Przesunięty przez: Krzysztof Sob Paź 07, 2017 15:18 |
BMW E46 by grzeszak |
Autor |
Wiadomość |
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:53
|
|
|
conpress napisał/a: | broj83 napisał/a: | (..)
7. Ile waży auto
Nie znam się na silnikach BMW ale myślę że jest zasilany pompą rotacyjną (jaki model) tak ?
|
z tego co pamiętam po mojej dawnej E46 w touringu to chyba 1400-1450kg a 150PS były zawsze na CR |
Masz rację, na pewno jest to CR. |
|
|
|
|
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:57
|
|
|
grzeszak napisał/a: | 6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej. |
Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW
Za resztę odpowiedzi dzięki tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem
Btw: bardzo ładne wnętrze auta. |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 22:21
|
|
|
broj83 napisał/a: | grzeszak napisał/a: | 6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej. |
Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW
Za resztę odpowiedzi dzięki tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem
Btw: bardzo ładne wnętrze auta. |
dzięki broj83 za pogrubienie mego nicka przeniesienie napędu to typowy duży LUK 240mm na dwumasie.. (tak jak grzeszak pisał to samo co 330d, oraz co ciekawe prawie identyczny zestaw jak np w 540i) ..w sumie, żeby co nieco polepszyć, nie wiem czy nie podpasowałby zestaw z E39 M5.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 22:38
|
|
|
Świetnie się prezentuje, a dane robią wrażenie, dawaj na spoty i na Wilcze latem. |
|
|
|
|
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 00:59
|
|
|
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ? |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 03:03
|
|
|
broj83 napisał/a: | grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ? |
znowu się wtrynię..
odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..
wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 13:06
|
|
|
conpress napisał/a: | broj83 napisał/a: | grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ? |
znowu się wtrynię..
odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..
wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. |
Tak jak napisałeś, przekładka raczej nie wchodzi w grę, tylko zestaw customowy albo dołożenie spieków i mocniejszy docisk.
A o skrzyni też już myślałem, obecna trochę mnie ogranicza, chodzi o Vmax. |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 03:53
|
|
|
..widziane na żywo, autko robi robotę jak trzeba..
(a żeby startować z S7 to chyba nawet większa suszarka z coolerem na 3/4 przodu może nie wystarczyć.. ) |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 10:52
|
|
|
conpress napisał/a: | autko robi robotę jak trzeba.. |
a tam, bo dwójka mi nie weszła, i temperatura powierza była za niska, a dodatkowo to grzeszak, ruszył o 1 minutę wcześniej,
a na poważnie auto bardzo szybkie powodzenia |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 23:46
|
|
|
Wczoraj wpadła rozpórka kielichów Staffa. Pierwsze wrażenia mega pozytywne. Z kolorem nie trafiłem
Dzisiaj autko było na hamowni, wynik trochę mnie zaskoczył, pozytywnie oczywiście.
|
|
|
|
|
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 00:03
|
|
|
Wynik bardzo pozytywny, ale chyba dużo czasu spędziłeś na hamowni bo temperatura zdążyła spaść o 14*C a ciśnienie o 3kPa |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 00:14
|
|
|
Poprzedni wynik był robiony na tej samej hamowni jakiś rok temu. wtedy seria dostała tylko program. Teraz jest trochę pogrzebane. |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 03:26
|
|
|
fajne Nm |
_________________
|
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 00:05
|
|
|
Dzisiaj wpadł komplet łączników stabilizatora Lemforder.
|
Ostatnio zmieniony przez grzeszak Wto Mar 25, 2014 00:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 01:32
|
|
|
Niestety stała się rzecz straszna... Podczas killowania Passata B5 obróciło panewkę, uszkodziło wał, korbowód, tłok, komorę silnika. Najgorsza z możliwych opcji. Silnik na złom.
Prośba a zarazem pytanie do forumowiczów: ma ktoś dojście do dobrych silników?
Chyba, że jest ktoś zainteresowany kupnem auta z rozwalonym silnikiem?
Rozważę każdą propozycję. |
|
|
|
|
|