autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: conpress
Sob Maj 08, 2010 10:26
BMW E34 - znikły biegi w automacie
Autor Wiadomość
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 00:41   BMW E34 - znikły biegi w automacie

Cześć wszystkim :)

A więc... od wczoraj jestem nieszczęśliwym posiadaczem BMW E34 2.0 ben.- gaz w automacie z 96 roku.
Nieszczęśliwym ponieważ:

BYło mało oleju w skrzyni więc nie jeździłem nią, dolałem aż litr wszedł i pokazało na miarce że jest full.Przejechałem się do płaczewa żeby zobaczyć jak to jeździ. Niestety z płaczewa już nie wróciłem o własnych siłach :( Na chwile obecną działa tylko bieg P, R i N (tumaczyć nie trzeba:P )
Wszystkie biegi do przodu zniknęły.

Zrzuciłem miske olej poszedł w "śmietnik", miske, filtr wyczyściłem ładnie złożyłem i zalałem nowym olejem. Niestety dalej nie ma biegów.

Opcje są dwie:
Mógł zwarzyć sie olej ( stary z nowym) i pozatykać te podciśnienia. Chociaż w to nie wierze.
A druga opcja z powodu małej ilości oleju mogło się sprzęgło przytrzeć i dlatego uciekły biegi.
Podobno tył i przód są jakby oddzielnie, chociaż nie wiem.

Co sądzicie ludziska? jakieś porady, mała pomoc? :(
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Czw Kwi 29, 2010 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin
Kierowca Rajdowy
I tak będzie Alfa


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 651
Skąd: Wielki Bukowiec
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 01:17   

a może nie wiesz że to manual... :mrgreen: :grin:
_________________
Przyjaciół w biedzie się poznaje, to powiedzenie autopsją się staje.
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 01:39   

po pierwsze jaka skrzynia? (ZF czy GM?)

po drugie jak mierzyłeś poziom oleju (na zimnej czy ciepłej skrzyni?)

po trzecie jaki był kolor i zapach spuszczanego oleju..

po czwarte co zalałeś do skrzyni?

...i na koniec - dlaczego piszesz "nieszczęśliwym posiadaczem???"
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
fullas
Kierowca kat. B
Kierowiec rajdowy



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 243
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 02:05   

conpress napisał/a:
...i na koniec - dlaczego piszesz "nieszczęśliwym posiadaczem???"


No jak to dlaczego... conpress jakbyś ty zamienił H na bi em dablju też byłbyś nieszczęśliwy :D
Hondzia się nie psuła a bmw świeżo kupione i już ma ała :evil:
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 10:01   

Samuraj służył Ci z honorem a Ty go na Gestapo zamieniłeś więc teraz będziesz miał w portfelu blitzkrieg :lol:

Uwaga: proszę o wypowiedzi w temacie.. każdy kolejny off-top będzie skutkował usunięciem posta..
_________________

Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Kwi 29, 2010 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:10   

fullas napisał/a:
conpress napisał/a:
...i na koniec - dlaczego piszesz "nieszczęśliwym posiadaczem???"


No jak to dlaczego... conpress jakbyś ty zamienił H na bi em dablju też byłbyś nieszczęśliwy :D
Hondzia się nie psuła a bmw świeżo kupione i już ma ała :evil:


jak by nie chciał zmienić auta to przecież by go nie zmieniał, jego świadoma decyzja,
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:16   

Auto mieniełem ponieważ zjadało mnie tankowanie, bawarka jest w gazie więc już jest taniej.

conpress napisał/a:
po pierwsze jaka skrzynia? (ZF czy GM?)

po drugie jak mierzyłeś poziom oleju (na zimnej czy ciepłej skrzyni?)

po trzecie jaki był kolor i zapach spuszczanego oleju..

po czwarte co zalałeś do skrzyni?

...i na koniec - dlaczego piszesz "nieszczęśliwym posiadaczem???"

Jaka skrzynia to ci niestety nie odpowiem.
Olej mierzyłem i na ciepłym i na zimnym, wiem że robi się to na odpalonym silniku.
Kolor spuszczonego oleju był czarny, dosłownie woda i śmierdział jakby się coś spaliło( a jak olej śmierdzi to jest już niedobry)
Do skrzyni zalałem olej czerwony przeznaczony do przekładni niestety nie podam ci nazwy bo nie pamiętam. Wieczorem najwyżej podam jak wróce.

Dziś wywalam skrzynie z samochodu na stół. Popytałem poczytałem i mogą to być zjarane tarcze lub brudne zawory podciśnienia w środku skrzyni. Nie wiem , wszystko się okarze jak skrzynia wyląduje na stole. Mam nadzieje że jak coś to dacie jeszcze kilka rad szczególnie ci znający się ;]
 
 
 
SLIVKA
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 650
Skąd: STG/Koszalin/Houston
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 15:01   

Bushido napisał/a:
Samuraj służył Ci z honorem a Ty go na Gestapo zamieniłeś więc teraz będziesz miał w portfelu blitzkrieg :lol:


A Hondziarze oczywiście musieli wrzucić swoje 5 groszy :roll: ... marka nie ma tu żadnego znaczenia. Wymieniłam BMW na Mitsubishi i skrzynia w automacie się wysypała... 3500zł naprawa... czekałam 3 miesiące aż naprawią, oddali.... tak jakby naprawili, wróciła do warsztatu... w końcu dostałam auto zastępcze... i tak prawie pół roku się bujałam, aż wymieniłam na BMW i nie mam problemów z samochodami. :razz:

Uwaga: proszę o wypowiedzi tylko zawierające się w temacie.. każdy kolejny off-top będzie skutkował usunięciem części lub całego posta..
_________________
Marzenia są po to by je spełniać...
Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Kwi 29, 2010 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 15:06   

SLIVKA napisał/a:
A Hondziarze oczywiście musieli wrzucić swoje 5 groszy :roll:

To że mam Honde i że kolega zamienił też Honde na BMW to znaczy że nie mogę się wyrażać w tym temacie? Poza tym to był żart ale widzę że zapomniałem tego dopisać :roll:

Uwaga: proszę o wypowiedzi w temacie.. każdy kolejny off-top będzie skutkował usunięciem posta..
_________________

Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Kwi 29, 2010 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 19:22   

Miło się gawędzi ale może jakieś pomysły?

Mam okazje kupić BMW e34 2.5 TDS rozbite za dobre pieniądze.
Czy skrzynia będzie pasować? Bo rozrusznik mają z tej samej strony
_________________

 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 22:03   

XxX_DARO_XxX napisał/a:
Miło się gawędzi ale może jakieś pomysły? (..)


sprawdzałeś skrzynie przed zakupem tego auta czy byłeś świadomy nieuchronnej naprawy?

z objawów które opisałeś - tylko rozbiórka skrzyni i ocena stanu poszczególnych elementów.. swoją drogą to w domowych warunkach sama naprawa jest też niezłą loterią.. może się uda, może nie,.. a może jednak tak.. - lepiej oddać skrzynie w doświadczone w temacie ręce..


przekładnie GM - mają podwójną miskę olejową.. ZF - pojedyńczą...
na pewno muszą być identyczne oznaczenia w wypadku zamiany skrzyni (czyli wiadomo - 4HP24 na 4HP24, 4HP18 na 4HP18...)

co do oleju - nie wiem jak w Twoim przypadku... ale w tych rocznikach nie zawsze był już stosowany popularny "czerwony" ATF... W Twoim wypadku może już występować naklejka z typem i numerem stosowanego oleju (sam kolor naklejki też już dużo nam o tym mówi)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 00:18   

najczęściej usterka automatycznej skrzynki biegów wynika ze złego oleju, jeżeli jakieś tam biegi wchodzą a inne nie to może jakiś sterownik, na pewno olej powinieneś poszukać jaki ma byc dokładnie oraz jaka jego ilość, filtr tez musi być wymieniony przy wymianie oleju, często jak biegi nie wchodzą przyczyną może być zapchany filtr
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 00:23   

..z tego co opisuje XxX_DARO_XxX to raczej nie zły olej tylko ewidentne przegrzanie i przypalenie/przytarcie elementów ciernych..
oby tylko nie było uszkodzonego któregoś kosza lub planterki...
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:23   

No więc tak:
Stary olej był czarny i śmierdzący więc cieżko się dowiedzieć jaki tam był.
Wlany został ATF IID czerwony.

Jak kupowałem auto dość śmigało może nie aż tak jak powinno ale się rozpędzało do 140 na pewnym odcinku a następnego dnia miało problem ruszyć.

Wczoraj w nocy wyciągnąłem skrzynie i rozebrałem. Mrowisko jest OK.
Zacząłem wyciagać tarczki. Na samym początku te pierwsze przełożenia nie maja tarczek, zostału same blachy. prawdopodobnie jest to przyczyna. Kwestia tych tarczek bądz nowa skrzynia.

A moja skrzynia ma jedną mise a ta "nowa" którą miałbym ewentualnie kupić ma dwie miski.To podobno w niczym nie przeszkadza kwestia tylko korpusu.
Dziś mnie chyba czeka wycieczka do Tczewa tam podobno mają i robią takie rzeczy.
_________________

 
 
 
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 23:14   

Male newsy. Kupiłem skrzynie taką samą jaką miałem, wielkie podziękowania dla conpress za cenne wskazówki ;] Jutro rano ją założe i zobaczymy ;]
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17