autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest blow off i do czego służy ????
Autor Wiadomość
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:10   

sorry za pytanie ale nie wiem po prostu ... do czego to służy??
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:11   

zeby miec pssss :grin:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:24   

??? chyba za ciemny jestem
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:27   

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".

http://www.youtube.com/watch?v=HblCEQXQ8Q4

Prosze :) Mam nadzieję, że pomogłem
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
Ostatnio zmieniony przez OSKA Wto Lis 15, 2011 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:28   

skośne najlepiej tlumacza :wink:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

...... :P , nie widzialem ze wyslales ten sam link :cool:
_________________
DynoSet Remapping Service
Ostatnio zmieniony przez Artur Wto Lis 15, 2011 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:35   

Krótko mówiąc-

Zawór który upuszcza nadmiar sprężonego powietrza które nagromadza turbo/kompresor w układzie dolotowym. Zwiększa to żywotność turbo/kompresora i daje fajny dźwięk cycycycycy lub psssssst :D
_________________

 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:53   

kompresor nie potrzebuje BOV-a bo jest napędzany od wału silnika a nie gazami wydechowymi więc spadek obrotów powoduje spadek wydajności kompresora a co za tym idzie ciśnienia w dolocie,

OSKA napisał/a:
utrzymuje stałe ciśnienie

nie zgodzę się, od utrzymywania stałego ciśnienia w dolocie jest Waste Gate, BOV działa wyłącznie jako zawór bezpieczeństwa :smile:
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:56   

Tomek napisał/a:
kompresor nie potrzebuje BOV-a bo jest napędzany od wału silnika a nie gazami wydechowymi więc spadek obrotów powoduje spadek wydajności kompresora a co za tym idzie ciśnienia w dolocie,


Kompletnie pomyliłeś pojęcia :D Napęd sprężarki nie jest ważny czy jest napędzany gazami wydechowymi czy paskiem. Blov-off upuszcza powietrze jakie wytwarzają turbo/kompresor... Następnym razem poczytaj a potem pisz
_________________

 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:07   

Tomek napisał/a:

OSKA napisał/a:
utrzymuje stałe ciśnienie

nie zgodzę się, od utrzymywania stałego ciśnienia w dolocie jest Waste Gate, BOV działa wyłącznie jako zawór bezpieczeństwa


spoko, wiem co piszę :roll:
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:10   

wiem co napisałem :wink: i wiem że mam rację :razz:


Ładnie widać, że tam żadnego bova nima, oczywiście możesz go sobie założyć jak chcesz pssst psst ale z technicznego punktu widzenia nie jest on w kompresorze potrzebny
 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:42   

Też bardziej sądze zę blowoff jest zaworkiem "bezpieczeństwa" wypuszcza nadmiar ciśnienia :)
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 00:45   

W wypadku seryjnego auta nawet przy turbo nie ma potrzeby montowania zaworu upustowego ponieważ inżynierowie nie są głupi i wiedzą ile objętości jest potrzebne a ile to przesada. Za to w przypadku produkcji tuningowych w których ciśnienie jest większe niż fabryka przewiduje lub nie przewiduje bo dana jednostka nie miała nigdy tubo/kompresora, wtedy taki zawór jest potrzebny by przedłużyć żywotność jednostki i przy okazji jest to fajne syczenie bo blov-off nie jest gadżetem i ma swoje zastosowanie
_________________

 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:25   

heh widzę że gdzieś się głupot naczytałeś :wink:
BOV nie jest tak jak to na pisałeś po to aby regulować objętość powietrza które turbina pompuje do dolotu ale po to że jak odpuścisz gaz to zamkniesz przepustnicę jednocześnie zaślepiając kanał którym powietrze leci od turbo do kolektora dolotowego. To spowoduje wzrost ciśnienia przed przepustnicą. Aby powietrze nie wracało do turbiny włącza się zawór BOV i upuszcza nadciśnienie z odcinka między turbo a przepustnica. Gdyby bova nie było powietrze wróciło by do turbiny co by ją spowolniło a co najważniejsze dało po dupie jej łożyskowaniu a to przekłada na żywotność turbo więc BOVa montuje się w seryjnych samochodach a nie tylko tych modzonych :smile:
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:30   

bov = psss moim zdaniem :mrgreen:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
Martyn
Kierowca kat. A


Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 175
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lis 16, 2011 01:52   

A kompresor po odjeciu gazu dalej pompuje bo obroty nie spadna od zaraz, wiec chyba bov tez jest tam potrzebny ??? wg mnie ale jak to jest dokladnie to nie wiem. :neutral:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11