Przesunięty przez: conpress Śro Mar 24, 2010 02:17 |
Żarniki xenonowe w lampach standardowych |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:15
|
|
|
Pisałem już o xenonach na innym forum ale i tu też wypowiem się tak samo.Honda Prelude IV ma gładkie klosze które nie rozbijają wiązki światła tak jak to robią lampy ze strukturą rozpraszającą światło dzięki czemu światło w dużej mierze wędruje tam gdzie powinno.Ponad to Prelude ma gładkie,mocno nachylone klosze lamp o dosyć wąskiej powierzchni dzięki czemu wszelka woda i zabrudzenia same są z niej po części usuwane przez pęd powietrza.Hondy są autami nisko zawieszonymi i mają nisko zamontowane światła więc nie oślepiają nawet w połowie tak jak inni ludzie którzy w swoich autach mają ustawione światła tak by im było wygodnie w nocy.Światło xenonu jest znacznie lepsze od zwykłych żarówek żarnikowych dla tego czuję się bezpieczniej bo widzę wszystko z dalszej odległości i mogę w porę zahamować.Wiadomo że soczewka jest lepsza i dążę do niej chociażby ze względu na bliższą legalności jazdę bo maja homologację ale to jest drogi bajer i puki nie szkodzę innym ludziskom to nie mam potrzeby pilnej wymiany lamp.
Dziwię się że wypowiadacie się na temat moich xenonów, nigdy nie jadąc przede mną a opisujecie to tak jakbyście byli uprzedzeni do nich z góry że każda lampa nie soczewkowa razi w oczy.Na spocie możemy to sprawdzić |
|
|
|
|
maxcivic
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Sucumin
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:25
|
|
|
xenon musi być:) Polecam 8000k |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:39
|
|
|
Trzymam za słowo, podjedziemy pod jakąś sciane i porownamy co daje soczewka (najlepiej fabryczne xeno), musi byc wyraźna granica światło/cień
Wszystko powyzej 5000 to lansiarski shit! |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:02
|
|
|
Lincoln napisał: | Trzymam za słowo, podjedziemy pod jakąś sciane i porownamy co daje soczewka (najlepiej fabryczne xeno) |
Nigdzie nie twierdzę że lampy soczewkowe i lampy odbłyśnikowe świecą tak samo.Pisałem że gładkie klosze lamp lepiej nadają się do xenonów niż te ze strukturą rozpraszającą światło, ale z ciekawości porównam jak wiele/niewiele różni te dwie lampy
Lincoln napisał: | Wszystko powyzej 5000 to lansiarski shit! |
Kwestia gustu.Fakt że moje 8000K mocno odbiegają od naturalnego światła ale nie po to je kupowałem by mieć "xenonowe świeczki" które świecą jak żarówki żarnikowe z napisem xenon |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:15
|
|
|
Nie rozumiem? Znasz sie troche na xeno? Chyba nie jeśli wkładasz xeno w seryjną lampe bez soczeki i twierdzisz, ze 8000K świeci lepiej niż fabryczne 4300!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:25
|
|
|
8000K łączą ładny nietypowy wygląd z właściwościami świecenia żarówki z gazem xenonowym (jeśli dobrze odmieniam ten wyraz ) |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:31
|
|
|
Chodzi o to, że im wyższa liczba K (temp) tym żarnik emituje mniej Lumenów (a więc mniej światełka), optimum to wałsnie 4300/5000, powyżej to już bardziej lans ( zresztą mało który marokowy producent wykracza poza 5000K) |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:35
|
|
|
Masz rację.Osobiście podobają mi się 8000K, lepiej świecą niż zwykłe żarówki i tyle |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:39
|
|
|
Żarnik xeno generuje około 2.5 raza więcej Lumenów, więc dlatego lepiej świeci, niestety problem w tym, że trzeba go umiejetnie ukierunkować, a niestety jesli zmienia się barwa swiatła (wspomniane K) to swaitło odbija sie od odbłyśnika pod innym kątem, i przez te dwie kwestie: kąt odbicia i ilośc swiatła powoduje, że oslepia się innych. Doskonale to widać w mgłe kiedy każdy dostrzeże jak dużo emituja rozproszonego swiatła! |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:43
|
|
|
Już spokojnie,bez wykrzykników Już więcej nie mam nic do dodania poza tym co napisałem w ostatnim poście bo się już to robi nudne |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:56
|
|
|
A mnie nudzi mijanie aut ktorych właściciele bezmyślnie wkładają chiński shit i tak nieświadomie utrudniają innym jazde, ale co tam.. |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:03
|
|
|
Mnie też a szczególnie gdy są to Gulfy III z masą szpojlerów (sorki że znowu do Golfa się czepiam ale w stg jeżdżą chyba 3 Golfy które mają mocny xenon i każdy ma seryjną lampę ZE STRUKTURĄ a nie gładką szybką) i to faktycznie sprawia że widać kulki światła które się rozpraszają we wszystkie strony tylko nie na drogę :/ Na spocie pokażę (jeśli przyjadę Hanną) jak to wygląda w niskim aucie z gładką szybką reflektora |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:18
|
|
|
u mnie w Alfie jest chyba 5500 - 6000 K a i tak razi, niestety nie wiem jak to zmniejszyć tak było i tyle, natomiast mam tą świadomość i obniżam światła na max jak jadę z innymi samochodami w drodze, |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:24
|
|
|
Od 6000K jest niewielka różnica do 8000K co do barwy bo 8 wpada w błękit a 6 jeszcze przeważa biel Za 3 lub 4 wypłatą zainteresuję się soczewkami które dla mojego auta wychodzą 580zł z homologacją bo pytałem u kolegi z Pit Stopu.Allegrowe lampy są niewiele tańsze bo około 500zł ale nie mają homologacji europejskiej a to jednak duży minus więc jak już to tylko do Pit Stopu będę uderzał |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 15:32
|
|
|
Lincoln napisał: | Chodzi o to, że im wyższa liczba K (temp) tym żarnik emituje mniej Lumenów (a więc mniej światełka), optimum to własnie 4300/5000, powyżej to już bardziej lans ( zresztą mało który markowy producent wykracza poza 5000K) |
tu się w zupełności zgadzam.. 5000K to max... potem w deszczu, na mokrej nawierzchni obiektywnie widzimy mniej.. subiektywnie czujemy zadowolenie z 8000K.. (no może jak ktoś by się uparł 6000K - ale to tylko dla podkręcenia własnego 'ego")
jak mawiali starozytki egipcjanie: "jeśli Cię stać na profesjonalny układ - kup sobie. Jeśli nie - nie bądź egoistą.."
jak chcemy poprawić jakość emitowanego przez nas światła to:
- zadbać o lustra by były w idealnym stanie (regenerowanie luster lub nowa lampa)
- zadbać o szkła w idealnym stanie (bez odprysków, czyste, a jeśli nie - nowe szkła lub nowe lampy)
- kupować żarówki dobrych producentów (sam miałem kiedyś Philips Blue Vision - i wiele osob myslało że to xenony.., policja też.. , polecam też Philips X-treme Power, lub nawet Ph. Vision Plus lub jakiekolwiek równoważne innych markowych producentów)
- ustawić/wyregulować światła!!!! zarówno mijania jak i drogowe (męczyć o to diagnostów!! gdyż jak już ustawiają tylko mijania.. i w dodatku byle jak bo nie wiedzą jak..)
po spełnieniu powyższych - gwarantuję że efekt będzie niejednokrotnie lepszy niż na xenonach...
jeśli już mamy pakować xenony (bo w PL to można tylko mówić, a każdy i tak robi co chce) to tylko do lamp soczewkowych!! same gładkie szkła nie wiele dają - istnieje cos takiego jak granica światła - która jest inna dla żarówek halogenowych a inna xenonowych..
i co ważne - ustawiać światła!!
jak już jadą z przeciwka z xeno made in china.. to niech chociaż ustawią światła!! wg mojej obserwacji 90% aut w polsce świeci gdzie popadnie..
a jak spotkam delikwenta który do zwykłego odbłyśnika (nie soczewka) - wrzuci chińskie badziewie, dodatkowo będą >6000K - to mu osobiście przywiąże mordę do jego reflektora i zrobię mu min. 15 minutowe solarium dla oczu.. gwarantuje że więcej chińszczyzny na półce sklepowej/allegro nie zobaczy.. (zresztą innych rzeczy prawdopodobnie też!)
Krzysztof napisał: | u mnie w Alfie jest chyba 5500 - 6000 K a i tak razi, niestety nie wiem jak to zmniejszyć tak było i tyle |
tutaj praw optyki nie zmienisz... powierzchnia świecąca im większa tym mniej oślepia i odwrotnie.. jakiej wielkości są światła w AR, czy BMW nie muszę chyba nikomu przypominac Dlatego też zawsze we wszelkich testach oświetlanie na brak możliwości oślepiania dominowały np. dawne mercedesy (porównaj powierzchnię swojego odbłysnika z np. MB W124, W140 )
polecam lekturę http://www.ifp.pl/index.p...ver275&start=15 - wszystko sesnownie opisane... |
|
|
|
|
|