autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura wody, oleju od ile można pałować
Autor Wiadomość
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 09:28   

Tomix napisał/a:
Powiem tak świetne autko na co dzień i do poszalenia , bardzo mi się podoba wizualnie a wnętrze i fotele to kosmos :) . Znajomy z Bobowa ma taką, ale najsłabsza wersje 192 km i powiem odczucia bardzo pozytywne. Co do szczegółowych informacji to na pewno znajdziesz sporo na forum mazdaspeed.pl . Z tego co się orientowałem to oryginalne części fakt są w normalnych cenach ale zamienniki są naprawdę tanie . Poza silnikiem to tak naprawdę każdy mejster sobie poradzi który widział na oczy mazde 6 .
A co do silnika wankla właśnie to trzeba po prostu szanować i głównym problemem jest smarowanie czyli zanim się trochę pozapierdziela trzeba poczekać aż silnik osiągnie 90 stopni i cieśnienie oleju będzie optymalne .No i trochę przy bardzo dynamicznej jeździ auto trochę lubi olej .
Większość negatywnych opinii na necie jest osób które tylko wankla widziały na zdjęciach.
tak naprawdę zanim chcesz przeordzić fure to trzeba rozgrzać olej nie tylko rx8 mnie się nie zdarzało poz..wać hondy dopóki olej nie osiągnął 80'
 
 
tomekHEG4
Maniak Resoraków


Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 15:00   

ja tak samo przed każda jazdą rozgrzewam do 80 a przed nagrzaniem nie przekraczam 2-2,5 tyś obrotów
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 17:40   

tomekHEG4 napisał/a:
ja tak samo przed każda jazdą rozgrzewam do 80 a przed nagrzaniem nie przekraczam 2-2,5 tyś obrotów


Masz wskaźnik temperatury oleju ? Bo EG ma jak każda Honda wskaźnik, ale od temperatury płynu chłodzącego a nie oleju...
 
 
 
tomekHEG4
Maniak Resoraków


Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 21:35   

he no mój błąd wskaźnika temp oleju nie ma (jak narazie) myślałem ze chodzi o wody;)
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 21:46   

tomekHEG4 napisał/a:
he no mój błąd wskaźnika temp oleju nie ma (jak narazie) myślałem ze chodzi o wody;)


To jak pałujesz przy temp. wody 80st. to powodzenia życzę. :lol:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 22:04   

tomekHEG4 napisał/a:
ja tak samo przed każda jazdą rozgrzewam do 80


pierwsza część zdania zaprzecza drugiej

tomekHEG4 napisał/a:
a przed nagrzaniem nie przekraczam 2-2,5 tyś obrotów


zrozumiałem to, że przed przystąpieniem do jazdy rozgrzewasz auto do 80 stopni następnie nie przekraczając 2,5 tyś obrotów to znaczy że na postoju gaz trzymasz i czekasz do 80 stopni :D

Karol napisał/a:
To jak pałujesz przy temp. wody 80st. to powodzenia życzę.


ale, że co za wysoka ta temperatura czy za niska, 80 stroni to już odpowiednia temperatura, od 10 lat auto służbowe odpalam i normalnie jadę do pracy. Oczywiście przejadę przez miasto to się trochę ten diesle nagrzeje, jednak już za Kokoszkowymi pełna moc :D a nic sie jeszcze nie popsuło.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
tomekHEG4
Maniak Resoraków


Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 22:15   

no odpalam na wolnych jakieś 10min i temperatura wody jest w granicach 80-90stopni no i jade;)
albo jesli musze to do czasu rozgrzania do tych 80-90 stopni jade lecz nie przekraczam 2,5tyś obrotów
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 22:30   

tomekHEG4 napisał/a:
no odpalam na wolnych jakieś 10min i temperatura wody jest w granicach 80-90stopni


ale po co tak robisz,

osobiście nigdzie nie słyszałem takich teorii by grzać auto na postoju nie jadąc :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
tomekHEG4
Maniak Resoraków


Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 22:33   

a nie wiem jakoś kurde wtedy jestem pewny że sie nie sypnie he (wiem głupota) ale tak robiłe z golfem Vr6 i teraz w Eg i jakoś mi to nie przeszkadza a jednak jakoś troche w tym widze pożytku że nie jeżdze na zimnym silniku he
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 22:42   

Bzdura totalna... tylko marnujesz paliwo silnik najlepiej rozgrzewa się podczas jazdy. Na biegu jałowym często silnik ma też gorsze smarowanie.
 
 
tomekHEG4
Maniak Resoraków


Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 100
Skąd: Starogard Gd
Wysłany: Śro Lut 26, 2014 23:01   

no to akurat teraz coś nowego dla mnie myślałem że lepiej jak sie rozgrzeje na postoju .

no ale mogłem sie mylić
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 00:07   

za pozostawienie odpalonego auta mozna nawet dostać mandat :roll:
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 00:15   

rwtnt napisał/a:
silnik najlepiej rozgrzewa się podczas jazdy.


Dokładnie tak - kiedyś nawet w "Motorze" było o tym.
Ostatnio zmieniony przez Karol Czw Lut 27, 2014 00:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 01:06   

rwtnt napisał/a:
Na biegu jałowym często silnik ma też gorsze smarowanie.

możesz rozwinąć ?
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 01:52   

Silnik pracujący na biegu jałowym nagrzewa się wolniej, olej jest gęstszy przez co silnik ma gorsze smarowanie, logiczny efekt, że im wolniej się rozgrzeje tym dłużej będzie miał to gorsze smarowanie. I masz oczywiście niższe ciśnienie oleju na jałowym niż podczas obciążenia co przy gęstym oleju nie jest dobre dla silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12