Wydech przelotowy - co to daje i gdzie można zrobić |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 00:22 Wydech przelotowy - co to daje i gdzie można zrobić
|
|
|
Witam zastanawiam się nad zrobieniem wydechu przelotowego w mojej GTV, ale najpierw chciałem się dowiedzieć co mi to da w jaki sposób wpłynie na moc, czy jest wymagane przed chipem, oraz gdzie można wykonać taka modyfikację, z jakimi kosztami trzeba się liczyć |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 01:01
|
|
|
...osobiście do ulicznego auta z silnikiem z turbosprężarką odradzam tego typu eksperymenty.. no chyba że ktoś policzy prędkość wylotową gazów, długość i średnicę takiego wydechu..
ja bym poszedł w kierunku Chipa, większej turbiny, lepszego Intercoolera... |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 09:55
|
|
|
conpress napisał/a: | ja bym poszedł w kierunku Chipa, większej turbiny, lepszego Intercoolera... |
Jak najbardziej to co wypisałeś ale jeszcze większa średnica wydechu by się przydała do pełni szczęścia.
Do turbo wydech 2,25 cala powinien być a 2,50 to już głośno ale przy takim wydechu to już trzeba mocno dmuchać.Tak jest w Hondach i tylko na tej marce wystawiam moje opinie, ale pewnie z Alfą jest podobnie.
Katalizatora chyba żadne auto nie lubi prawdę mówiąc |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bushido Pon Kwi 19, 2010 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 10:32
|
|
|
Bushido napisał/a: |
Katalizatora chyba żadne auto nie lubi prawdę mówiąc |
nie wiem jeszcze jak jest w benzynie turbo ale w dieslu jak ktoś wyciągał katalizator to mu się wydawało że idzie lepiej, ktoś chyba z alfa club zrobił testy i hamował auto przed i po wyjęciu katalizatora w 2,4 jtd dało to obniżenie mocy i momentu |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 10:37
|
|
|
wydaje mi się ze mody ydechu w TD nie wskazane ... ale jak co to popytaj wydechowców .. ale w stylu pana kazika co ma garaż i migomat .
Będziesz w Gdańsku podjedź na ul żaglową do firmy Mat-ra powini doradzić |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 10:40
|
|
|
Nie wiem jak jest w klekotach ale w Hondach każdy kat to minus pare koników.
CRX miał dwa identyczne silniki:
D16Z5 - 124KM
D16A9- 130KM
A różniły się tym że Z5 ma kata a A9 nie i już 6km więcej |
_________________
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 10:50
|
|
|
wszystkie nowe konstrukcje są projektowane pod kat-a.. natomiast stare silniki plus kat - to ewidentne nieporozumienie
W126 560SEL - wersja na Niemcy z KAT - 272PS
W126 560SEL - wersja na USA z KAT plus osprzęt kontroli emisji - 242PS
W126 560SEL - wersja na Niemcy RUF bez KAT - 300PS
co do zwiększania średnicy wydechu w turbo.. hmm nie jestem specem od tuningu z turbo.. ale.. bardziej luźny wydech to teoretycznie lepsze opuszczanie gazów z tym że.. aby turbina się efektownie wkręcała musi mieć wyższe ciśnienie gazu a idąc dalej wyższego ciśnienia nie uzyska się w zwiększonej średnicy, ani w tłumiku przelotowym.. co najwyżej odwrotność.. nie wiem.. musiałbym co nieco poszperać gdzieniegdzie i podzwonić żeby się dokładnie dowiedzieć.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 11:16
|
|
|
conpress napisał/a: | ja bym poszedł w kierunku Chipa, większej turbiny, lepszego Intercoolera... |
Po takim zestawie większy wydech to raczej podstawa a o wywaleniu kata to już głośno mówić raczej nie trzeba
Nie wiem jak jest w Alfach ale w każdej starszej Hondzie kat to zabójca paru koni.Wiem że wydechy BMW i Opli są bardzo dobrze skonfigurowane i tam nie wiele da się ugrać lub wcale jak się wymieni wydech na większy/innej konstrukcji.Kitajce dali ciała z wydechami a my to musimy poprawiać |
_________________
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 12:01
|
|
|
...no tak.. tyle że Honda w benzynie Turbo nigdy nie widziała.. i wszelkie porównania tracą w tym momencie sens.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 12:58
|
|
|
conpress napisał/a: | Honda w benzynie Turbo nigdy nie widziała.. |
To Ty jeszcze mało widziałeś |
_________________
|
|
|
|
|
bigor
Kierowca kat. A
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Stg
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 17:31
|
|
|
Przeróbka wydechu jak najbardziej wskazana w silnikach turbo. Na przykładzie 1.8T z koncernu VAG dłubane w Polsce auta mają w większości przelot 2,5 cala z jednym tłumkiem przelotowy , oczywiście bez kata i downpipe 3 calowy . To jest sprawdzony zestaw do silników VAG ,nie wiem jak to w Alfie będzie wyglądało ale odpowiednio dobrany wydech na pewno nie zaszkodzi |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 17:35
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to wydech w turbo to po pierwsze powinien być wolny tu nie wystepują zjawiska falowe jak w silniku N/A.Ciśnienie wylotu gazu tworzy turbina i raczej logiczne im szybciej opuszczą tłumik tym lepiej bez napotykania na tłumiki czy też katalizatory.Tak jak bigor wspomniał w 1,8T podstawa to 3'' z przejsciem na 2,5 i zależnie kto jak chce głośno jeden lub dwa tlumiki przelotowe.Ważnym elementem jest też downpipe tzn pierwsza część wydechu za turbiną należy tam zastosować jak najswobodnieszy wylot gazów z turbo i tu w ge wchodzi najcześciej tylko kwasówka i to mocna gdyż temperatura spalin siega w silniku turbo nawet 1100 stopni i i zwykle rury aluminiowane umierają po roku czy dwóch.Tyle z moich info tak więc jeżeli wydech pod turbo to im bardziej przelotowy tym lepiej i najlepiej przed czipem razem z FMIC wtedy w czasie robienia programu można uwzględnić chłodniejsze powietrze i lepszy przepływ spalin. |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 23:51
|
|
|
poczytałem sobie na ten temat uzyskam max 3-8 km koszta to 4-7 tyś więc szkoda kasy bo efekty będa mizerne w stosunku do zainteresowanych pieniędzy, zastanawiam się jednak czy jakoś nie polepszyć sobie jakości samego dźwięku poprzez lepsze zakończenie wydechu, a może kawałek od katalizatora sobie nowy wstawię, generalnie V6 chodzi ładnie do momentu az sie włączy turbo nie wiem dlaczego bo w niskim zakresie obrotów słychać że to V a potem juz nie, oczywiście i tak jest rewelacja w porównaniu z dieslem |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
bigor
Kierowca kat. A
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Stg
|
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 00:13
|
|
|
Nie wiem gdzie się dowiadywałeś o ceny wydechu ale 4-7 tyś to mocna przesada zapytam znajomego ile go kosztował wydech , cały z nierdzewki |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 00:21
|
|
|
bigor napisał/a: | Nie wiem gdzie się dowiadywałeś o ceny wydechu ale 4-7 tyś to mocna przesada zapytam znajomego ile go kosztował wydech , cały z nierdzewki |
zapytaj bo jak czytam coraz więcej to sie okazuje że koszta modyfikacji 2,0 Turbo sa olbrzymie chociaż dodatkowe konie i tak tańsze niż w 3,0 V6 |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
|