Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:55 |
Historia silnika Wankla i Mazdy RX-7 w pigułce. |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Mar 09, 2014 12:59 Historia silnika Wankla i Mazdy RX-7 w pigułce.
|
|
|
http://www.klasyczny.com/...7-traktujacych/
Ciekawostka co do ubezpieczenia auta z silnikiem Wankla:
".... z małych pojemności osiąga duże moce, co niecnie wykorzystali ubezpieczyciele wprowadzając mnożnik do tego typu jednostek x2, co oznacza, że mimo iż RX-8 ma fizyczną pojemność nie przekraczającą 1300ccm, to ubezpieczyciel każe sobie płacić OC, jak za 2,6 litra. Ot, taka sprawiedliwość." |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Nie Mar 09, 2014 14:51 Re: Historia silnika Wankla i Mazdy RX-7 w pigułce.
|
|
|
Karol napisał/a: |
".... z małych pojemności osiąga duże moce, co niecnie wykorzystali ubezpieczyciele wprowadzając mnożnik do tego typu jednostek x2, co oznacza, że mimo iż RX-8 ma fizyczną pojemność nie przekraczającą 1300ccm, to ubezpieczyciel każe sobie płacić OC, jak za 2,6 litra. Ot, taka sprawiedliwość." |
Nie wszyscy jeszcze na to wpadli ale np. Link4 owszem
Rx-7 świetne autko ale jest dla mnie tak nie realne jak supra Bo to praktycznie ta sama klasa i osiągi (wersje 1.3 turbo wankel)
W Polsce jest kilka fajnych projektów rx-7’mek
min. 500 kona z Bydgoszczy od Pit’a
Albo z Lublina drugiej generacji z przebiegiem 10 tyś rocznik 86
Albo ta poniżej z podpisu |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Śro Mar 12, 2014 11:39
|
|
|
Na przeciwko reno stoi czarna bez silnika |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 00:15
|
|
|
Karol napisał/a: | " RX-8 ma fizyczną pojemność nie przekraczającą 1300ccm |
Bzdura totalna i widać, że autor artykułu idąc na łatwiznę skorzystał z pierwszej lepszej strony zamiast zgłębić temat który opisuje |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 00:28
|
|
|
Tomek napisał/a: | Karol napisał/a: | " RX-8 ma fizyczną pojemność nie przekraczającą 1300ccm |
Bzdura totalna i widać, że autor artykułu idąc na łatwiznę skorzystał z pierwszej lepszej strony zamiast zgłębić temat który opisuje |
Pojemność skokowa: 1308 cm3
No faktycznie co za debil !
Mój śp. silnik miał 1845 cm3 i to nie było 1.85 tylko po prostu 1.8. |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 01:00
|
|
|
Tomix widzę, że nie zrozumiałeś o co mi chodziło.
W klasycznym silniku tłokowym pojemność liczysz tak:
pole powierzchni tłoka*skok*ilość tłoków
Mazda pojemność swojego silnika liczy tak:
powierzchnia jednej ściany rotora*"skok"
i tu jest problem bo jak fizycznie ściany rotora są 3 i wszystkie powinny być wliczane tak jak wliczane są wszystkie tłoki silnika klasycznego.
2.6 litra które się pojawiło to nie wymysł ubezpieczalni a tego, że powyższe obliczenia są troszkę niesprawiedliwe i porównuje się ilość obrotów wału. Pełen cykl pracy 4suwowi (dla pojedynczego tłoka) zajmuje dwa obroty a wanklowi (dla jednej ściany) jeden więc do obliczenia pojemności bierzemy dwie ściany rotora
1300*2=2600 |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
|