Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:55 |
R4, R6 V6 i V8 - różnice pomiędzy silnikami |
Autor |
Wiadomość |
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 12:54 R4, R6 V6 i V8 - różnice pomiędzy silnikami
|
|
|
na youtubie jest wiele kanałów motoryzacyjnych, jednym z wart uwagi jest Engineering Explained
podlinkuje tutaj filmiki tego kolesia, obrazujące czym różnią się od siebie poszczególne układy silników i jakie mają zady i walety
rzędowa 4
https://www.youtube.com/watch?v=yRWL9czmk_E
rzędowa 6
https://youtu.be/w5NZsc1oQpU
widlasta 6
https://www.youtube.com/watch?v=YMoDcKXiKME
widlasta 8
jeżeli robi się tu taka lista typów silników to przydało by się też wspomnieć o układach
boxer vs widlasta jednostka o kącie rozchylenia 180 stopni i silnikach gwiazdowych co prawda nie stosowanych w motoryzacji...
ale chociaż
|
|
|
|
|
rusek13
Kierowca Rajdowy ZIOMAL NIEGODZIWIEC
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 702 Skąd: Ty mieszkasz?
|
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 23:29
|
|
|
Dwie sprawy,po primo nie ma r5 (który moim zdaniem brzmi najzajebiściej), po secundo jeśli chodzi o różnice to v6 wygrywa jeśli chodzi o elastyczność ale dzwięku r5 i tak nie pobije. |
_________________ LIFE WILL KILL YOU! |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 03:41
|
|
|
mój ranking silników 4 suwowych:
co do dźwięku, najlepsze:
I. V8 90stopni, wałek w bloku, czopy wału w stylu crossplane - szczególnei na wolnych obrotach
II. R6 w szczególności powyżej 4 tyś obrotów
III. VR6 od VW prawie jak R6 z domieszką V6..
najgorzej brzmią:
R3 chodzi jak popsuty 4 cylindrowiec, albo jak traktorek ogrodowy - R3 diesel = padaczka
R5 - to lekka kupa.. niby lepsze R4 ale daleko mu do R6. .chodzi jak zepsuty R6
co do rozwijania mocy:
I. doładowane V8, moc i moment jest zawsze i wszędzie
II. R6 - moc narasta liniowo i wraz ze wzrostem obrotów końca nie widać - doładowane - bajka! Idealny dla diesla!
III. V8 z wałem flatplane - typowo sportowa charakterystyka
na drugim końcu:
R2 - pracuje jak za karę, najlepiej żeby w ogóle go nei męczyć.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 13:48
|
|
|
Moje typy najlepszy dźwięk
1. V8 silniki 1uz (smerf co był w toruniu) lsy v8 bmw no i mercedesy amg
1. R6 z turbo 1jz/rb25
2. V6 mój faworyt KLZE
3. VR6 i VR5 VW
4. R5 Audi 2.2T
5. R4 Turbo i R6 wolnosące
najgorszy dzwięk
1. R4 SOHC Diesel 1.9 TDI
2. R4 SOHC VW itp
3. R3 All
4. R4 Hondy 1.3-1.8 itp
5. Wszystkie silniki że stukającymi szklankami |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 20:28
|
|
|
Jest filmik o R5! https://www.youtube.com/watch?v=VBUyR7xQvhY
conpress napisał/a: | R5 - to lekka kupa.. niby lepsze R4 ale daleko mu do R6. .chodzi jak zepsuty R6 |
Chyba nie słyszałeś dobrego R5.
1. wszystko co ma 8 lub 12 cylindrów, więcej niż 6 litrów i plakietę AMG. Od 6.3 z C63AMG do V12 z Zondy
2. Turbo R5, czy w Audi czy w Volvo, ale musi być 200KM plus i dobry wydech
3. Całą reszta V8emek
4. Turbo R6 mające więcej niż 400KM, dobry wydech i procedurę
A reszta to nuda, nie jara mnie R6 N/A, szczególnie VR6 i R6 z BMW wg. mnie tylko jęczą |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 21:20
|
|
|
Widza nabyta:
Najlepsze brzmienie to benzynowe:
V8 to wiadomo, R6 i R5
Natomiast fajnie brzmiał 1,8 i 2,0 TS w Alfie
Co do 3 sylindrów to brzmią jak popsuty odkurzacz, można sie przejechać po mieście a jazda do Warszawy z dobrym nagłośnieniem da radę
Najgorzej brzmią diesle, jeszcze te co mają więcej niż 4 cylindry da się jakoś słuchać, ale pozostałe to masakra.
3 cylindrowe diesle brzmią jak by się popsuły.
Co do wiedzy praktycznej, to najlepiej brzmiały
V8 Jeep
R6 obecne BMW w zasadzie nie używam radia
V6 Mój obecny Ford podoba mi się jak słyszę go z zewnątrz i wewnątrz
R5 z mojego Fiata Coupe tak samo brzmiał ładnie tylko cichutko
R4 1,8 TS i 1,4 TS z Alfy brzmiały fajnie
R5 Diesel 2,4 z Alfy brzmiał znośnie
co do reszty aut jakimi jeździłem czy też użytkuję to szału nie ma.
No i numer 1 to Ferrari F430 brzmiało SUPER jechałem jako pasażer.
SgtR napisał/a: | A reszta to nuda, nie jara mnie R6 N/A, szczególnie VR6 i R6 z BMW wg. mnie tylko jęczą |
z chęcią skonfrontuję moje jęczące R6 z Twoim turbo doładowanym silnikiem na kresce
Pisz kiedy |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Maj 23, 2015 21:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:17
|
|
|
a który z tych silników ma według was najładniej brzmiącą odcinkę pozostajecie przy swoich typach również w tej kwestii?
może jakieś przykłady video się znają? |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:20
|
|
|
lokinios napisał/a: | a który z tych silników ma według was najładniej brzmiącą odcinkę pozostajecie przy swoich typach również w tej kwestii? |
Jeśli chodzi o bmw no raczej nie moje m52 i zwyż m54
Stawiam na m50
Z własnego doświadczenia moge powiedzieć że odcina w V6 przy 7800 obr w mazdzie to było za wysoko przy słabych poduszkach po swapie urwało mi chłodnice |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Maj 23, 2015 23:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
|
|
|
|
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 11:54
|
|
|
Stare V8 brzmią jak dla mnie najlepiej |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 13:05
|
|
|
BEST:
-V12 wysokoobrotowe
-V10 także
-V8 w którym konstruktorzy się postarali, obowiązkowo N/A, Maserati/AMG/Vette gdzieś tam daleko jest nawet moje M
-V6 lubię BMW, ale tutaj rządzi GTR
WORST:
-większość tdi/sdi/cdi
-R3 spod znaku VW, Opla (Tico np brzmi nawet fajnie) |
|
|
|
|
Dębica
Kierowca kat. B
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 361 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 14:15
|
|
|
V8 legendarne silniki |
_________________ najlepsza muzyka to ryk silnika
naprawa komputerów 510 978402 |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 14:33
|
|
|
Tylko R4 z pełnym przelotem - wszyscy się oglądają |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 19:08
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | z chęcią skonfrontuję moje jęczące R6 z Twoim turbo doładowanym silnikiem na kresce
|
Nie powiedziałem, że jest wolne, powiedziałem że nieciekawie brzmi. Nie ma sensu, żebym się z Tobą ścigał, bo dostanę baty. Jestem tego w pełni świadom, gdyby Łosiński ważył jakieś 500kg mniej, to może bym próbował |
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
|
|
|
|
|