E30 2.5 grzeje sie |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 16:43 E30 2.5 grzeje sie
|
|
|
siema, mam na warsztacie bmw e30 2.5 benzyna. Sprawa wyglda nastepująco:
beemka grzala sie na wolnych obrotach podczas postoju na swiatlach, po dodaniu gazu mniej wiecej na 1500-1700obr temperatura wracala do normy. Niezwlocznie wymienilismy uszczelke pod glowica, bylo widac slady plynu w oleju. Wleciala rowniez nowa pompa wody, cały ukld przeczyszczony + nowa chlodnica wody. Dzis złożylismy do kupy pyk odpaliła, chodzi na wolnych obrotach a tu ta sama objawa... ma ktos jakies sugestie ? mi na mysl przychodzi glupi korek od zbiorniczka.. wisko dziala, uklad odpowietrzony |
_________________ DynoSet Remapping Service |
Ostatnio zmieniony przez Artur Pon Gru 01, 2014 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 17:16
|
|
|
może termostat ? czujnik temperatury ? |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 17:51
|
|
|
zapomnialem dodac, te rzeczy tez zostaly wymienione.. |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 18:52
|
|
|
nie chce nic mówić ale kolega miał w e30 podobny problem z tym ze nie zdążył wymienić pół silnika . winny takiego stanu był czujnik temperatury . wymieniliśmy i temperatura przestała wariować |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 19:10
|
|
|
zamowilem korek, jutro bede zmienial jesli to nie pomoze to trzeba bedie dalej myslec.. |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 21:10
|
|
|
U mnie w E30 też wskazywało grzanie się silnika. Zmieniłem obydwa czujniki temperatury i problem znikł. Auto się nie grzało, tylko czujnik po prostu był kaput i źle wskazywał. Przy okazji była zmieniona uszcz. kolektora ssącego, bo w IS'e czujniki były pod ssakiem. |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 00:21
|
|
|
tak jak koledzy piszą:
MICHAŁ napisał/a: | nie chce nic mówić ale kolega miał w e30 podobny problem z tym ze nie zdążył wymienić pół silnika . winny takiego stanu był czujnik temperatury . wymieniliśmy i temperatura przestała wariować |
Karol napisał/a: | U mnie w E30 też wskazywało grzanie się silnika. Zmieniłem obydwa czujniki temperatury i problem znikł. Auto się nie grzało, tylko czujnik po prostu był kaput i źle wskazywał. Przy okazji była zmieniona uszcz. kolektora ssącego, bo w IS'e czujniki były pod ssakiem. |
E30 to już leciwy wóz.. najpierw sprawdzamy co proste- tj elektrykę, czujniki i zegary, oraz połączenia elektryczne..!!
dwa - jak już sciągamy głowicę, koniecznie sprawdzamy ją pod kątem szczelności, planujemy a blok wygładzamy np. świeżym kamieniem szlifierskim..
na koniec nowe śruby.. R6 jest w tej kwestii niezwykle wymagające.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 01:04
|
|
|
opisze dokladniej co robilem od A do Z
-zwalona głowica (planowanie - sprwdzanie szczelnosci)
-czyszczenie całego układu
-gumki zaworowe
-nowa chlodnica wody
-uszczelka kolektora +/=
-uszczelka glowicy
-uszczelka pokrywy zaworow
-pompa wody
-termostat
-rolka/pasek
-nowy plyn
-olej castrol gtx + filtr
-czujnik temp
-sprawdzalem instalacje
-wisko dziala
-uklad odpowietrzony..
wymiana uszczelki byla konieczna zamiast oleju było kakao !!
|
_________________ DynoSet Remapping Service |
Ostatnio zmieniony przez Artur Wto Gru 02, 2014 01:27, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 15:59
|
|
|
problemem okazlal sie korek , wlecial FEBI koszt 12 zł, wszystko gra |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 16:48
|
|
|
Nie chce krakać, ale w 2.5 płyn w oleju to mało kiedy wina UPG...
Ogólnie nie wiedziałem, że tak ostro w mechanice działasz. |
|
|
|
|
Artur
Kierowca Rajdowy Sensej
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 952 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 18:33
|
|
|
UPG ?
jak mam czas to cos tam zrobie. |
_________________ DynoSet Remapping Service |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Wto Gru 02, 2014 19:30
|
|
|
uszczelka pod głowicą |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
|