy ew sprzęgło, turbosprężarki, skrzynia biegów potrafi chrupnąć, dyfer ciężko zmielić ale też się da. Często pada też maglownica trudny dostęp robocizna droga żeby ją założyć, regenerowana tez zwykle pada po 2-3 latach.

Auto pali w mieście na krótkich trasach tak około 100zł na 100km pb 98. W trasie tzn autostrada trudno zejść poniżej 10 litrów mowa o aucie po programie na 300 koni sedan lekkie felgi oz sl. Widać jak topnieje paliwo podczas jazdy. Agresywna jazda po mieście 20-30 litrów.

To teraz łatwo policzyć ile kosztuje uturbienie n/a i jego użytkowanie. Są to kwoty rzędu kilkudziesięciu tysięcy a nie 7 tysięcy plus zdrowa baza i pieniądze na jazdę takim autem.
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Czw Gru 11, 2014 00:41   

To co podałeś rwtnt to normalne ceny za dobrze częsci do większości aut i nie wcale premium czy usportowionych .. eksploatacja to normalna sprawa ,co wcale nie oznacza że przy uturbieniu będe wymieniał pół zawieszenia nowe opony itp. Co do cen aut ile kosztowało e38 nowe a ile teraz :)

- Opony równie dobrze za 4 klocki możesz dać do golfa 2 a sam sobie wsadzić chinole za 800zł
- Swiece za 300-400zł w katalogu widzie jakies bosch 4 biegunowe za 18 zł/szt chyba ze irydowe to taka cena ok
- 6 Cewek NGK 125 zł/szt do bmw e36 nawet drosze :)
- 6,5 Litra oleju normalka do mojego tez tyle wchodzi
- Klimy do uturbienia nie trzeba nabijać ale 150 zł ok to nie dużo
- Czujnik wody jest taki sam co w 1.8T 2.4 2.6 A4 A6 Skoda Seat itp 30-100zł
- Rozrząd SKF 750zł
- Filtry (identyko co passat) powietrza (filtrona) 24zł kabinowy 25zł kab.węglowy 41zł (to do mojego zwykły 56zł )
itp

Przykładem ostatnio takiego n/a -> turbo jest ford teosa

eksploatacja takiego s4 nie jest wcale taka tragiczna no chyba ze tak jak piszesz o 2-3 lata magiel co iles tam turbo co ilesdziesiąt turbiny .
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Gru 11, 2014 16:31   

Nowe turbosprężarki jedna tak około 4-5 tys zł jak nie więcej (są dwie) sprzęgło sensowne z 1500zł. Do tego dolicz koszty roboty. Wymiana turbosprężarek w s4 to wyjmowanie silnika (płyny, oleje czynnik klimatyzacji trzeba spuścić.)

No cóż na chinolach nie jeżdżę właśnie kupiłem komplet nowych opon do następnego auta. W s4 miałem conti nowe 1980zł faktura jak pamiętam na lato zima dunlop chyba 1800zł. Ngk raczej są syfiaste cewki tylko beru do s4. Nie kieruj się katalogiem tylko wiedzą osób które takie auta serwisują i mają warsztaty ogarniające tego typu pojazdy - sportmile aw69 itp.

Akurat wspominam o kompletach opon bo 95% ludzi jeździ na śmietnikach i w większości przypadków dostaniesz auta na łysych zajeżdżonych oponach. Nikt nie robi promocji i w cenie 15-20 nikt nie sprzeda tobie auta z rocznymi oponami letnimi i zimowymi z bieżnikiem 7mm. Ale to nie chodzi o to. Przed s4 miałem s3 z bamem i padło mi turbo. Wiadomo wymiana do tego instalacja przy cewce zrobiła zwarcie i pożar... Wymiana instalacji elektrycznej. Ale w porównaniu do s4 to s3 jest tańsze 2-3 krotnie w utrzymaniu.

Nie wiem jakie dochody umożliwiają utrzymanie starego sportowego auta ale jeżeli ktoś zarabia jak większość polaków mediana do 2tys zł czy 3 tys naprawdę nie ma co się pchać w takie auto. Wydatek kilku tysięcy złotych jest wtedy nie do udźwignięcia.

Robiąc 10-15 tys a to mało tak naprawdę koszty paliwa około 10tys rocznie + ubezpieczenie przegląd itp i serwis myślę rocznie tak 5-10 tyś, łącznie około 15-20tys na auto. Może być znacznie więcej.

Do tego wiedza o serwsie kosztuje pan mieciu nie zdiagnozuje usterek i potem są problemy. Wiedza też kosztuje i taki serwis inaczej wycenia roboczo godzinę.

I teraz pytanie mając 15-25 tys stać kogoś na utrzymanie s4? Odpowiedź jest prosta nie...

Jak nie masz w zapasie 5-15tys nie kupuj tego auta. Ja w ciągu prawie 3 lat na paliwo i bieżąca eksploatację wydałem więcej niż na jego zakup i więcej niż wynosiła jego wartość.
A nie wymieniałem turbosprężarek ani nie miałem poważnych awarii....

Więc za 15-25 chcecie idealne auto w którym nie trzeba dołożyć ani złotówki? Błagam was tyle kosztuje przyzwoity ale wcale nie drogi zegarek.

Jak chcesz zrobić setup w s4 450- 500 koni bez 20-25 tys nie ma co podchodzić a jak wyjdzie coś nieplanowanego to sky is the limit. Potem hamulce lepsze s4 nie hamuje w serii wcale i gwintowane zawieszenie itp.

Skoro jest takie tanie w utrzymaniu to dlaczego nie jeździ tego dużo w starogardzie?
Ostatnio zmieniony przez rwtnt Czw Gru 11, 2014 17:00, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Gru 11, 2014 23:51   

Bo każdy woli Passerattii w TDiku powyżej 2005, bo to klasa :razz:

Utrzymanie szybkiego auta zależy w głownym stopniu od:
-odpowiedniego zakupu (łatwo wtopić)
-napraw we własnym zakresie
-kombinatoryki w kwestii dobierania części, bo katalog to jedno, a życie to inny temat i działa to w dwie strony :wink:
Zgadzam się z kolegą, że jak masz fart to główne wydatki to paliwo i opony + ewentualny tuning, ale przy SWAPIE/turbieniu to zawsze jest milion rzeczy do poprawy i to widać, jak ludzie sprzedają niby super projekty w krótkim czasie od zrobieni/zakupu...
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Gru 12, 2014 00:20   

Już na pierwszej stronie zostało napisane, że taki tuning to 25 tyś i taniej nie będzie,

Temat jest na luźno ktoś kto uważa, że to bez sensu taka dłubanina to nie musi tu zabierać głosu bo po co. Temat jest o uturbianiu BMW a nie o tym, że można kupić inne auto.

rwtnt, uświadomiłeś mi, że S4 to kolejne auto z VAG jako pasmo nieustających problemów, chociaż w mojego fiata też wpakowałem ponad 15 tyś ale przez 3 lata.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Gru 14, 2014 11:15   

rwnt nie rób ze starej s4 takiego drogiego auta...
Tak jak napisał Lincoln koszt serwisu zależy od wielu rzeczy i wcale nie musi być tak wysoki.
Ja w moją standardową beemkę w tym roku wpakowałem już grubo ponad 12 tysi, fakt, miałem w międzyczasie wymianę silnika, sprzęgła, itp. Ale przy tuningowanym aucie dalej uważam, że powyższe elementy, to zwykła eksploatacja...

taki mały off - s4 i tak nie jedzie :)
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro Gru 17, 2014 22:46   

Ja nie mówię, że nie wiadomo jak drogiego przepraszam ale bmw w dieslu to przy s4 raczej zabawka jeżeli chodzi o koszty i osiągi. I wymieniłeś silnik na jaki używany? Czy nowy w aso? No właśnie wyjęty pewnie z jakiegoś trupa z niemiec za kilka tys z przebiegiem 300-500 tys zgadłem? Jaki masz czas 100-200?

Obstawiam, że w każdym warunkach objechałbym swoim s4 twoje bmw :) z rolki ze startu od każdej prędkości

https://www.youtube.com/watch?v=uEuBVuIDCqc dodaj do tego 50 koni trochę momentu wyjmij jednego pasażera u mnie lekkie felgi 6,8kg sztuka zamiast 13,8kg jedna. I potem masz odpowiedź jak u mnie auto jechało i porównaj do twojego bmw. Najlepszy wynik na rl do 100 miałem 4,7 sekundy do 100.
Ostatnio zmieniony przez rwtnt Śro Gru 17, 2014 23:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Śro Gru 17, 2014 23:34   

rwtnt napisał/a:

https://www.youtube.com/watch?v=uEuBVuIDCqc dodaj do tego 50 koni trochę momentu wyjmij jednego pasażera u mnie lekkie felgi 6,8kg sztuka zamiast 13,8kg jedna. I potem masz odpowiedź jak u mnie auto jechało i porównaj do twojego bmw. Najlepszy wynik na rl do 100 miałem 4,7 sekundy do 100.

Na tym youtube to czasami cuda się dzieją e36 m3 opierdziela e39 m5 z rolki :D
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 02:04   

Robiłem 4.7 do setki w s4 i wcale nie uważam tego za jakiś mega czas..... W zeszły weekend jeździłem tt rs 2.5 340 koni 7 biegowe dsg i tam już było przyjemniej po programie 3.9 do setki....... 11.9 na 1/4 launch control jest fajny. v6 coś tam się zbiera ale mocniejszy diesel po programie zrobi z tego wiatrak :) tyle.

Zeby nie bylo miałem dwie alfy (147) i jedną się teraz poruszam 159 lubię tą markę.
Ostatnio zmieniony przez rwtnt Czw Gru 18, 2014 02:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 12:45   

4.7s - wow to szybciej niż 380ps RS4 w tej samej budzie, więc po co przepłacać :razz:
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 17:39   

rwtnt napisał/a:
Ja nie mówię, że nie wiadomo jak drogiego przepraszam ale bmw w dieslu to przy s4 raczej zabawka jeżeli chodzi o koszty i osiągi. I wymieniłeś silnik na jaki używany? Czy nowy w aso? No właśnie wyjęty pewnie z jakiegoś trupa z niemiec za kilka tys z przebiegiem 300-500 tys zgadłem? Jaki masz czas 100-200?

Obstawiam, że w każdym warunkach objechałbym swoim s4 twoje bmw :) z rolki ze startu od każdej prędkości

https://www.youtube.com/watch?v=uEuBVuIDCqc dodaj do tego 50 koni trochę momentu wyjmij jednego pasażera u mnie lekkie felgi 6,8kg sztuka zamiast 13,8kg jedna. I potem masz odpowiedź jak u mnie auto jechało i porównaj do twojego bmw. Najlepszy wynik na rl do 100 miałem 4,7 sekundy do 100.


Z silnikiem nie zgadłeś. Byłoby to trochę bez sensu, gdybym wstawił silnik z ASO, który przewyższa wartość rynkową auta. Ja nie mówię, że bmw w dieslu jest droższe w utrzymaniu od s4. Na pewno byś mnie objechał - pod warunkiem, że s4 jest zdrowe, a nie jak większość - padło, zajechane totalnie. Nie nakręcaj się, to nie jest atak na Twoją osobę. Chętnie bym się przejechał/ustawił z takim s4. A wynik do 100 godny.
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 18:22   

"4.7s - wow to szybciej niż 380ps RS4 w tej samej budzie, więc po co przepłacać"

RS4 jest cięższe niż s4 w sedania plus koła same ważą 100kg (tzn 4). Zwykle mają 340-360 koni po wyjeździe z fabryki. Do tego lag na k04 po większy niż na k03 w s4, więc do setki podobnie po programie jak seria rs4. Już po programie rs4 schodzi bliżej niskich 4 z fmiciem, lekkich kołach, wydechem pewnie 3,9 realne.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 23:00   

Bardzo optymistyczne przeliczniki :wink: Trzeba zadzwonić do najlepszych chłopaków z 1/4, żeby wywalili te wielkie Holsety i zastosowali coś małego :razz: No ale to nie temat o S4, ale o turbo w BMW, i nie można marudzić, bo ich pierwszy po przerwie silnik z Turbo jest genialny i pewnie gdyby nie kwestia elektroniki "latałby" w każdym E30 :wink:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Gru 18, 2014 23:04   

tu przeniosłem całą dyskusję o S4 które najlepszym i najszybszym samochodem jest, nigdy wprawdzie mnie nie objechało ale pewnie jest tak szybkie, że go nie widać jak Widmo :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pią Gru 19, 2014 00:51   

W sumie to mnie też kiedyś jakiś koleś próbował na obwodnicy s4 w kombi oblecieć, ale mu się nie udało :)
No nic, trzeba sprzedać bmw i za te same pieniądze kupić s4, mały program i będę miał poniżej 4 sekund do setki. Widzisz Przemek, Twoją M5 objadę :) Żart.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15