To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Mechanika - Potrzebna Pomoc

Pniaczek - Śro Sty 21, 2015 12:56
Temat postu: Potrzebna Pomoc
siema all, mam pewien problem ze swoim Fordem Mondeo mk3 2.0 tddi 115km z 2001. Otóż rano mi ciężko odpala, gdy jest mróz to go kręcę z dobra minutę, a jak już odpali to obroty bujają się jak na huśatwce i wgl nie ma siły ruszyć, a kopci jak jest zimny tak mocno, że ktoś raz chciał dzwonić na straż... Wymieniłem świece bo wgl były all spalone, pompe paliwa która dziwnie piszczy jak przejadę się kawałek, filtr paliwa. Był też podłączony pod CPU i pokazało takie cuś P 0149- początek wtrysku błędny i P 1564 Pompa wtryskowa, dawka wtrysku, znajomy mechanik mi mówi że tu jest do wymiany pompa, a ja się chce was zapytać czy jest jakaś inna możliwość usunięcia tego.. Bo znajomy mi załatwić może pompę używkę za 450 + wymiana..
Bartek - Śro Sty 21, 2015 14:12

objawy pompy raczej ;-)
Karol - Śro Sty 21, 2015 15:05

Bartek napisał/a:
objawy pompy raczej ;-)


Też tak myślę. A kody błędów możesz sobie w necie sprawdzić co od czego.

Pniaczek - Śro Sty 21, 2015 22:11

czyli jednak będę zmuszony kupić pompe ;//
broj83 - Czw Sty 22, 2015 00:44

Nie tak szybko, jest to uzasadnione od tego jakiego masz mechanika, ponieważ kąt wtrysku trzeba ustawić według kompa i specyfikacji producenta to samo z dawką, chyba że jest pompa zabrudzona wtedy zawór sterujący katem nie wyrabia to samo będzie z falującymi obrotami i dawką tylko to piszczenie jest podejrzane
conpress - Czw Sty 22, 2015 00:54

Pniaczek napisał/a:
(..) rano mi ciężko odpala, gdy jest mróz to go kręcę z dobra minutę, a jak już odpali to obroty bujają się jak na huśatwce i wgl nie ma siły ruszyć, a kopci jak jest zimny (..)


na jaki kolor kopci? zo tzn że nie ma siły ruszyć?

Pniaczek napisał/a:
(..)
Wymieniłem świece bo wgl były all spalone(..)


..musiałeś mieć pecha, albo ktoś o niego wcześniej tak ładnie dbał..

Pniaczek napisał/a:
(..)pompe paliwa która dziwnie piszczy jak przejadę się kawałek, filtr paliwa.


pompa paliwa elektryczna, czy pompa wysokiego ciśnienia??

Pniaczek napisał/a:
(..)Był też podłączony pod CPU i pokazało takie cuś P 0149- początek wtrysku błędny i P 1564 Pompa wtryskowa, dawka wtrysku, znajomy mechanik mi mówi że tu jest do wymiany pompa, a ja się chce was zapytać czy jest jakaś inna możliwość usunięcia tego.. Bo znajomy mi załatwić może pompę używkę za 450 + wymiana..


CPU? masz tam jakieś gniazdo do BDM? :roll: wtysk Common Rail to składowa 3 głównych elementów tj, sterownik, pompa CR, listwa wtryskiwaczy z samymi wtryskami.. podstawowa diagnostyka to ciśnienie paliwa na szynie, korekcja wtryskiwaczy, dawka wtrysku średniego, początek wtrysku (kat wyprzedzenia wtrysku).. coś było z powyższych pomierzone? jakie wartości? czy tylko zczytane błedy? kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa..

broj83 - Czw Sty 22, 2015 01:00

conpress napisał/a:
wtysk Common Rail
oznaczenie silnika TDDI to chyba jeszcze pompa rotacyjna ...
Cytat:
kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa.
i tu właśnie błędy wskazują na pompę wysokiego ciśnienia ;)
conpress - Czw Sty 22, 2015 01:46

broj83 napisał/a:
conpress napisał/a:
wtysk Common Rail
oznaczenie silnika TDDI to chyba jeszcze pompa rotacyjna ...
Cytat:
kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa.
i tu właśnie błędy wskazują na pompę wysokiego ciśnienia ;)


w sumie racja.. nie doczytanie moje :-D widziałem 115 PS i już widziałem łuszcząca się pompe Delphiego.. a tu klekot na pompie (zdecydowana większość klientow u nas to raczej TDCI) :razz:

w takim razie.. padł moduł sterujący w pompie VP30/44? :roll:

Pniaczek - Czw Sty 22, 2015 12:12

nie rozumiem połowy z tego co piszecie, hehe a kopci na siwo znajomy mówił, że on daje mu za duży wtrysk i nie nadąża przepalać paliwa, a nie da się wymienić tego sterownika odpowiadającego za to a nie całą pompe ?
broj83 - Czw Sty 22, 2015 18:13

Jak jest za dużo ON to kopci na czarno/ciemno siwo, a nastawnik da się wymienić lub zregenerować tylko wpierw trzeba porządnie zdiagnozować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group