autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG
Autor Wiadomość
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 22:11   LPG

Jak odróżnić instalację LPG zwykłą od sekwencji? Z góry dzięki za pomoc
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 22:28   

w papierach od lpg masz napisane
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 22:36   

nie no dokumenty swoją drogą ale czy w komorze widać róznicę?
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 22:47   

zwykła :

Gaz z parownika podawany jest juz nie przez mixer (czyli nie ma zadnej zwezki w dolocie) a bezposrednio przed zawor ssacy silnika. Dzieki takiemu rozwiazaniu LPG jest podawane precyzyjniej i w mniejszych ilosciach. Ryzyko wystrzalu jest w tym wypadku juz znaczaco ograniczone a komfort uzytkowania znacznie wzrasta. Osiagi auta na benzynie nie zmieniaja sie natomiast podczas zasilania LPG nie powinno byc juz odczuwalnej roznicy. Instalacja tej generacji jest najlepsza propozycja dla silnikow z mechanicznym wtryskiem benzyny. Oczywiscie sterowana komputerem nie posiada juz mechanicznego przelacznika benzyna-gaz a elektroniczny, ktory czuwa nad przypadkowym przejsciem na zasilanie LPG pod obciazeniem - zmiana z PB na LPG odbedzie sie dopiero przy odpowiedniej temperaturze reduktora (tak, by nie zamarzl w wyniku rozprezania gazu) oraz odpowiednich obrotach (malejacych) najczesniej przy zmianie biegu lub przegazowce na jalowym (czyli tzw. luzie).

sekwencja :

Komputer sterujacy praca gazu jest w pelni zalezny od fabrycznego sterowania silnikiem czyli ECU. Komputer gazowy odczytuje czasy otwarcia wtryskow benzyny i na tej podstawie ustala odpowiedni czas wtrysku gazu (czyli ilosc podanego paliwa do cylindra). LPG jest rowniez podawane bezposrednio przed zaworem i eliminuje praktycznie do zera mozliwosc wystrzalu (dzialanie jeszcze bardziej precyzyjne niz przy ciaglym wtrysku). Sonda lambda moze byc podlaczona do kompa gazowego ale jest to podlaczenie w celach serwisowych gdyz wszystkie potrzebne dane przekazywane sa z ECU silnika. Niektore listwy wtryskiwaczy posiadaja regulacje ktore powinny sie jednak odbywac wylacznie w renomowanych warsztatach. Olbrzymia zaleta takiego gazu jest fakt, ze instalacja niepostrzezenie przelacza sie z benzyny na gaz po osiagnieciu odpowiedniej temperatury plynu chlodzacego silnik (a ogrzewajacego parownik) oraz zaprogramowanym wczesniej czasie pracy na benzynie i obrotach przelaczania (u mnie odpowiednio 10s pracy silnika, 35 st. C temperatury wody oraz min. 1600rpm). Przelaczanie benzyna-gaz odbywa sie niepostrzenie w momencie np. hamowania silnikiem lub zmiany biegu a dowidujemy sie o tym jedynie za pomoca kontrolki. W wiekszosci instalacji po wyczerpaniu zapasu gazu komputer informuje sygnalem dzwiekowym oraz przelacza na benzynke. Do samochodow z Turbosprezarka (np. popularne odmiany silnikow 1.8T), plastikowym (np. motor ABC 2.6 V6) lub duzym pojemnosciowo kolektorem ssacym (np. AAH 2.8 V6) zaleca sie zakladanie wlasnie takiego gazu. Instalacja wcale nie jest droga jesli porownamy koszty napraw po wystrzalach I lub II generacji oraz znaczny spadek osiagow to mamy juz gotowa odpowiedz co zakladac do samochodu.

:arrow: zrodlo - audi klub polska
Ostatnio zmieniony przez Artur Śro Lut 15, 2012 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 22:57   

Mistrz, to są różnice w konstrukcji, chodzi mi czy pod machą idzie rozpoznać ... wzrokowo
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
Ostatnio zmieniony przez pietro Śro Lut 15, 2012 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 23:01   

Mistrz napisał/a:
n.
:?:
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 23:05   

zwykla generacja ma doprowadzony gaz z reduktora do dolotu za pomocą węża a wpust gazu jest między filtrem a przepustnicą , sekwencja ma szynę wtrysków, która jest zamontowana na kolektorze dolotowym, zdjec ci nie dam bo nie mam :wink:


a wyżej post mi sie sam jakoś zatwierdził zanim skończylem pisać
Ostatnio zmieniony przez Artur Śro Lut 15, 2012 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 23:09   

dzięki wielkie :mrgreen:
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 15, 2012 23:16   

:wink:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11