autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancia Kappa - rozmowa na temat konkretnego modelu
Autor Wiadomość
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 12:49   Lancia Kappa - rozmowa na temat konkretnego modelu

Lancia Kappa – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1994 - 2001. Samochód zastąpił flagowy model marki – Thema. W 2001 roku auto zostało zastąpione przez Lancię Thesis. Kappa oferowana była jako sedan, coupé oraz kombi i była dostępna wyłącznie z kierownicą po lewej stronie.

Kappa jest dziesiątą literą greckiego alfabetu, którego litery często służyły za nazwy modeli Lancii. Często model Kappa przedstawiany był jako Lancia k.

Samochód ten z racji wysokiej ceny nie cieszył się popularnością, wyprodukowano tylko 117 216 egzemplarzy, z czego większość trafiła na rodzimy rynek. W Polsce Lancia Kappa zastępując Lancie Themę służyła jako limuzyna rządowa

W najbogatszych wersjach znajdują się m.in.: światła ksenonowe, samoregulujące zawieszenie, cztery poduszki powietrzne oraz elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka.

Wklejone z wikipedii.

Jako osobiste uczucia, mogę stwierdzić że to auto nie jedzie a płynie po jezdni. Nawet (jak w przypadku mojego modelu) jest zawieszenie "wytłuczone" to i tak auto sunie po drodze. Porównując ceny nowego auta do obecnych cen wydaję się ceną dosłownie śmieszną! zwłaszcza że na przykładzie innych aut z tego segmentu płacimy czasami wielokrotność Kappy ze stajni czy to niemieckiej, japońskiej bądź amerykańskiej.

Komu to auto można polecić

Wydaje mi się że każdemu. Od człowieka w meloniku, z siwymi włosami i emeryturą kombatancką po człowieka lubiącym czuć się wyróżnionym na drodze (tu warto przytoczyć wersję Coupe).


Wersje nadwoziowe:

Sedan:

Wersja najbardziej popularna w Polsce. W większości przypadków są to wersje odsprzedane z Rządu.





Kombi/SW:

Kombi jak kombi :) Lancii Kappa, zwanej SW została zaprojektowana przez studio Pininfarina i nie różniła się wymiarami od sedana, zwiększyła się wyłącznie przestrzeń bagażowa. Produkowana była od 1996 roku




Coupe:

No tutaj to już co innego. Coupé różniło się nieco od wersji sedan; skrócony rozstaw osi, rozszerzony rozstaw kół tylnych a drzwi pozbyły się ramek. Przód pozostał bez zmian. Produkowane było od 1997 roku. To było pierwsze coupé Lancii od 1984 roku, kiedy to zaprzestano produkcji modeli Beta i Gamma. Ta wersja jednak nie cieszyła się powodzeniem, wyprodukowano jedynie 3226 sztuk. Jednak w moim odczuciu wygląda to auto obłędnie.





Silniki:



No tu się akurat nie wypowiem, ale myślę że Jaca! będzie w stanie mi pomóc.

Wyposażenie/Wnętrze:

O jej wyposażeniu można by dużo pisać .Deska rozdzielcza była znacznie nowocześniejsza niż w Themie. Do jej budowy użyto znacznie lepszych materiałów niż w poprzedniku. Również jakość spasowania części we wnętrzu była dużo lepsza niż w Themie. W skrócie na wyposażeniu podstawowym mamy klimę, infocenter (wyświetlacz podający czas, datę, aktualną temp. na zewnątrz, oraz błędy występujące), el.regulacja foteli, el. lusterka (więcej nie pamiętam)



Ciekawostki:

Co ważne, auto występowało w 60! filmach (53 w wersji sedan, 3 wersji coupe oraz 4 w wersji SW)

"Kariera Nikosia Dyzmy"



"Chłopaki nie płaczą"



" U Pana Boga w Ogródku"



czy w zagranicznej produkcji " Ocean`s Twelve"




Podsumowanie:

To auto jest dla człowieka, który na pewno chce się wyróżnić z tłumu zwłaszcza przy osobach starszego pokolenia. Kappa to historia, prestiż, remona (chociaż w Polsce bardzo nie doceniania) oraz wygoda, wygoda, jeszcze raz wygoda... :) Ja osobiście będę stawił sobie bardzo wysoką poprzeczkę szukając jakiegoś następcy. Domyślam że będzie to raczej Kappa. :)
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 20:59   

Na żywo chyba nie częsty widok

całkiem ciekawie wygląda, nie jest to może piękne Włoskie auto jednak bardzo ciekawe.

Za to mi bardzo się podobają wnętrza, komfort ponad wszystko.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 23:31   

Zwłaszcza ze Coupe wyprodukowano około 3000 szt.
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12