autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Subaru SVX- stylowe GT
Autor Wiadomość
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Wto Mar 08, 2016 00:00   Subaru SVX- stylowe GT

Kiedyś przeglądając jakieś forum z tematyką samochodów japońskich znalazłem coś co w sumie nie wiedziałem co to właściwie jest . Okazało się że jest to subaru z 6 cylindrowym boxerem



W czerwcu 1991 roku, koncern Fuji Heavy Industries Ltd wprowadził do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych coupe Subaru SVX. Samochód ten będąc następcą modelu XT, zachował formę 2 drzwiowego, 4 osobowego pojazdu gran turismo.

Stylizacji nadwozia podjął się wielki mistrz Giorgio Giugiaro. Zastosował bardzo oryginalne dodatkowe obramowanie bocznych szyb, w których otwiera się dolna część. Nowatorska technologia, nazwana ?glass-to-glass? ma zastosowanie praktyczne.

Po otwarciu szyb, możemy podróżować niemal bez przeciągów, rozkoszując się stałym dopływem świeżego powietrza do kabiny.

Subaru zostało znakomicie wygładzone aerodynamicznie, bardzo nisko poprowadzono maskę silnika, mocno pochylono przednią szybę, co dało efekt w postaci wartości Cx 0,29. Zgodnie z modą lat 90-tych, wielki mistrz zaprojektował długie i wąskie przednie reflektory, lekko uniesioną tylną klapę oraz szeroki pas tylnych lamp zespolonych.

Całości charakteru dodają seryjne 16? felgi aluminiowe z oponami 225/60. Efektownie prezentujący się pojazd, wprowadzono do sprzedaży na rodzimym rynku japońskim we wrześniu 1991 roku.



Po zamknięciu drzwi, uruchamia się silnik elektryczny, który przesuwa pas bezpieczeństwa od przedniego do środkowego słupka. Podróżnym pozostaje jedynie zapięcie pasa biodrowego. Te wszystkie elementy należały do wyposażenia seryjnego ponad 20 lat temu, co świadczy o luksusowym charakterze pojazdu. Jedynie elementy plastikowe imitujące drewno na środkowej konsoli deski rozdzielczej, nie pasują do charakteru wnętrza, w którym dominuje skóra i alcantra.



O wysokiej klasie świadczy też znakomite wyciszenie kabiny, co docenimy podczas długiej jazdy ze znacznymi prędkościami. Zużycie paliwa jak na pojemność silnika i 4 stopniowy automat bardzo pozytywnie zaskakuje. W mieście oscyluje w granicach 11-14 litrów, na trasie zaś są to wartości rzędu 8-9 litrów, przy prędkościach 150-180 km/h.

Samochód znakomicie nadaje się do codziennej jazdy, łącząc sportowy i luksusowy charakter z poręcznością związaną chociażby ze stałym napędem na obie osie.



Bezpieczeństwo podróżnym zapewniają seryjne dwie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz skuteczne hamulce z 4 kanałowym ABS-em. Nowatorskie GT w chwili debiutu kosztowało 75 000 DM w Niemczech, w Polsce około 800 mln zł, obecnie egzemplarze używane można nabyć w cenie od 3 600 zł do 15 000 zł, w zależności od stanu technicznego i rocznika.

Nie jest to zbyt wygórowana kwota za luksusowe coupe o znakomitych osiągach, bogatym wyposażeniu, przestronnym wnętrzu i pojemnym bagażniku o pojemności 240 litrów, który można powiększyć do 465 litrów po złożeniu tylnej kanapy.



Subaru posiada jeszcze jedną być może największą zaletę, jest to na bowiem samochód, który będzie nas wyróżniał z tłumu popularnych modeli za sprawą oryginalnych szyb bocznych oraz małej ilości egzemplarzy jeżdżących po polskich drogach. W ogóle jest to samochód niezwykle niszowy w Europie, sprzedano go w ilości 2 478 sztuk, z czego 854 w Niemczech.

Do tej liczy należy dodać 14 257 egzemplarzy z rynku USA i 8 265 pojazdów sprzedanych w Japonii. Łącznie wyprodukowano więc 25 000 Subaru SVX. Czy nie jest to świetny kandydat na youngtimera, który nawet obecnie technicznie nie odbiega znacząco od nowszych konstrukcji, a często jakością wykonanie je przewyższa.

W przyszłości zaś może stać się niezwykle cennym i poszukiwanym samochodem przez kolekcjonerów. Zachęcam więc do poszukania i nabycia prawdziwej ?perełki? jaką jest Subaru SVX.



Produkcja 1991-1996

Silnik Subaru EG33 6-cylindrowy, boxer
24 zawory DOHC 4 zawory na cylinder


Napęd napęd na obie osie lub przedni
Pojemność skokowa 3319 cm


Moc maksymalna 169 kW (230 KM) @ 5600 rpm

Maksymalny moment obrotowy 309 Nm @ 4400 rpm

Przyśpieszenie 100 km/h 7,5 s (dane producenta)
7,3-7,5 s (testy motoryzacyjne)

Masa własna 1610 kg

Skrzynia biegów (Jatco) model 4EAT
(4-biegowa automatyczna)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11