Dlaczego w niektórych silnikach padają panewki, a w innych n |
Autor |
Wiadomość |
pawelzxc23
Maniak Resoraków Sprzedam Alfę 156
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 40 Skąd: Kaliska
|
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 22:46 Dlaczego w niektórych silnikach padają panewki, a w innych n
|
|
|
przeniosłem wybrane posty, z tematu "znalezione na allegro.." Tutaj możemy podyskutować o trwałości dancyh silników, w porównaniu do..innych. Zapraszam do dyskusji../conpress/
No tak bo te włoskie silniki praktycznie 1,7 ma 144KM bez turbiny.. a przecież normalne auta 16V mają 115KM najczęściej podobno dobry silnik jest w audi 1,8T 150KM |
_________________ OsA |
Ostatnio zmieniony przez conpress Pią Mar 04, 2011 00:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 22:59
|
|
|
a to, że mają po tyle koni to żaden wyznacznik awaryjności bo taki np wolnossacy 1.8 16v KR z golfa 2 (więc dość stara konstrukcja) miał 139KM a nie są to chyba często psujące się silniki |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
pawelzxc23
Maniak Resoraków Sprzedam Alfę 156
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 40 Skąd: Kaliska
|
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 23:01
|
|
|
No nie wiem nie miałem czyżby włosi oszczędzali na materiałach? |
_________________ OsA |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 01:08
|
|
|
osobiście zajechałem 5 razy panewki w 2.0 DOHC 8V forda.
przyczyna to słaby olej i jazda poza odcinkę na LPG
chyba |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 10:11
|
|
|
znam kilka osób którym obróciło panewkę w 2,0 TS alfy Romeo czytałem też o kilku przypadkach padniętych panewek w 2,0 16 VT Fiata Coupe to włoskie silniki trzeba przyznać że ich parametry są obiecujące, a ta trwałość sam nie wiem.
Pamiętam kiedyś jak kolega miał 2,0 TS i jeździł na pełnym syntetyku wszytko było ok, potem ktoś kupił auto pojechał do mechanika a ten z marszu powiedział że przy takim dużym przebiegu (175 tyś) obowiązkowo pół syntetyk obrócenie panewki miałem miejsce 1 tyś km później,
Nadal w naszym kraju większość mechaników starej daty zaleca oleje niższej jakości do stosunkowo nowych konstrukcji które potrzebują dobrego smarowania.
Sam jak wymieniałem w dodge olej to mi powiedzieli że przy takim przebiegu (250 tyś obowiązkowo mineralny) Więc może to nie zawsze wina silnika a często złego użytkowania. Każdy chyba potwierdzi że wiele zależy od kierowcy. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 11:26
|
|
|
Pewnie że od kierowcy, serwisu
Osobiście odradzam oleje LOTOS;u, znaczy nie tylko ja ale to zebrane opinie.
Wszystkie silniki które zatarłem śmigały na LOTOS mineral z racji że paliły sporo oleju
(jak to ford niektórzy powiedzą) ost silnik dostał Castrola Magnateka 5W30 (chyba)
Do teraz sprawuję się dobrze choć większość czasu stoi u kolegi w garażu ale mam nadzieje odzyskać ten silnik, jeszcze nie wiem po co ale wiem że jak będzie nim jeźdrzone jak "Bóg przykazał" czyli bez latania w górnych obrotach i poza nimi,zmieniając olej i dbając o jego ciśnienie to pewnie zrobi jeszcze raz ten przebieg co ma (170 tys)
a teraz dla porównania silnik tej samej marki ale OHC, na którego bazie robiono cowortha, mój 1,6 ma ten sam blok, przejechałem nim już 15 tys km na czarnym oleju, nie oszczędzająć go, troche jeździł bez wody i żyje, totalnie olewam serwis tego motoru, nie wiem nawet czy jest olej, dbam tylkoo wodę by ciepło było a i ta chyba pali.
Ponoć te silniki są nie do zabicia a DOHC zrobiony z plasteliny, buraka i dyni.
Delikatny, wymagający i miękki ale za to o 5 kM mocniejszy |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 21:39
|
|
|
..w teorii najszybciej padają panewki w wersji bez zamka, kiedy na dzień dobry w pierwszych sekundach auto dostanie w przysłowiowy pędzel..
praktyka jednak pokazuje, że dużo też zależy od konstrukcji silnika, nie żeby była zła, tylko pewne konstrukcje są bardziej podatne na takie przypadki, inne zaś mniej..
podobnie w pewnych silnikach jest z wychodzeniem korb na spacer poza przykazaną im orbitę, nagminnym wypalaniem uszczelek pod głowicą, czy wypalaniem/wypadaniem gniazd zaworowych.. nie to żeby jakieś silniki były złe.. po prostu w czymś są dobre, ale w zamian za to mają gdzie indziej swe kaprysy.. najważniejsze żeby poznać słabe punkty swego motoru, przeciwdziałać im w ogólnie dostępny sposób i.. cieszyć się jazdą..
z moich doświadczeń (choć nie zawsze osobistych) pamiętam:
- notorycznie urywające się łańcuchy w V8 mercedesa seria M116
- zużywanie pierścieni w toyotach (max 100tys km) w silnikach serii 2E
- utrata kompresji w motorach BMW M60 (nikasil block) przy użyciu paliwa z wyższą zawartością siarki |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 02:14
|
|
|
ale za to jak fajnie jest jak pierwsza korba wyleci i druga i każda następna
najpierw ten dzwięk a potem JEBUT i wszędzie pełno dymu
każdy to powinien zobaczyć raz w życiu
a to dziura po korbie
druga strona
więcej http://www.autostarogard....er=asc&start=60 |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 02:21
|
|
|
mateuh trochę szpachlu i heja |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 02:27
|
|
|
EDI, taniej puki cowychodzi nowy DOHC
aleja już się na ten wynalazek nie zdecyduje |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
badred
Kierowca Skutera v2000 kiedys bylo :(
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 477 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:21
|
|
|
mialem okazje doswiadczyc tego jebut i dymu przy 200km/h zadne hamukce nie wychamuja tak auta jak dziura w bloku |
_________________ Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic ! |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:38
|
|
|
raczej bym nie pojechał 2 paki z pukającą panewką |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
badred
Kierowca Skutera v2000 kiedys bylo :(
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 477 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:51
|
|
|
panewka nie pukala sypalem z gdyni obwodowa za omega jakas caly czas 2 paczki i na wysokosci selgrosa jebut kupa dymu i wrylo mnie prawie w asfalt tak auto zwolilo ja na bok maska w gore patrz dziura potem hol i w garazu rozbieranie silnika i tam myslalem ze wal sie ukrecil ale nie pekl trzpien tloka a przyczyna "domyslna" bylo najprawdopodobniej ze spadla uszczelka z walu w pompie olejowej i w mgnieniu oka all olej poszedl w piz*** ale to tylko domysly zreszta przy prawie 6000 obr tlok porusza sie 100 razy w gore i 100 razy w dol w ciagu sekundy |
_________________ Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic ! |
|
|
|
|
|