autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory Bilstein - seria B6, B8
Autor Wiadomość
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 23:17   Amortyzatory Bilstein - seria B6, B8

Jak w temacie, rozglądam się za amorkami Bilsteina tylko nie wiem w sumie co wybrać :mad: Czy iść w serię B6 i zamontować je z fabrycznymi sprężynami, czy od razu ładować B8 + sprężyny Eibacha ? Co sądzicie o tych 2 zestawach, jakieś doświadczenia w swoich autach ?
Zestaw będzie montowany w Volvo S60 2,4 D5. Zależy mi na zachowaniu jako takiego komfortu ale priorytetem jest lepsze prowadzenie w zakrętach.
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 00:48   

Na volvoforum jeden koleś pisał o takim zestawie, ale do V70. B8 mówił idealne, twardsze, ale auto prowadziło się jak po sznurku. B6 będzie chyba lepsze do charakteru S60 ;)
 
 
 
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 08:52   

Rozchodzi mi się głównie o lepsze prowadzenie auta w zakrętach. B8 będzie musiało być montowane z krótszymi sprężynami z racji małego skoku amorka. B6 można montować z seryjnymi sprężynami. Bardziej przekonuje mnie B6, chociaż różnica cenowa między tymi zestawami amorków jest niewielka :wink:
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 10:35   

Jak mówie, B6 poprawi właściwości, B8 je bardzo poprawi, ale już jakimś kosztem. Kwestia tego kogo musisz nim wozić :P
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 11:34   

w prawdziwym świecie seryjne zawieszenie jest lepsze, ja bynajmniej mam takie własnie doświadczenia. Kiedyś w Top Gear wstawili większe koła i utwardzone zawieszenie to auto było wolniejsze.
Moim zdaniem jak wstawisz nowe seryjne amortyzatory to już zdecydowanie poprawisz własności jezdne, nowe to nowe.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:11   

W serii na 1-szy montaż idzie Sachs Touring, jest na nich komfortowo ale brakuje im sztywności. Myślę że najlepszą altenatywą będzie zestaw B6 w szczególności na niskoprofilowych oponach.
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:25   

Twardsze amorki są po prostu lepsze wiadomo kosztem komfortu :D
Fery ma w turasie B8 chyba i nie wydawało się mega twardo
Ja bym wstawiał B8 i jakieś springi auto zyska wizualnie i w zakrętach
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:33   

Tomix napisał/a:
Twardsze amorki są po prostu lepsze


ale na torze czy ogólnie w prawdziwym świecie na drogach, bo po dziurach jakoś widzę, że Ci na sztywnym twardym niskim zawieszeniu sie wloką i blokują drogi. Na zakrętach jakoś też szału nigdy nie widziałem.

Tomix napisał/a:
Ja bym wstawiał B8 i jakieś springi auto zyska wizualnie i w zakrętach


to samo pytanie czy na torze czy w prawdziwym świecie, no jak droga autostrada jak stół to rewelacja a normalnie dziury tarka na drodze i zapomnij, że będziesz szybszy.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 01:17   

..zasada jest taka:

- nawierzchnie idealne, gładkie jak porządny stół (czyli nie u nas a za zachodnią granicą) - twarde niskie sprężyny, miękkie amory

- nawierzchnie niezbyt idealne, inaczej mówiąc gówniane (czyli na wschód od Odry) - miękkie sprężyny, twarde szybko tłumiące amory

dwa - Volvo ma raczej 60% masy z przodu (benzyniak, diesel nawet więcej), do tego długi przedni zwis - nie przesadzamy z obniżeniem.. w serii szału nie ma.. (jest bliżej do kanapy niż do niemieckiej konkurencji) myślę że sprężyny to np. Eibach ProKit (-30mm) + Bilstein B8 to najlepszy kompromis cena-jakość-prowadzenie
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 15:09   

Czy faktycznie sprężyny Eibacha obniżają zawias o te -30 mm ? Jak to wygląda w praktyce ? Auto będzie wykorzystywane typowo do jazdy miejsko-autostradowej. Conpress miałeś stycznosć z zestawem B6 ? Jak wygląda charakterystyka zawiasu na tym zestawie + seryjne sprężyny ?
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 03:13   

Ja mam w Dedrze Eibachy -30mm i ładnie siedzi, do tego amorki B4 i szczerze mówiąc jest już twardo i nisko, zastanawiam się nad powróceniem do seryjnych sprężyn.

Ogólnie co auto to inny zawias, masa i w jednym taki sam setup będzie twardy a w drugim poprawi prowadzenie a komfort będzie akceptowalny. Najlepiej szukać odpowiedzi na Twoje pytanie na forum Volvo, na pewno ktoś przerabial ten temat i bedziesz miał info z pierwszej ręki jak takie zawieszenie sprawuje się w S60.
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12