autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: conpress
Śro Mar 24, 2010 02:17
Żarniki xenonowe w lampach standardowych
Autor Wiadomość
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:15   

Pisałem już o xenonach na innym forum ale i tu też wypowiem się tak samo.Honda Prelude IV ma gładkie klosze które nie rozbijają wiązki światła tak jak to robią lampy ze strukturą rozpraszającą światło dzięki czemu światło w dużej mierze wędruje tam gdzie powinno.Ponad to Prelude ma gładkie,mocno nachylone klosze lamp o dosyć wąskiej powierzchni dzięki czemu wszelka woda i zabrudzenia same są z niej po części usuwane przez pęd powietrza.Hondy są autami nisko zawieszonymi i mają nisko zamontowane światła więc nie oślepiają nawet w połowie tak jak inni ludzie którzy w swoich autach mają ustawione światła tak by im było wygodnie w nocy.Światło xenonu jest znacznie lepsze od zwykłych żarówek żarnikowych dla tego czuję się bezpieczniej bo widzę wszystko z dalszej odległości i mogę w porę zahamować.Wiadomo że soczewka jest lepsza i dążę do niej chociażby ze względu na bliższą legalności jazdę bo maja homologację ale to jest drogi bajer i puki nie szkodzę innym ludziskom to nie mam potrzeby pilnej wymiany lamp.

Dziwię się że wypowiadacie się na temat moich xenonów, nigdy nie jadąc przede mną a opisujecie to tak jakbyście byli uprzedzeni do nich z góry że każda lampa nie soczewkowa razi w oczy.Na spocie możemy to sprawdzić
 
 
maxcivic
Maniak Resoraków



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Sucumin
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:25   

xenon musi być:) Polecam 8000k
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:39   

Trzymam za słowo, podjedziemy pod jakąś sciane i porownamy co daje soczewka (najlepiej fabryczne xeno), musi byc wyraźna granica światło/cień

Wszystko powyzej 5000 to lansiarski shit!
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:02   

Lincoln napisał:
Trzymam za słowo, podjedziemy pod jakąś sciane i porownamy co daje soczewka (najlepiej fabryczne xeno)




Nigdzie nie twierdzę że lampy soczewkowe i lampy odbłyśnikowe świecą tak samo.Pisałem że gładkie klosze lamp lepiej nadają się do xenonów niż te ze strukturą rozpraszającą światło, ale z ciekawości porównam jak wiele/niewiele różni te dwie lampy :wink:





Lincoln napisał:
Wszystko powyzej 5000 to lansiarski shit!




Kwestia gustu.Fakt że moje 8000K mocno odbiegają od naturalnego światła ale nie po to je kupowałem by mieć "xenonowe świeczki" które świecą jak żarówki żarnikowe z napisem xenon :twisted:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:15   

Nie rozumiem? Znasz sie troche na xeno? Chyba nie jeśli wkładasz xeno w seryjną lampe bez soczeki i twierdzisz, ze 8000K świeci lepiej niż fabryczne 4300!!!!!!!!!!
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:25   

8000K łączą ładny nietypowy wygląd z właściwościami świecenia żarówki z gazem xenonowym (jeśli dobrze odmieniam ten wyraz :wink: )
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:31   

Chodzi o to, że im wyższa liczba K (temp) tym żarnik emituje mniej Lumenów (a więc mniej światełka), optimum to wałsnie 4300/5000, powyżej to już bardziej lans ( zresztą mało który marokowy producent wykracza poza 5000K)
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:35   

Masz rację.Osobiście podobają mi się 8000K, lepiej świecą niż zwykłe żarówki i tyle :)
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:39   

Żarnik xeno generuje około 2.5 raza więcej Lumenów, więc dlatego lepiej świeci, niestety problem w tym, że trzeba go umiejetnie ukierunkować, a niestety jesli zmienia się barwa swiatła (wspomniane K) to swaitło odbija sie od odbłyśnika pod innym kątem, i przez te dwie kwestie: kąt odbicia i ilośc swiatła powoduje, że oslepia się innych. Doskonale to widać w mgłe kiedy każdy dostrzeże jak dużo emituja rozproszonego swiatła!
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:43   

Już spokojnie,bez wykrzykników :wink: Już więcej nie mam nic do dodania poza tym co napisałem w ostatnim poście bo się już to robi nudne :wink:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:56   

A mnie nudzi mijanie aut ktorych właściciele bezmyślnie wkładają chiński shit i tak nieświadomie utrudniają innym jazde, ale co tam..
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:03   

Mnie też a szczególnie gdy są to Gulfy III z masą szpojlerów (sorki że znowu do Golfa się czepiam ale w stg jeżdżą chyba 3 Golfy które mają mocny xenon i każdy ma seryjną lampę ZE STRUKTURĄ a nie gładką szybką) i to faktycznie sprawia że widać kulki światła które się rozpraszają we wszystkie strony tylko nie na drogę :/ Na spocie pokażę (jeśli przyjadę Hanną) jak to wygląda w niskim aucie z gładką szybką reflektora :wink:
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:18   

u mnie w Alfie jest chyba 5500 - 6000 K a i tak razi, niestety nie wiem jak to zmniejszyć tak było i tyle, natomiast mam tą świadomość i obniżam światła na max jak jadę z innymi samochodami w drodze,
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 11:24   

Od 6000K jest niewielka różnica do 8000K co do barwy bo 8 wpada w błękit a 6 jeszcze przeważa biel :wink: Za 3 lub 4 wypłatą zainteresuję się soczewkami które dla mojego auta wychodzą 580zł z homologacją bo pytałem u kolegi z Pit Stopu.Allegrowe lampy są niewiele tańsze bo około 500zł ale nie mają homologacji europejskiej a to jednak duży minus więc jak już to tylko do Pit Stopu będę uderzał :)
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 15:32   

Lincoln napisał:
Chodzi o to, że im wyższa liczba K (temp) tym żarnik emituje mniej Lumenów (a więc mniej światełka), optimum to własnie 4300/5000, powyżej to już bardziej lans ( zresztą mało który markowy producent wykracza poza 5000K)




tu się w zupełności zgadzam.. 5000K to max... potem w deszczu, na mokrej nawierzchni obiektywnie widzimy mniej.. subiektywnie czujemy zadowolenie z 8000K.. (no może jak ktoś by się uparł 6000K - ale to tylko dla podkręcenia własnego 'ego")



jak mawiali starozytki egipcjanie: "jeśli Cię stać na profesjonalny układ - kup sobie. Jeśli nie - nie bądź egoistą.."



jak chcemy poprawić jakość emitowanego przez nas światła to:



- zadbać o lustra by były w idealnym stanie (regenerowanie luster lub nowa lampa)

- zadbać o szkła w idealnym stanie (bez odprysków, czyste, a jeśli nie - nowe szkła lub nowe lampy)

- kupować żarówki dobrych producentów (sam miałem kiedyś Philips Blue Vision - i wiele osob myslało że to xenony.., policja też.. :) , polecam też Philips X-treme Power, lub nawet Ph. Vision Plus lub jakiekolwiek równoważne innych markowych producentów)

- ustawić/wyregulować światła!!!! zarówno mijania jak i drogowe (męczyć o to diagnostów!! gdyż jak już ustawiają tylko mijania.. i w dodatku byle jak bo nie wiedzą jak..)



po spełnieniu powyższych - gwarantuję że efekt będzie niejednokrotnie lepszy niż na xenonach...



jeśli już mamy pakować xenony (bo w PL to można tylko mówić, a każdy i tak robi co chce) to tylko do lamp soczewkowych!! same gładkie szkła nie wiele dają - istnieje cos takiego jak granica światła - która jest inna dla żarówek halogenowych a inna xenonowych..

i co ważne - ustawiać światła!!



jak już jadą z przeciwka z xeno made in china.. to niech chociaż ustawią światła!! wg mojej obserwacji 90% aut w polsce świeci gdzie popadnie..

a jak spotkam delikwenta który do zwykłego odbłyśnika (nie soczewka) - wrzuci chińskie badziewie, dodatkowo będą >6000K - to mu osobiście przywiąże mordę do jego reflektora i zrobię mu min. 15 minutowe solarium dla oczu.. gwarantuje że więcej chińszczyzny na półce sklepowej/allegro nie zobaczy.. (zresztą innych rzeczy prawdopodobnie też!)





Krzysztof napisał:
u mnie w Alfie jest chyba 5500 - 6000 K a i tak razi, niestety nie wiem jak to zmniejszyć tak było i tyle


tutaj praw optyki nie zmienisz... powierzchnia świecąca im większa tym mniej oślepia i odwrotnie.. jakiej wielkości są światła w AR, czy BMW nie muszę chyba nikomu przypominac :wink: Dlatego też zawsze we wszelkich testach oświetlanie na brak możliwości oślepiania dominowały np. dawne mercedesy (porównaj powierzchnię swojego odbłysnika z np. MB W124, W140 :wink: )



polecam lekturę http://www.ifp.pl/index.p...ver275&start=15 - wszystko sesnownie opisane... :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12