|
|
Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:55 |
SAAB - rozmowy na temat marki.. |
Co myślisz o marce SAAB? |
fajne samochody robią a raczej robili.. |
|
62% |
[ 18 ] |
..nie wiem.. a co to SAAB?? :-? |
|
0% |
[ 0 ] |
chętnie coś więcej bym się o niej dowiedział |
|
27% |
[ 8 ] |
nie interesuje mnie ta marka |
|
10% |
[ 3 ] |
|
Głosowań: 29 |
Wszystkich Głosów: 29 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Nie Gru 02, 2012 23:39
|
|
|
Huragan, saaba już nie ma |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Gru 04, 2012 01:29
|
|
|
a co ja napisałem ?? |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Wto Gru 04, 2012 09:02
|
|
|
Chodzi o to że już wopgóle nie mam fabryki - jakiś czas temu w TV o tym był program |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
SLIVKA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 650 Skąd: STG/Koszalin/Houston
|
Wysłany: Wto Gru 04, 2012 13:47
|
|
|
Na wesoło o SAABie
TRIBUTE TO SAAB |
_________________ Marzenia są po to by je spełniać...
|
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 00:03
|
|
|
Jak to włściwie było z tym wspólnym znaczkiem ze SCANIĄ? |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Gru 14, 2012 02:47
|
|
|
tak z pamięci nie napiszę od razu, ale wspomogę się m.in. info z innego forum do którego również należę..:
Nazwa SAAB jest akronimem i pochodzi od nazwy firmy Svenska Aeroplan Aktiebolaget. Wskazuje to na chłopski rozum … lotnicze pochodzenie firmy. Firma została pierwotnie założona jako szwedzki koncern lotniczy w roku 1937. Po zakończeniu wojny zabrali się za auta na ogół z różnym rezultatem.. zmienili też nazwę firmy..
Nowa firma nazwana została Saab Automobile AB i wykorzystywała markę SAAB. Ważnym (lub nie) etapem w rozwoju firmy był rok 1969, kiedy to Saab połączył się z inną szwedzką firmą – Scania, producentem samochodów ciężarowych i autobusów. Powstał koncern Saab-Scania. Nazwa była połączeniem obu marek. Od tamtej pory, pojazdy obu marek sygnowane były jednakowym znakiem towarowym...
Firma Scania została założona w 1900 roku. Początkowo nosiła nazwę Maskinfabriks AB Scania w Malmö. Nazwa marketingowa Scania pochodzi od nazwy krainy geograficznej w Szwecji. W 1911 roku Scania połączyła się z koncernem motoryzacyjnym Vagnsfabriks Aktiebolaget i Södertälje. W ten sposób powstała firma AB Scania-Vabis. Po mariażu, a następnie podzieleniu z koncernem SAAB, w 1995, część produkująca pojazdy użytkowe otrzymała nazwę Scania AB, którą nosi do dziś. Poza pojazdami Grupa Scania produkuje także silniki, wykorzystywane także do napędzania łodzi motorowych. Firma używa logo z gryfem, które było wspólne ze znakiem marki SAAB.
Problemy z marką, do kogo należy marka SAAB? Sprawa jednak nie jest tak prosta. Głównym problemem negocjacji były prawa do znaku towarowego SAAB. Z tego oznakowania korzysta więcej niż jedno przedsiębiorstwo. Ten wspólny znak towarowy, jest wykorzystywany przez szwedzką firmę zbrojeniową i producenta ciężarówek Scania. Historycznie firmy te tworzyły holding, do którego należały także zakłady zajmujące się produkcją samochodów osobowych. W efekcie uzgodniono, że nowy właściciel będzie mógł używać jedynie nazwy SAAB. Znak graficzny pozostanie przy działających w Szwecji firmach.
Firma wraz z marką SAAB już kilkukrotnie zmieniała właściciela. Przez dwie dekady właścicielem SABA był amerykański koncern General Motors. Kłopoty finansowe amerykanów zmusiły koncern do sprzedaży firmy. SAAB pomimo poważnych inwestycji i zastosowanych najnowszych technologii, nigdy nie przynosił zysków. Kolejnym właścicielem był holenderski Spyker, producent aut sportowych. Inwestycja ta była jednak za duża dla holenderskiego inwestora. Długi stale rosły i firma zawiesiła produkcję szwedzkiej marki. Spyker próbował pozbyć się zakładów produkcyjnych, marki i … patentów...
(..) pod koniec roku 2011 szwedzki sąd ogłosił bankructwo Saaba. Cały majątek spółki został sprzedany przez likwidatora. Sprzedano także prawa do nazwy SAAB, ograniczone do produktów nie kolidujących z prawami innych firm wykorzystujących oznakowanie SAAB.
Przykład tej marki pokazuje, jak wielkie znaczenie dla prowadzenia biznesu mają prawa własności i własności intelektualne. Co więcej, rodzi się podejrzenie, że obiektem transakcji wcale nie miały być zakłady produkcyjne, a know how, reputacja i wizerunek.
..summa summarum obecnie logo z Gryfem tak naprawdę należy do Scani.. też fajnej firmy, tyle że nie robiącej aut osobowych, tylko jedne z lepszych aut ciężarowych.. :mrgreen: |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Śro Gru 19, 2012 14:24
|
|
|
A Saaba chińczycy nie kupili? Cherry czy coś takiego?
Ostatnio widziałem w MOTORze jakiegoś suva Saaba na przyszły albo 2014 rok.. I inne nowe modele marki. |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Czw Gru 20, 2012 01:39
|
|
|
Szef u nas w firmie sprzedaje swojego saaba 2.3l aero z 2007 roku za 29000 |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Czw Gru 20, 2012 16:53
|
|
|
szkoda kasy na tego saba, więcej jeździł autem zastępczym :p |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
Ostatnio zmieniony przez OSKA Czw Gru 20, 2012 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Czw Gru 20, 2012 17:07
|
|
|
niestety często serwisowane |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Pią Gru 21, 2012 00:28
|
|
|
Jaca! napisał/a: | A Saaba chińczycy nie kupili? Cherry czy coś takiego?
Ostatnio widziałem w MOTORze jakiegoś suva Saaba na przyszły albo 2014 rok.. I inne nowe modele marki. |
SAAB-a przejęła firma NEVS, która produkuje elektryczne samochody. Z tego co przeczytałem przyszłe SAAB-y mają iść tą drogą |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Sob Sty 23, 2016 12:11
|
|
|
w ramach ciekawostki skopiowane z złomnika LINK rozmowy na temat "silników nie do ogarnięcia" ..ale się uśmiałem..
Saab B308
Dziwność tego silnika niemal nie ma sobie równych. Sprawa była dość prosta, mianowicie w gamie Saaba 9-3 brakowało wersji V6, ktora pozwoliłaby nawiązać równorzędną walkę z rywalami klasy wyższej. Ta sytuacja wystąpiła już oczywiście w czasach, gdy Saab znajdował się pod nadzorem GM, jednak jak pewnie wszyscy pamiętacie, model 9-5 był do końca napędzany przez benzynowe silniki turbo konstrukcji samego Saaba (przerobione z silników Triumpha), a nie GM – w odróżnieniu od 9-3 ostatniej generacji.
Saab zażądał fałszóstki. Dano więc taką, jaka była: trzylitrowego Opla Ecoteca. Nie nie nie, powiedzieli na to inżynierowie Saaba, w modelu 9-5 wszystkie silniki są turbodoładowane, i ten też taki będzie! yyy dobra, odpowiedział zarząd GM, to sobie zróbcie co uważacie.
I zrobili. Trochę go odprężyli, dodali natrysk oleju na denko tłoka, no ale przede wszystkim dodali turbo. Ale gdzie tam, źeby nie było za łatwo, to to turbo dali ekstremalnie malutkie, jakiś Garrett GT115, przez co silnik był słabszy niż wolnossący, bo osiągał 200 KM, a równoletnia Vectra 3.2 miała 211 KM. I tego jeszcze mało, bo ten silnik jest wolnossąco-turbodoładowany, to znaczy spaliny z jednej tylko głowicy napędzają turbo, a przy drugiej głowicy jest tradycyjny kolektor wydechowy bez żadnej turbosprężarki i wszystko idzie w powietrze. I w dodatku ta głowica, z której spaliny idą do turbo jest zupełnie inna niż ta druga, bo ma podwójne sprężynki zaworowe. A jeszcze, żeby było trudniej, to do V6 dorzucono układ Saab Direct Ignition z tzw. kasetą zapłonową, czyli zespołem cewek w jednym urządzeniu zalanym na stałe olejem. I o ile do wersji 4-cylindrowych taką kasetę można dokupić (są co najmniej dwa rodzaje), o tyle podwójna kaseta do V6 to jest jakaś mogiła, kiedyś tego szukałem i po prostu nie ma, nincsen, nincsen Warszawa. I wszystko to zestrojono unikatowym saabowskim systemem Trionic 7. I jeszcze to idiotyczne rozchylenie cylindrów: 54 stopnie, ni przypiął ni wypiął.
Sam ten silnik jeździ całkiem przyjemnie, tyle że niewiele do niego można dokupić, na szczęście przynajmniej rozrząd jest z Opla. Ale najsmutniejsze jest to, że cała ta inżynieryjna para poszła w gwizdek – silnik wycofano już w 2003 r. (normy spalin) i wystąpił on wyłącznie w Saabie 9-5, a Opel nie skorzystał z niego, tylko kupił od kangurów nowego, korporacyjnego benzyniaka 2.8 V6 Turbo. Tym sposobem B308 to absolutny unikat i jaktajmerstwo. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
rusek13
Kierowca Rajdowy ZIOMAL NIEGODZIWIEC
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 702 Skąd: Ty mieszkasz?
|
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 14:50
|
|
|
Ja tam moim saabem śmigam co najmniej 1500 km, w zimę ciężko auto wyprowadzić z równowagi na oblodzonej szosie, ze względu na masę (1470 kg ważone na złomnicy), no i komfort, i jeszcze raz komfort, turbina się pomału kończy, ale taki urok tego śmierdzącego gazu, który najchętniej bym wyebał na zbity ryj, niestety dużo jeżdżę i trochę za mało zarabiam, podsumowując, fajne auta bez dwóch zdań, a po trasie moc 200 koni starcza w zupełności, największa wada to FWD |
_________________ LIFE WILL KILL YOU! |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
|
|
|
|
rusek13
Kierowca Rajdowy ZIOMAL NIEGODZIWIEC
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 702 Skąd: Ty mieszkasz?
|
Wysłany: Pon Lut 29, 2016 18:45
|
|
|
Jest wyqrwisty, to chyba ma zdaje się HUD,a i DVD w zagłówkach? |
_________________ LIFE WILL KILL YOU! |
|
|
|
|
|
|