Co to jest blow off i do czego służy ???? |
Autor |
Wiadomość |
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:11
|
|
|
zeby miec pssss |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:27
|
|
|
Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
http://www.youtube.com/watch?v=HblCEQXQ8Q4
Prosze Mam nadzieję, że pomogłem |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
Ostatnio zmieniony przez OSKA Wto Lis 15, 2011 21:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:28
|
|
|
skośne najlepiej tlumacza
http://www.youtube.com/wa...feature=related
...... , nie widzialem ze wyslales ten sam link |
_________________ DynoSet Remapping Service |
Ostatnio zmieniony przez Artur Wto Lis 15, 2011 21:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:35
|
|
|
Krótko mówiąc-
Zawór który upuszcza nadmiar sprężonego powietrza które nagromadza turbo/kompresor w układzie dolotowym. Zwiększa to żywotność turbo/kompresora i daje fajny dźwięk cycycycycy lub psssssst |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:53
|
|
|
kompresor nie potrzebuje BOV-a bo jest napędzany od wału silnika a nie gazami wydechowymi więc spadek obrotów powoduje spadek wydajności kompresora a co za tym idzie ciśnienia w dolocie,
OSKA napisał/a: | utrzymuje stałe ciśnienie |
nie zgodzę się, od utrzymywania stałego ciśnienia w dolocie jest Waste Gate, BOV działa wyłącznie jako zawór bezpieczeństwa |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:56
|
|
|
Tomek napisał/a: | kompresor nie potrzebuje BOV-a bo jest napędzany od wału silnika a nie gazami wydechowymi więc spadek obrotów powoduje spadek wydajności kompresora a co za tym idzie ciśnienia w dolocie,
|
Kompletnie pomyliłeś pojęcia Napęd sprężarki nie jest ważny czy jest napędzany gazami wydechowymi czy paskiem. Blov-off upuszcza powietrze jakie wytwarzają turbo/kompresor... Następnym razem poczytaj a potem pisz |
_________________
|
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:07
|
|
|
Tomek napisał/a: |
OSKA napisał/a:
utrzymuje stałe ciśnienie
nie zgodzę się, od utrzymywania stałego ciśnienia w dolocie jest Waste Gate, BOV działa wyłącznie jako zawór bezpieczeństwa |
spoko, wiem co piszę |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:10
|
|
|
wiem co napisałem i wiem że mam rację
Ładnie widać, że tam żadnego bova nima, oczywiście możesz go sobie założyć jak chcesz pssst psst ale z technicznego punktu widzenia nie jest on w kompresorze potrzebny |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:42
|
|
|
Też bardziej sądze zę blowoff jest zaworkiem "bezpieczeństwa" wypuszcza nadmiar ciśnienia |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:45
|
|
|
W wypadku seryjnego auta nawet przy turbo nie ma potrzeby montowania zaworu upustowego ponieważ inżynierowie nie są głupi i wiedzą ile objętości jest potrzebne a ile to przesada. Za to w przypadku produkcji tuningowych w których ciśnienie jest większe niż fabryka przewiduje lub nie przewiduje bo dana jednostka nie miała nigdy tubo/kompresora, wtedy taki zawór jest potrzebny by przedłużyć żywotność jednostki i przy okazji jest to fajne syczenie bo blov-off nie jest gadżetem i ma swoje zastosowanie |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:25
|
|
|
heh widzę że gdzieś się głupot naczytałeś
BOV nie jest tak jak to na pisałeś po to aby regulować objętość powietrza które turbina pompuje do dolotu ale po to że jak odpuścisz gaz to zamkniesz przepustnicę jednocześnie zaślepiając kanał którym powietrze leci od turbo do kolektora dolotowego. To spowoduje wzrost ciśnienia przed przepustnicą. Aby powietrze nie wracało do turbiny włącza się zawór BOV i upuszcza nadciśnienie z odcinka między turbo a przepustnica. Gdyby bova nie było powietrze wróciło by do turbiny co by ją spowolniło a co najważniejsze dało po dupie jej łożyskowaniu a to przekłada na żywotność turbo więc BOVa montuje się w seryjnych samochodach a nie tylko tych modzonych |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:30
|
|
|
bov = psss moim zdaniem |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
Martyn
Kierowca kat. A
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 175 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:52
|
|
|
A kompresor po odjeciu gazu dalej pompuje bo obroty nie spadna od zaraz, wiec chyba bov tez jest tam potrzebny ??? wg mnie ale jak to jest dokladnie to nie wiem. |
|
|
|
|
|