Nitro/Podtlenek azotu/NOS |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 01:52 Nitro/Podtlenek azotu/NOS
|
|
|
Hej,
doszedłem do wniosku że fajnie byłoby stać się konkurencyjnym na 1/4 mili a 193 konie w 1,5 tonowej budzie to malo wiec nitro okazuje sie najtańsza opcją podniesienia mocy.
Trochę się już orientowałem w temacie ale chcę zasięgnąć opinii z kilku źródeł:
1) Czy gdzieś na pomorzu montują instalacje podtlenku ?
2) Przykładowe koszty instalacja+strojenie ( strzał przed przepustnice - wet nitrous kit)?
3) Co sądzicie o strzale 150+ w seryjny M52B28, przeżyje ? |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 08:51
|
|
|
Z wiedzy zaslyszanej
+50 km jest ok i wszystko powinno przetrwac
+70 km to wlasciwa dawka by cos poczuc i prawdopodobienstwo ze sie cos wysypie jest do zaakceptowania.
Kiedys ktos mowil ze pomylil dysze strzelil raz +150 km a drugiego strzalu silnik nie wytrzymal
Ale orientuj temat bo tez jestem zainteresowany. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 11:41
|
|
|
Zawsze mnie ciekawiło jak się steruje dawką tego podtlenku dzieje się tam coś za pomocą elektroniki . Czy to działa mechanicznie na zasadzie idą dwie rurki w dolot przed przepustnice jedna z benzyną druga z gazem jak w przypadku LPG silnik dalej myśli ze przyspiesza na paliwie ale robi to poprostu szybciej na nitro ?
Bo tego co widziałem montaż takiego zestawu lpg jest w sumie banalnie prosty wychodziło by w sumie ze cała regulacja to wielkość tej dyszy. |
|
|
|
|
Kędzior
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 1315 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 14:02
|
|
|
jak ktoś jest zainteresowany chętnię podzielę się kontaktami do ludzi z branży
montaż nitro przypomina montaż lpg jest dosyć prosty
sterowanie można zrobić według własnego uznania nie ma tu filozofii
jak już nitro to tylko MOKRE !! strzał 70km jest bardzo optymalny 100km to już sporo ale zależy od silnika oczywiście wiadomo że jak strzelisz 100km do silnika o mocy 100km to może coś nie wytrzymać zaś w silniku o mocy 500km to lajtowo można tyle strzelać
Tomek, jeśli masz m52b28 i masz na pewno zdrowy silnik to przed nitro radził bym ci pomodzić go maksymalnie jak się da bez nitro dopiero jako zwięczenie projektu dać nitro na sam koniec |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 21:50
|
|
|
wrzuć dolot od m50b25. jest sporo większy, przybedzie troche km. Może troche krótszy dyfer ? Tylko nie wiem jak w e39 z przełoźeniami. Ogólnie to w 2.8 dolot i wydech to podstawa w modach. Silniki m52 są celowo zdławione, żeby zwiększyć żywotność. Z 2.8 bezproblemowo idzie uzyskać 210km (mowa o zdrowym motorze), tak jak z 2.5 - 190km jak jego starszy brat m50b25. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Czw Maj 21, 2015 22:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Kędzior
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 1315 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 22:38
|
|
|
Bartek, 210km to można zrobić z 2,5 m52b25 z 2,8 spokoj ie 230 jest do osiągnięcia oczywiscie na zdrowym silniku
Nitro jest dla takich aut jak np Lincolna vectra czy m5 gdzie nie ma już wielu możliwości na wzmocnienie silnika i nitro jest ostatnim krokiem , u Krzysztofa czy Grześka też ma sens ale w seryjnym motorze nie widzę sensu zbytnio to takie zaczynianie od dupy strony za przeproszeniem |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 00:00
|
|
|
Nie konie zabijają silnik tylko zbyt duży moment a tego np przy +50km moze być ponad 100nm polecam kupić dół i grubsze korby ;D
W gd grab montuje jak by co |
Ostatnio zmieniony przez EDI Pią Maj 22, 2015 00:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 00:22
|
|
|
też się nad tym cudem zastanawiam |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 01:07
|
|
|
o kolektorze i 220 koniach slyszalem ale to dalej mało,
seryjne M50/M52 przyjmuje na klate 400 - 500 Nm przy turbodoladowaniu
niitro jest fajna opcja bo turbienie mojego silnika na gotowo wyniesie okolo 20 kpln a to juz przestaje byc rozsądna kwota |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
Ostatnio zmieniony przez Tomek Sob Maj 23, 2015 01:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 01:10
|
|
|
Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 14:34
|
|
|
Huragan napisał/a: | Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal |
Mówisz o nitro, czy o turbo? Bo jak o nitro to ja chcę. |
|
|
|
|
Kędzior
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 1315 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 10:35
|
|
|
skoro jest tylu chętnych może pomyślmy o grupowym zakupie wyjdzie sporo taniej |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 21:04
|
|
|
Grupowe wysadzenie ;D |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 23:17
|
|
|
Ok sprawdzę co i za ile można kupić i dam znać. Montaż instalacji nitro nie jest problemem |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
|