zmiana dwumasu na jednomas |
Autor |
Wiadomość |
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 23:10 zmiana dwumasu na jednomas
|
|
|
Jak w tytule chciałbym poruszyć temat zmiany dwumasowego koła zamachowego na jednomas .... czy to opłacalne? jak z żywotnością? czy ktoś to może przerabiał?
W passacie którego mam klepnięte ( 2.8 v6 193KM oznaczenia AMX oraz ATQ ... bez 4motion ) jest dwumas i póki co jakoś się to spisuje ale chciałbym się zabezpieczyć w razie awarii ... koło dwumasowe jest dość drogą częścią i stąd pomysł na przekładkę na jednomas ... zastanawiam się czy sprzęgło np z golfa 2.3 v5 ( o ile się nie mylę tam jest jednomas ) by podeszło? na pewno nie tłumiło by tak drgań przez co zmniejszył by się komfort jazdy ale wymiany byłyby tańsze .... proszę mnie od razu nie linczować i wyrazić opinię może macie jakieś sugestie co do samej operacji i do sprzęgła oraz koła zamachowego jakie zastosować?
Jako mało uzdolniony technicznie liczę na wsparcie ludzi " bardziej w temacie"
Starałem się wyszukać jakieś info w sieci lecz tylko kilka info udalo się wyczytać z forum audi a tak wgl nie mogę wyłapać przydatnych info z powodu "żargonu" stosowanego przez bardziej obeznanych w sprawach technicznych |
_________________ było:
406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
|
Ostatnio zmieniony przez pietro Pią Kwi 12, 2013 23:19, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 23:28
|
|
|
jeżeli taka operacja będzie tańsza od razu a nie w przyszłość to nie decyduj się na taki eksperyment. Pamiętaj, że jeżeli trafi na Ciebie to ty zrobisz tylko jeden raz. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 20:52
|
|
|
nie przesadzaj, jak by tak było, że sprzęgło wytrzymać ma 10 tyś km to co chwilę by się słyszało o jego wymianie.
Sprzęgło jak byś nie jeździł to 100 tyś powinno chyba wytrzymać każde jak auto seryjne.
W Peugeot partner sprzęgło poddało się przy 200 tyś km |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:08
|
|
|
no w tym pasku też powinno na tyle styknąć w końcu vag |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:12
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | Sprzęgło jak byś nie jeździł to 100 tyś powinno chyba wytrzymać każde jak auto seryjne. |
ok, ale dwumas jest BAAARDZO wrażliwy na strzały z sprzęgła i przy takim użytkowaniu jego żywotność spada znacznie - tak twierdzą mądre głowy z wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 22:21
|
|
|
na tą chwilę mam wiedzę tylko odnośnie takich samochodów jak 156 2,4 JTD Dwumas padł przy 220 tyś padło na mnie po jego wymianie byłem jeszcze w kilku miejscach
http://www.youtube.com/watch?v=a-lxz6XBSUw http://www.youtube.com/watch?v=FL4yraEifdU
http://www.youtube.com/wa...D-x2e-7LINFKqdA tu też dwu mas nie odpadł jeżeli takowy jest bo nie mam pojęcia
jakoś nie padł, chip był zrobiony na 180 km i 420 momentu,
nie mam natomiast pojęcia czy w 307 1,6 HDI 407 2,0 HDI jest dwu mas bo nic nie padło a i jedno i drugie auto miało na liczniku jak było odstawiane około 200 tyś |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Nie Kwi 14, 2013 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 22:18
|
|
|
Tomek napisał/a: |
ok, ale dwumas jest BAAARDZO wrażliwy na strzały z sprzęgła i przy takim użytkowaniu jego żywotność spada znacznie - tak twierdzą mądre głowy z wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej |
Te mądre głowy czasem dobrze nie wiedza jak działa ich aparatura w laboratorium, więc nie brałbym ich słów jako 100% wyznacznik
Dwumas to wymysł producentów aut, bo jednomas praktycznie sie nie psuł i nie dało sie na tym zarobić, tylko minimalnie zwiększa komfort, a znacznie podnosi koszty obsługi ukł napędowego, sam zresztą teraz przez to przechodze... |
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Pon Kwi 15, 2013 22:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Misiek
Kierowca kat. A
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 196 Skąd: wiesz...
|
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 22:50
|
|
|
Tomek napisał/a: |
ok, ale dwumas jest BAAARDZO wrażliwy na strzały z sprzęgła i przy takim użytkowaniu jego żywotność spada znacznie - tak twierdzą mądre głowy z wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej |
A tak poza tematem studiujesz Tomek na wydziale mechanicznym? |
_________________ Kimi Raikkonen "leave me alone i know what i'm doing "
Lewis Hamilton "Hard as motherfucker"
Rob Smedley "Fernando is faster than you"
Ayrton Senna "Being second is to be the first of the ones who lose" |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 23:04
|
|
|
Lincoln napisał/a: | Te mądre głowy czasem dobrze nie wiedza jak działa ich aparatura w laboratorium, ... |
hehe prawda, choć ich niewiedza to małe piwo przy tym że w tych laboratoriach prawie NIC nie działa, no może oprócz maszyn z rokiem produkcji około 1908... i to jest największa/najlepsza na pomorzu uczelnia techniczna
Misiek, tak
żeby nie było że ot:
Lincoln napisał/a: | Dwumas to wymysł producentów aut, bo jednomas praktycznie sie nie psuł i nie dało sie na tym zarobić, tylko minimalnie zwiększa komfort, a znacznie podnosi koszty obsługi ukł napędowego, sam zresztą teraz przez to przechodze... |
jest jak mówisz |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
Ostatnio zmieniony przez Tomek Pon Kwi 15, 2013 23:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 23:10
|
|
|
jak na moje nic nie zmieniaj, i tak nie przelecisz autem 200 tysi dlatego nie ma co modzić nie warto tą kasę właduj lepiej w coś bardziej pożytecznego
teraz produkują auta tak żeby wszystko się psuło po danym przebiegu |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 22:34
|
|
|
potem do żyda |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
|