autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie spalanie w BMW E36 M43B16
Autor Wiadomość
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 20:20   Wysokie spalanie w BMW E36 M43B16

Dziś zobaczyłem że moje auto spaliło 10L na dystansie 35km w trybie miejskim, zero szalenia, zero gwałtownego ruszania, po prostu spokojna jazda miejska. Dostaję już cholery i zaczynam nienawidzić to auto bo wpakowałem w nie prawie 4k a ono dalej pali jak pojeba..e, jedzie jak to 1.6 czyli wcale a do tego nie rusza płynnie tak jak być powinno.

W gównie (moje bmw) wymieniłem następujące elementy:

-przepływomierz (sprawdzany u Huragana i jest dobry)
-nowa sonda lambda Boscha
-nowe kable WN
-nowe świece
-nowe kompletne sprzęgło Sachs
-nowy olej półsyntetyk
-nowe filtry oleju i powietrza

Wszystko sprawdzone pod komputerem u Huragana i wyszło zero błędów, ale jutro jadę jeszcze raz by gruntownie wszystko obadać i mieć pewność że się nic nie wysrało.

Wymieniłem praktycznie wszystko poza silnikiem by tylko spalanie zeszło w dół. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o sugestie bo z przyjemnością bym się pozbył tego zasranego panzerwagena który fakt jest bardzo wygodny i dobrze się nim jeździ ale takie spalanie to jest absurd :evil: :evil: :evil:
_________________

 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 20:55   

jest po zimie to go sprzedaj, kup civika pojeździj do jesieni i na zime kup bmw :o
a tak serio może znowu się coś zrypało w samochodzie, wiesz to jest bmw ale na tym dystansie to ci sporo spaliło
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 21:05   

Nic odkrywczego nie napisałeś Cimar :D
_________________

 
 
krist-off
Kierowca Skutera
Krzysiek



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 450
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 21:42   

Na spalanie może mieć również wpływ nie domykający się termostat.
_________________
Żyj chwilą... jutro już może Ciebie nie być pośród nas.
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 22:30   

Raczej wątpię bo temperatura jest ok no i nawet jakby coś takiego było zepsute to by paliła minimalnie więcej a nie 3x tyle :/
_________________

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 23:05   

10 litrów to nie dużo w sumie, może kurs eco driwing

a jeszcze opisz metodę pomiarową bo tego nie dowiedzieliśmy się
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 23:25   

zalane 10L kiery wjechało na równą ćwiartkę, wskazówka znowu pokazała ćwiartkę po 35km jeżdżonych bardzo powoli i zero dynamiki.
_________________

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 23:29   

Bushido napisał/a:
zalane 10L kiery wjechało na równą ćwiartkę, wskazówka znowu pokazała ćwiartkę po 35km jeżdżonych bardzo powoli i zero dynamiki.


moim skromnym zdaniem taka metoda pomiarowa to strata czasu i generalnie nic chyba nie da :D

nie możesz zatankować do pełna i tak kilka razy to dopiero da ci pogląd inaczej to gdybanie

Twoja metoda ma moim zdaniem rozbieżność + - 3 litry :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 01:04   

Krzysztof ma racje, wskaźnik to se możesz czytać jak zaczyna brakowac, ich dokłądnosc jest dyskusyjna!
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 02:51   

Krzysztof napisał/a:
Twoja metoda ma moim zdaniem rozbieżność + - 3 litry :D


3 litry rozbieżności biorę jeszcze na margines ale nie 10L (13L) na 35km.
_________________

 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 11:40   

..domowym sposobem dokładnego oszacowania zużycia to tylko: maksymalnie pod korek.. dystans min. 100km i znow pod korek...
zalane litry dzielimy przez przejechane km i mamy wynik z granica błędu 1-2%


każda inna metoda jest równa wróżeniu z fusów, układaniu horoskopu z konstelacji gwiazd, czy spisem pobożnych życzeń w dzień świętego Dionizego z Nibylandii.. :razz:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 11:54   

conpress, mozna tez wyjechac do zera, zalać 10 litrów i znowu do zera wyjechac ale co jak w baku będzie syf :mrgreen:
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 12:41   

ja jakbym chcial patrzec na wskazni to u mnie by wychodzilo ze spalam, jakies 10l na 10km bo benzyna plywa w zbiorniku i wjechanie w zakret z duza prwedkoscia powoduje ruch wskazowli w dol tak szybki jakbym mial sitko zamiast baku tak jak wyzej do pelna 100 i znow do pelna i tak ze 2-3 razy i wtedy mozesz nam powiedzec a tak btw ile wchodzi do twojego bmw 60l ????? *5,15zl :cool:
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 15:31   

a jeszcze lepiej do pełna wyjeździć do rezerwy potem znowu do pełna i mamy dwa trzy pomiary dopiero w takim układzie wynik się pokaże wiarygodny,

na początku zrozumiałem że mówimy o 10 litrach na 100 km

a jak wlałeś 10 litrów i przejechałeś 35 km i wg wskaźnika to niestety taki pomiar możesz sobie jeszcze głębiej wsadzić

natomiast skoro mówimy o 10 l na 35 km to na 100 km x 3 czyli 30 litrów na 100 km czy już kiedyś tego nie przerabiałeś, sondę oddaj na gwarancji skoro tak jest, bo częstym przypadkiem tak wielkiego spalania jest właśnie sonda, zmieniałeś ja niedawno więc niech Huragan może sprawdzi czy ona działa a potem składaj reklamację
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Kwi 09, 2011 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 15:59   

Właśnie wróciłem od Huragana i sonda działa bardzo dobrze bo wychwytuje najmniejsze nieprawidłowości nawet jak się małe podciśnienie odczepi to od razu to wychodzi bo jak jest podpięte to jest git. Okazało się że nie miałem jednej wtyczki podłączone która sygnalizowała błąd nr 18. Wtyczkę podpięliśmy z powrotem i błąd zniknął a nawet polepszyła się moc (może tylko mi się tak wydaje ale silnik jakoś żwawszy jest). To w sumie dziwne by wtyczka mogła się sama wypiąć, albo zapomnieliśmy ją przypiąć jak sprzęgło zmienialiśmy to wyciągaliśmy cały silnik. Może za lekko ją przyczepiliśmy albo wcale, chociaż raczej by to wyszło przy pierwszym pomiarze komputerowym więc dziwna sprawa. Hgw może tym razem spalanie będzie git bo jak nie to się poddaję.

Wynik jest miarodajny bo na tak ogromnej rozpiętości spalania jakim jest 10L na 35km to niech nawet błąd wyniesie 10L na 60km to i tak będzie to za dużo i nie piszcie mi tu bzdur że to jest nie miarodajne. Zaświeciła się rezerwa więc zalałem 10L i były 2mm ponad ćwiartkę, czyli 4mm ponad rezerwę, no i po zalaniu tego paliwa, przejechałem 35km i wróciło do punktu wyjścia czyli na rezerwę więc trzeba być nie poważnym by gadać że jest to nie miarodajny pomiar bo przecież widać jak byk że coś się zjeba..o :P

Zaleję teraz więcej paliwa, może nawet i cały bak i wtedy zobaczymy.

W e36 jest 45L bak?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12