autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki JTD(AR) lub 2.5 V6(AR)
Autor Wiadomość
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Wto Sty 28, 2014 21:02   Silniki JTD(AR) lub 2.5 V6(AR)

Chciałem zapytać jak z dostępnością części zamiennych oraz jak się sprawdzają poszczególne jednostki: 1.9 oraz 2.4 bo przymierzam się do auta z takim właśnie silnikiem. Bo z tego co tam coś wyczytałem że silnik 2.4 posiada CR, tak? Czy tego rodzaju wtrysk jest mocno awaryjny? Czy lepiej będzie jak poszukam autka z 2.5 V6?
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Wto Sty 28, 2014 21:58   

1.9 i 2.4 jtd są na Common railu, bardzo trwałe silniki z wysoką kulturą pracy. Mało palą od 4.5 do 7l (do 2.4 doliczasz koło litra). Dostępność części? Zależy jaka generacja, ale podejrzewam, że chodzi Ci 1.9 105-110KM i 2.4 136. Silniki te montowane były w wielu różnych samochodach koncernu fiata, a nowsze 16 zaworowe także w Oplach i Saabach.

Jeśli chodzi o awaryjność to nie posiadają jakichś większych bolączek, układ wtryskowy jest dość odporny na słabej jakości paliwo, turbina, dwumas jak w każdym nowoczesnym dieslu kiedyś sie skończy :P
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Sty 28, 2014 22:47   

Alfa Romeo 156 ? Poszukaj sobie lepiej 2,5 V6. Dobre osiągi, silnik rzekomo bardzo dobry i co dziwne nie awaryjny.

Jak będziesz chciał gadać o 2,5 V6 w 156 to zajedź sobie do hurtowni motoryzacyjnej GORDON. I pogadaj z Danielem. On jest maniakiem Alfy i posiada właśnie taką z 2.5 litrową V6.

Jak chcesz oszczędzić, to na pewno nie oszczędzisz kupując takiego diesla jak 2,4 czy 1.9. Bo ma już niestety ma wszystko, co sporo kosztuje w naprawach. Tak jak wyżej Jaca pisał - wtryski, dwumas, itd. itp.
Ostatnio zmieniony przez Karol Wto Sty 28, 2014 22:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Sty 29, 2014 00:14   

..wszystko zależy do czego to ma służyć..

AR 156 z zdrową budą, z normalnym zawiasem (może nie nówka ale bez mega luzów) z normalnym wyposażeniem z dieslem pod maską kupisz już za ok. 5k.PLN.. takiego samego auta z silnikiem V6 raczej łatwo w tej kwocie nie kupisz, bo raz że ich zdecydowanie mniej, dwa jak już jest i sensowny kosztuje sporo % więcej..

diesla pomoże naprawić Ci każdy bo to konstrukcja już b. znana i opanowana na naszym rynku.. części do niego też leżą w sklepach na półkach (przynajmniej u mnie zawsze jest kpl rozrząd, pompa, filtry, uszczelki, rolki, paski PK, nawet uszczelki do pompy CR by się znalazły)
co do V6 - graty droższe, a i zabudowa w komorze sprawia że nie każdy się tego złapie, a jak już złapie to będzie kosztowało więcej niż w dieslu..

spalanie.. niby nie ważne :-P , ale popytaj użytkowników... może ich mało znam, ale tych co mieli V6, żadnemu nie zchodziło poniżej 10-12 litrów.. miasto 15 to jak określali - z lekkim butem.. (sam kiedyś chorowałem na 155 V6 potem na 156/164 V6 ale.. cieniaś chyba jestem bo jak na razie odwagi mi nie starczyło :-P )

jak do zabawy auto - szukaj V6.. jak też na codzień - raczej chyba JTD.. (najlepiej 1.9 8, 2.4 10 zaworowe).. Dwumas, turbo... tego na rynku jest sporo.. są nowe (nie aż tak kosmicznie drogie jak w innych markach) można wyhaczyć całkiem dobre używki.. wtryski są boscha - można naprawić/zregenerować.. taka 156 w 2.4 potrafi już fajnie jechać..

najlepiej popytaj na forach Alfy albo Romeo :P jakby co Admin zna parę dobrych namiarów

------------------------------------
PS. Sprzedajesz VA? jakby co, proszę info na priv ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Sty 30, 2014 22:35   

Posiadałem kilka alf romeo

146 1,4TS - wymiana płynów, rozrządu, uszczelniacz na skrzyni biegów ale z zewnątrz, wymieniłem też tylne amortyzatory,
156 1,8TS - kupiłem w bardzo złym stanie pakiet startowy kosztował 3,5 tyś w tym paski filtry oleje, zawieszenie, później poddało się sprzęgło,
156 2,4 JTD zrobiona na 180 km i 430 momentu (wykres z hamowni) tu generalnie wymieniłem sprzęgło i dwumas, poprzednie sprzęgło wytrzymało około 20 tyś km :D poddało się po jednych zawodach :D
GTV 2,06 turbo - wymieniono układ zapłonowy - i coś tam od turbiny, auto nie za szybkie nawet jak już się wszystko zrobi na te km co mają być :D

Najfajniej wspominam 1,8TS fajny silnik ładnie brzmi, na prawdę świetnie się jeździ.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
domin
Maniak Resoraków


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 38
Skąd: starogard
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 15:16   

mam alfe 166 2.5v6 ksenon skóry nawi i inne pierdoły alu felgi. smieszna cena 3.5 tys zl
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 15:32   

domin napisał/a:
mam alfe 166 2.5v6 ksenon skóry nawi i inne pierdoły alu felgi. smieszna cena 3.5 tys zl


ooooo.. to rewelacja.. z czego wynika cena auta równa cenie 3-4 tylnych wahaczy do niego? :-?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
domin
Maniak Resoraków


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 38
Skąd: starogard
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 15:58   

pewnie wlasnie dlatego ze drogie w utrzymaniu, a tak powaznie auto na chodzie jezdzi blacharka ok 7 lat w rodzinie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11