|
|
Łożysko koła przód Suzuki Swift MK4 - problem |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 12:17 Łożysko koła przód Suzuki Swift MK4 - problem
|
|
|
W moim Swifcie MK4 zaczęło mi wyć łożysko - prawy przód. Zamówiłem łożysko firmy Optimal i dałem do wymiany mechanikowi, gdyż nie mam wyciskarki... Jednak łożysko wyje nadal (ciszej niż wcześniej) i co najgorsze grzeje się. Ciepłe było już po 3km jazdy. Zamówiłem już drugie łożysko, tym razem OYODO, powinno być lepsze. Pytanie z mojej strony, czy uważacie, że mechanik dał ciała ? Może za mocno dociągnął ? Jednak jak sprawdzałem to wyglądało ok... W ten sam dzień sprawdziłem co jest nie tak, odkręciłem koło, cała piasta chodziła z wyraźnym oporem. Sprawdziłem zacisk, z hamulcami nie ma żadnego problemu, wszystko pracuje elegancko. Do piasty przykręciłem nakrętki kół, razem z podkładkami, odpaliłem auto, wrzuciłem 5 bieg i "jechałem" tak w garażu przy licznikowym 100km/h przez około 30 sekund na lewarku. Piasta również zrobiła się ciepła, mimo braku obciążenia... Dzwoniłem do hurtowni z której to brałem, mówili, że mam reklamować. Co zrobić ? Dać temu samemu mechanikowi do wymiany kolejne łożysko ? Szczerze mówiąc mam opory... Wie ktoś może jakim momentem powinno być dokręcone ??? |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 14:17
|
|
|
Zarzuć jakis schemat piasty, to może coś uda się podpowiedzieć. Jaki tm jest typ łożyska? Stożek, kulka, kulka dwurzędowa? |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 15:04
|
|
|
Tak wygląda łożysko. Ze schematem piasty raczej będzie problem...
Na necie takie coś znalazłem, ale nie wiem, czy coś Ci to da... |
|
|
|
|
Marynarz
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 1161 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 16:40
|
|
|
Karol napisał/a: | Wie ktoś może jakim momentem powinno być dokręcone ??? |
jak ja wymieniałem łożysko to dokręcałem na wyczucie, dokręcić tak żeby nie było luzu ale swobodnie się obracało ;D Wolałem zrobić to po swojemu bo po wymianie u mechanika po kilku dniach znowu hałasowało i się okazało ze chodziło na sucho... jak ja wymieniałem to waliłem smaru ile wlezie ;D |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:27
|
|
|
..wygląda na jednocześciowe dwurzędowe..
Optimal - niska półka, kiedyś robili lepsze łożyska.. teraz robią jedne z najtańszych..
Oyodo - łożysko tanie, lub tańsze niż optimal.. japońsko brzmiąca nazwa sugeruje jakość, pod którą kryje się tania część pakowana w PL dla II-go pod względem obrotów dystrybutora cześci w kraju. oyodo to tak naprawdę linia produktów klasy budżetowej..
pytanie jeszcze - jak wyglądała piasta w aucie? jeżeli jeździłeś za długo na rozpier.. łożysku, to zabiłeś zapewne piastę.. jeżeli piasta "za luźno wchodzi" w łozysko - piasta kwalifikuje się zawsze do wymiany..
jeżeli piasta OK.. to albo hu... łożysko, albo mechanik dał ciała.. bo można np. wprasowując piastę w łożysko można "nieco przesadzić" ..prawdopodobieństwo błędu mechanika-łożyska 50/50
generalnie - z reklamacją u dystrybutora nie powinno być problemu.. u mechanika gorzej
-------
PS. sam osobiscie pracując na warsztacie zabiłem kilka lat temu 2 SKF-y na przełomie 3 m-cy, zanim zakumałem ile "przyłożyć" przy zakładaniu.. 3 raz wyszło OK i auto jeździło jeszcze długi czas |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:34
|
|
|
conpress napisał/a: | ..wygląda na jednocześciowe dwurzędowe..
Optimal - niska półka, kiedyś robili lepsze łożyska.. teraz robią jedne z najtańszych..
Oyodo - łożysko tanie, lub tańsze niż optimal.. japońsko brzmiąca nazwa sugeruje jakość, pod którą kryje się tania część pakowana w PL dla II-go pod względem obrotów dystrybutora cześci w kraju. oyodo to tak naprawdę linia produktów klasy budżetowej..
pytanie jeszcze - jak wyglądała piasta w aucie? jeżeli jeździłeś za długo na rozpier.. łożysku, to zabiłeś zapewne piastę.. jeżeli piasta "za luźno wchodzi" w łozysko - piasta kwalifikuje się zawsze do wymiany..
jeżeli piasta OK.. to albo hu... łożysko, albo mechanik dał ciała.. bo można np. wprasowując piastę w łożysko można "nieco przesadzić" ..prawdopodobieństwo błędu mechanika-łożyska 50/50
generalnie - z reklamacją u dystrybutora nie powinno być problemu.. u mechanika gorzej
-------
PS. sam osobiscie pracując na warsztacie zabiłem kilka lat temu 2 SKF-y na przełomie 3 m-cy, zanim zakumałem ile "przyłożyć" przy zakładaniu.. 3 raz wyszło OK i auto jeździło jeszcze długi czas |
Niestety tylko Optimal i OYODO dostępne... Na dodatek OYODO znacznie droższe... Piasta jest ok, mechanik twierdzi, że pracę wykonał dobrze. Wyje łożysko z tyłu z prawej strony, z przodu został Optimal, który założony był wczoraj... Jednak łożysko się grzeje, aczkolwiek już nie tak mocno jak wczoraj...
Wkur!@#$%ia mnie już ten samochód... Mało tego sprężyna pęknięta z przodu... Komplet na przód KYB wraz z osłonami i odbojami już czeka... |
Ostatnio zmieniony przez pietro Sob Lut 16, 2013 15:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|