|
|
Lancia Kappa - rozmowa na temat konkretnego modelu |
Autor |
Wiadomość |
Halk
Kierowca Rajdowy Stig z Włoch
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 709 Skąd: okolice Czeczewa
|
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 12:49 Lancia Kappa - rozmowa na temat konkretnego modelu
|
|
|
Lancia Kappa – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1994 - 2001. Samochód zastąpił flagowy model marki – Thema. W 2001 roku auto zostało zastąpione przez Lancię Thesis. Kappa oferowana była jako sedan, coupé oraz kombi i była dostępna wyłącznie z kierownicą po lewej stronie.
Kappa jest dziesiątą literą greckiego alfabetu, którego litery często służyły za nazwy modeli Lancii. Często model Kappa przedstawiany był jako Lancia k.
Samochód ten z racji wysokiej ceny nie cieszył się popularnością, wyprodukowano tylko 117 216 egzemplarzy, z czego większość trafiła na rodzimy rynek. W Polsce Lancia Kappa zastępując Lancie Themę służyła jako limuzyna rządowa
W najbogatszych wersjach znajdują się m.in.: światła ksenonowe, samoregulujące zawieszenie, cztery poduszki powietrzne oraz elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka.
Wklejone z wikipedii.
Jako osobiste uczucia, mogę stwierdzić że to auto nie jedzie a płynie po jezdni. Nawet (jak w przypadku mojego modelu) jest zawieszenie "wytłuczone" to i tak auto sunie po drodze. Porównując ceny nowego auta do obecnych cen wydaję się ceną dosłownie śmieszną! zwłaszcza że na przykładzie innych aut z tego segmentu płacimy czasami wielokrotność Kappy ze stajni czy to niemieckiej, japońskiej bądź amerykańskiej.
Komu to auto można polecić
Wydaje mi się że każdemu. Od człowieka w meloniku, z siwymi włosami i emeryturą kombatancką po człowieka lubiącym czuć się wyróżnionym na drodze (tu warto przytoczyć wersję Coupe).
Wersje nadwoziowe:
Sedan:
Wersja najbardziej popularna w Polsce. W większości przypadków są to wersje odsprzedane z Rządu.
Kombi/SW:
Kombi jak kombi Lancii Kappa, zwanej SW została zaprojektowana przez studio Pininfarina i nie różniła się wymiarami od sedana, zwiększyła się wyłącznie przestrzeń bagażowa. Produkowana była od 1996 roku
Coupe:
No tutaj to już co innego. Coupé różniło się nieco od wersji sedan; skrócony rozstaw osi, rozszerzony rozstaw kół tylnych a drzwi pozbyły się ramek. Przód pozostał bez zmian. Produkowane było od 1997 roku. To było pierwsze coupé Lancii od 1984 roku, kiedy to zaprzestano produkcji modeli Beta i Gamma. Ta wersja jednak nie cieszyła się powodzeniem, wyprodukowano jedynie 3226 sztuk. Jednak w moim odczuciu wygląda to auto obłędnie.
Silniki:
No tu się akurat nie wypowiem, ale myślę że Jaca! będzie w stanie mi pomóc.
Wyposażenie/Wnętrze:
O jej wyposażeniu można by dużo pisać .Deska rozdzielcza była znacznie nowocześniejsza niż w Themie. Do jej budowy użyto znacznie lepszych materiałów niż w poprzedniku. Również jakość spasowania części we wnętrzu była dużo lepsza niż w Themie. W skrócie na wyposażeniu podstawowym mamy klimę, infocenter (wyświetlacz podający czas, datę, aktualną temp. na zewnątrz, oraz błędy występujące), el.regulacja foteli, el. lusterka (więcej nie pamiętam)
Ciekawostki:
Co ważne, auto występowało w 60! filmach (53 w wersji sedan, 3 wersji coupe oraz 4 w wersji SW)
"Kariera Nikosia Dyzmy"
"Chłopaki nie płaczą"
" U Pana Boga w Ogródku"
czy w zagranicznej produkcji " Ocean`s Twelve"
Podsumowanie:
To auto jest dla człowieka, który na pewno chce się wyróżnić z tłumu zwłaszcza przy osobach starszego pokolenia. Kappa to historia, prestiż, remona (chociaż w Polsce bardzo nie doceniania) oraz wygoda, wygoda, jeszcze raz wygoda... Ja osobiście będę stawił sobie bardzo wysoką poprzeczkę szukając jakiegoś następcy. Domyślam że będzie to raczej Kappa. |
_________________ "Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła." |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 20:59
|
|
|
Na żywo chyba nie częsty widok
całkiem ciekawie wygląda, nie jest to może piękne Włoskie auto jednak bardzo ciekawe.
Za to mi bardzo się podobają wnętrza, komfort ponad wszystko.
|
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Halk
Kierowca Rajdowy Stig z Włoch
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 709 Skąd: okolice Czeczewa
|
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 23:31
|
|
|
Zwłaszcza ze Coupe wyprodukowano około 3000 szt. |
_________________ "Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła." |
|
|
|
|
|
|