autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:55
HONDA - Rozmowy na temat tej marki
Autor Wiadomość
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
  Wysłany: Czw Mar 04, 2010 13:25   HONDA - Rozmowy na temat tej marki

No to czas zacząć debatę na temat japońskich szlifierek czyli aut spod znaku H na masce :twisted:



Najpierw trochę historii (tej okrojonej,ciekawszej):


:arrow: Soichiro Honda- założyciel firmy w roku 1930

:arrow: Honda na rynku polskim istnieje od 1993 roku

Pierwszym środkiem transportu wytwarzanym przez Hondę były mopedy czyli rowery z doczepionym silnikiem, wówczas firmy Mikuni. Po wojnie gdy zabrakło silników Mikuni, firma Soichiro Hondy skonstruowała własny silnik o pojemności 50 ccm. W międzyczasie w 1945 roku pan Honda sprzedał zakład wytwarzający pierścienie tłokowe firmie Toyota.


:arrow: W 1948 otworzył korporację Honda Motor Co Ltd


:arrow: W roku 1972 debiutuje dobrze znany model Civic.

:arrow: W 1978 wprowadzono do produkcji pierwszy, typowo sportowy model Hondy – Honda Prelude

:arrow: W roku 1982 pojawia się NSX -pierwszy na świecie samochód z aluminiowym nadwoziem produkowany seryjnie.


:arrow: W 1973 syn Soichiro Hondy założył własne przedsiębiorstwo o nazwie Mugen Motorsports zajmujące się tuningiem aut i ściśle powiązał z firmą ojca.


:arrow: W 1988 (wtedy urodził się jego następca czyli ja :mrgreen: )jako pierwszy producent na świecie skonstruował silnik z układem elektronicznie sterowanych faz rozrządu i skoków zaworów – VTEC. Silnik ten odznacza się doskonałymi osiągami, bardzo niskim zużyciem paliwa i niższą emisją spalin. Zapewnia on maksymalną ochronę nad skokiem i fazą zaworów dolotowych w zależności od warunków jazdy, osiągając bardziej wydajne napełnianie cylindrów i zwiększenie momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach obrotowych wału silnika[8].


:arrow: W 1991 umiera Soichiro Honda – założyciel koncernu :cry: :cry: :cry:


:arrow: W 2003 Honda zrobiła rewolucję w silnikach diesla konstruując dynamiczny i niezwykle trwały silnik i-CTDi


:arrow: W połowie 2008 roku Honda postanowiła wycofać się z wyścigów Formuły 1 ze względu na kryzys w motoryzacji :???:

Motto Hondy brzmi The Power of Dreams co oznacza potęga marzeń. Symbolizuje ono precyzyjne podejście Hondy do wyzwań.

Duma Hondy czyli VTec

System elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control)

Szczytowym osiągnięciem technologii VTEC jest silnik DOHC VTEC. Pierwszym silnikiem, który korzystał z tej implementacji był legendarny B16A, 16-zaworowa rzędowa 4 o pojemności 1595cc i mocy 160KM

Pierwszy wyprodukowany silnik B16A osiągał moc 160KM a teraz osiąga 170KM.
W silniku B16B używanym w japońskiej wersji nowej serii EK Civica Type-R osiągnięto 185KM przy tej samej pojemności 1595cc.
W najnowszej serii Civica zastosowany nowy silnik K20A o pojemności 2 litrów który osiąga 200 KM, a wersji JDM 225 KM.

Galeria aut Hondy:

Civic VIII gen




Prelude V gen

(zdjęcia kolegi Krzyśka z Gdańska fana tuningu JDM czyli wyposażenia ponad standardowego pochodzących z akcesoriów wychodzących wyłącznie na rynek japoński,jest perfekcjonistą w tej dziedzinie modyfikacji :) )




NSX


_________________

Ostatnio zmieniony przez Bushido Czw Mar 04, 2010 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxcivic
Maniak Resoraków



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Sucumin
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:46   

Hondy to zaje..... auta i tyle.
Tylko niestety najnowsze modele Civica to już nie to samo jak IV czu V, i nad tym ubolewam. Bo co to za civic który waży gruuubo ponad tonę, i jest wyższy od Gulfa V plus
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:08   

Dokładnie, jak dla mnie Civic kończy się na VI generacji to ten na fotce, bo nie każdy kojarzy a Civiców jest w sumie 8 więc można się pogubić



Jak zobaczyłem Civica VII który ma lewarek zmiany biegów taki jak w Polonezie, na środku konsoli środkowej pod kierunkowskazem to już wiedziałem że następne generacje będą przypominały vany i suvy a nie zwinne,lekkie i dynamiczne autka miejskie które w swojej ofercie miały silniki jak z rakiety.
Ta marka idzie w złym kierunku, szczególnie po prezentacji następcy CRX który teraz nazywa się CRZ i ma mieć napęd hybrydowy by było ekologicznie no debilstwo totalne i zabójstwo dla idealnej małej ścigawki :evil:
_________________

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:41   

RAz w 5gear był motyw jak Golf 3 z nitro przegrał może ze 2-3 metry w wyścigu z NSX :mrgreen:
Ale firma od zawsze robiła bardzo dobre silniki, całkiem ładne autka i jedne z najlepiej prowadzacych sie przenionapędówek
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:53   

A mówi się że niby amerykańskie silniki 6.0L mające max 400 KM są bardzo wytrzymałe :P Fajnie tylko że CRX ma silnik 1.6 i ma 160KM,kręci się regularnie do odcięcia zapłonu czyli jakieś 7800 RPM i jakoś potrafi przelatać w ten sposób nawet 400 tys km bez jakichś ogromnych napraw.Osobiście miałem CRX 124km i zdecydowana większość czasu na szybszych trasach lub wyścigach, ciągnąłem go do odcinki że licznik poza 8000 RPM wybiegał (przekłamanie pewnie o 500rpm) a miałem nabite 312 tys km a czuję że był kręcony bo cyferki były nie równo wyśrodkowane i widać było że poprzedni właściciel dłubał przy desce i to nie raz.Gdy zatarła mi się na amen pompa wody na obwodnicy przy 140km/h to nawet pasek rozrządu mi nie pękł ani zawory się nie powyginały mimo że pompa z paska rozrządu jest napędzana.Nowa pompa japońska wyszła mi jakieś 120zł i po sprawie.Fakt że żarła olej ale cóż to jest raz na rok dolać litr oleju za max 20zł i można dalej niszczyć każdego który ma auto nie dmuchane w tej samej pojemności :P To się dopiero nazywa technologia i precyzja wykonania!
_________________

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Pią Mar 05, 2010 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin
Kierowca Rajdowy
I tak będzie Alfa


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 651
Skąd: Wielki Bukowiec
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:57   

Zawsze podobały mi się hondy.
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 00:30   

Dobrze, że dodałeś w odpowiedniej klasie pojemności:) i czy wszytko łyka...może ze startu, bo potem potrzeba juz momentu, a tego silnikom hondzi czesto brak. co do spalania oleju to raczej nie świadczy o wysokiej precyzji wykonania :twisted:
DO zalet można tez zaliczyć duża podatność na modyfikacje, kurcze lekkie zmiany, a moc rośnie łatwiutko, nie to co niemieckie czy francuskie silniczki
 
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 00:37   

Ze spalaniem oleju, to zależy od egzemplarza. Jak silnik jest w dobrej kondycji to oleju palić nie będzie. Taka zależność raczej występuje w przypadku każdej marki.
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 00:40   

Precyzja wykonania jest ale łykanie oleju to urok a nie wada tego silnika :mrgreen:
No co do podatności na modyfikacje to japonia rozwala na łopatki inne marki bo najlepsze auta do driftu to japońce,najszybsze auto z 4 garami to Mitsubishi Eclipse,proporcja mocy do pojemności to japonia jest elitą bezkonkurencyjną jak np Mazda RX8 1.3 silnik a ponad 200 koni z silnika Wankla :D

Na 1/4 mili nie potrzeba momentu bo jest zbyt krótki dystans by był potrzebny a jeśli jest go zbyt dużo a auto jest lekkie to na starcie przypali kapcie i będzie tak stało i się kręciło a nie o to chodzi.

W Hondzie Prelude 2.0 to podstawowa modyfikacja to założenie seryjnego kolektora dolotowego z wersji 2.3 także z niej kolektora wydechowego 4-2-1, do tego wydech przelotowy i już mamy znaaaaczne polepszenie osiągów a to co wypisałem to koszt około 1500zł w cenach dla każdego który kupuje przez alledrogo, a po znajmości to sami zobaczycie nie długo co dojdzie za dwa miechy :twisted:
_________________

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 00:56   

Ziom bez jaj, łykanie oleju to WADA, a nie urok, już nie przesadzajmy!
Życie się nie kończy na 1/4 mili, zresztą powtórze sie, ale najszybsze od lat w kraju N/A to opel :mrgreen: Co do stosunku mocy do osiągów to osiągi to tez elastyczność oraz v-max, a tu H ledwo jest średniakiem. A jeśli przyrównasz stosunek moc/masa okazuje się, że wcale cudów nie ma i znajdą się lepsi:)
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 01:04   

czy Hondy startowały w rajdach samochodowych bo nie pamiętam ?????
Generalnie czy Honda w ciągu ostatnich powiedzmy 30 lat zajęła jakąś dobrą lokatę w rajdach samochodowych ????? Dla mnie jest dość obiektywny wyznacznik.
A ja zadaję pytanie bo nie wiem, może jakieś japońce w rajdach sa mocne ale nie wiem ile razy wygrywały rajdy subaru czy lancer ????
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 01:13   

No raczej japońce takie jak Subaru i Lancery to podstawa WRC :razz:
To czy jakiś koncern wygrywa rajdy czy nie to nie jest wyznacznikiem jakości danej marki.Dla niektórych marek takie imprezy nie są priorytetem, bo wolą opracowywać nowe technologie.Honda wolała się zabrać za ogniwa paliwowe niż za F1 i powstał Clarity o którym było na forum pisane i był link do filmu na YouTube gdzie w Top Gear James May testował to auto.

Co do mojego żartu o urok łykania oleju przez Hondy to Karol wyjaśnił sprawę ;)

Przyznam że Honda nie ma za grosz elastyczności ale masz za to wybór albo jeździć do 2000 RPM max i pali tyle co nic i nadaje się do powolnej jazdy po mieście albo walisz do odcinki i czerpiesz radość z jazdy.
Przedział obrotów między 2000 a 4500 RPM jest turbo dziurą dla Hondy mimo że turbo niema :mrgreen:

Pokaż mi auto które zostało stworzone jako małe miejskie auto a ma lepszą proporcję masy do mocy niż Honda to wtedy może zmienię zdanie że japońce wiodą prym w tym dziale ;)
_________________

 
 
tuptus
Kierowca Rajdowy
Demotywator



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1394
Skąd: że znowu
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 01:20   

Karol napisał/a:
Ze spalaniem oleju, to zależy od egzemplarza. Jak silnik jest w dobrej kondycji to oleju palić nie będzie. Taka zależność raczej występuje w przypadku każdej marki.


ja Civikiem robilem ponad 30 tys. km w ciagu roku i nie dolewalem ani grama oleju, silnik byl suchutki. szkoda tylko ze mial najslabszy silnik z gamy, tj. 1.3 16V 75 KM

Bushido napisał/a:
Ta marka idzie w złym kierunku, szczególnie po prezentacji następcy CRX który teraz nazywa się CRZ i ma mieć napęd hybrydowy by było ekologicznie no debilstwo totalne i zabójstwo dla idealnej małej ścigawki

a z tym napędem hybrydowym to juz przesądzone? bo ostatnio widzialem na tvn turbo prezentację tego CRZ i to bardzo ladne autko, taki remake CRXa jak miales :D
_________________

USŁUGI TRANSPORTOWE - WIECZORAMI I W WEEKENDY
tel. 884-821-333


Trzymaj się ramy i gaci mamy :P
Ostatnio zmieniony przez tuptus Pią Mar 05, 2010 01:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 01:27   

Też miałem takiego Civa 1.3 75KM ale wystarczyło pogrzebać w podciśnieniach i można było za darmo zyskać 10KM, mam do tego jeszcze oficjalne opracowanie w PDF chyba :D
Jak na moje wymagania 1.3 było za słabe ale jako pierwsze auto dla kogoś,lub dla kobiety na zakupy czy jako pozidupsko do pracy jest to idealny silnik miejski ale co do wyprzedzania czy radości z jazdy to nie ma o czym mówić :D
_________________

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 12:19   

Robisz coraz to większe ograniczenia :małe miejskie autko:) Nie zrozumiełes, chodzi mi o wspołczynnik masy do mocy, że np na 1km przypada 7kg ( wsp 0.14) i jak porownasz auta o podbnym wspołczynniku to szczerze honda niczym sie nie wyróżnia. Sorry, ale w WRC to od dawna Subaru i Evo nic nie pokazały. Co do prestiżu marki to bardzo duży wpływ ma jak auta tej marki sa reprezentowane w sporcie i honda nie błyszczy, a widac wysokoobrotowe silniki nie dają rady (bo tak szczerze to moment ma bardzo duże znaczenie).
Przyjemność z jazdy, gwarantuje Ci, że da go więcej wczesniej wspomniane amerykaśnkie 400konne V8 niz wyżyłowana honda o podobenj mocy!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14