autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:55
R4, R6 V6 i V8 - różnice pomiędzy silnikami
Autor Wiadomość
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 12:54   R4, R6 V6 i V8 - różnice pomiędzy silnikami

na youtubie jest wiele kanałów motoryzacyjnych, jednym z wart uwagi jest Engineering Explained

podlinkuje tutaj filmiki tego kolesia, obrazujące czym różnią się od siebie poszczególne układy silników i jakie mają zady i walety ;)

rzędowa 4

https://www.youtube.com/watch?v=yRWL9czmk_E


rzędowa 6

https://youtu.be/w5NZsc1oQpU

widlasta 6

https://www.youtube.com/watch?v=YMoDcKXiKME

widlasta 8


jeżeli robi się tu taka lista typów silników to przydało by się też wspomnieć o układach
boxer vs widlasta jednostka o kącie rozchylenia 180 stopni i silnikach gwiazdowych co prawda nie stosowanych w motoryzacji...

ale chociaż :P
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 23:29   

Dwie sprawy,po primo nie ma r5 (który moim zdaniem brzmi najzajebiściej), po secundo jeśli chodzi o różnice to v6 wygrywa jeśli chodzi o elastyczność ale dzwięku r5 i tak nie pobije. :twisted:
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 03:41   

mój ranking silników 4 suwowych:
co do dźwięku, najlepsze:
I. V8 90stopni, wałek w bloku, czopy wału w stylu crossplane - szczególnei na wolnych obrotach
II. R6 w szczególności powyżej 4 tyś obrotów
III. VR6 od VW prawie jak R6 z domieszką V6..

najgorzej brzmią:
R3 chodzi jak popsuty 4 cylindrowiec, albo jak traktorek ogrodowy - R3 diesel = padaczka
R5 - to lekka kupa.. niby lepsze R4 ale daleko mu do R6. .chodzi jak zepsuty R6

co do rozwijania mocy:
I. doładowane V8, moc i moment jest zawsze i wszędzie ;-)
II. R6 - moc narasta liniowo i wraz ze wzrostem obrotów końca nie widać - doładowane - bajka! Idealny dla diesla!
III. V8 z wałem flatplane - typowo sportowa charakterystyka

na drugim końcu:
R2 - pracuje jak za karę, najlepiej żeby w ogóle go nei męczyć..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 13:48   

Moje typy najlepszy dźwięk
1. V8 silniki 1uz (smerf co był w toruniu) lsy v8 bmw no i mercedesy amg :)
1. R6 z turbo 1jz/rb25
2. V6 mój faworyt KLZE :)
3. VR6 i VR5 VW
4. R5 Audi 2.2T
5. R4 Turbo i R6 wolnosące

najgorszy dzwięk

1. R4 SOHC Diesel 1.9 TDI :)
2. R4 SOHC VW itp
3. R3 All
4. R4 Hondy 1.3-1.8 itp
5. Wszystkie silniki że stukającymi szklankami :)
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 20:28   

Jest filmik o R5! https://www.youtube.com/watch?v=VBUyR7xQvhY

conpress napisał/a:
R5 - to lekka kupa.. niby lepsze R4 ale daleko mu do R6. .chodzi jak zepsuty R6


Chyba nie słyszałeś dobrego R5.

1. wszystko co ma 8 lub 12 cylindrów, więcej niż 6 litrów i plakietę AMG. Od 6.3 z C63AMG do V12 z Zondy :mrgreen:
2. Turbo R5, czy w Audi czy w Volvo, ale musi być 200KM plus i dobry wydech
3. Całą reszta V8emek
4. Turbo R6 mające więcej niż 400KM, dobry wydech i procedurę

A reszta to nuda, nie jara mnie R6 N/A, szczególnie VR6 i R6 z BMW wg. mnie tylko jęczą
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 21:20   

Widza nabyta:

Najlepsze brzmienie to benzynowe:
V8 to wiadomo, R6 i R5

Natomiast fajnie brzmiał 1,8 i 2,0 TS w Alfie

Co do 3 sylindrów to brzmią jak popsuty odkurzacz, można sie przejechać po mieście a jazda do Warszawy :) z dobrym nagłośnieniem da radę :)

Najgorzej brzmią diesle, jeszcze te co mają więcej niż 4 cylindry da się jakoś słuchać, ale pozostałe to masakra.
3 cylindrowe diesle brzmią jak by się popsuły.


Co do wiedzy praktycznej, to najlepiej brzmiały
V8 Jeep
R6 obecne BMW w zasadzie nie używam radia :)
V6 Mój obecny Ford podoba mi się jak słyszę go z zewnątrz i wewnątrz
R5 z mojego Fiata Coupe tak samo brzmiał ładnie tylko cichutko :)
R4 1,8 TS i 1,4 TS z Alfy brzmiały fajnie
R5 Diesel 2,4 z Alfy brzmiał znośnie

co do reszty aut jakimi jeździłem czy też użytkuję to szału nie ma.

No i numer 1 to Ferrari F430 :) brzmiało SUPER jechałem jako pasażer.


SgtR napisał/a:
A reszta to nuda, nie jara mnie R6 N/A, szczególnie VR6 i R6 z BMW wg. mnie tylko jęczą


z chęcią skonfrontuję moje jęczące R6 z Twoim turbo doładowanym silnikiem na kresce :)

Pisz kiedy :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Maj 23, 2015 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:17   

a który z tych silników ma według was najładniej brzmiącą odcinkę pozostajecie przy swoich typach również w tej kwestii? ;)

może jakieś przykłady video się znają?
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:20   

lokinios napisał/a:
a który z tych silników ma według was najładniej brzmiącą odcinkę pozostajecie przy swoich typach również w tej kwestii? ;)

Jeśli chodzi o bmw no raczej nie moje m52 i zwyż m54 :P
Stawiam na m50 :)

Z własnego doświadczenia moge powiedzieć że odcina w V6 przy 7800 obr w mazdzie to było za wysoko przy słabych poduszkach po swapie urwało mi chłodnice :)
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Maj 23, 2015 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:25   

Generalnie podobają mi sie takie szybsze odcinki jak np to
https://www.youtube.com/watch?v=h7mI69AfPhY
no nie koniecznie aż tak szybka :)
https://www.youtube.com/watch?v=sGjH6WLHNFk
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 11:54   

Stare V8 brzmią jak dla mnie najlepiej
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 13:05   

BEST:
-V12 wysokoobrotowe
-V10 także
-V8 w którym konstruktorzy się postarali, obowiązkowo N/A, Maserati/AMG/Vette gdzieś tam daleko jest nawet moje M :razz:
-V6 lubię BMW, ale tutaj rządzi GTR

WORST:
-większość tdi/sdi/cdi
-R3 spod znaku VW, Opla (Tico np brzmi nawet fajnie)
 
 
 
Dębica
Kierowca kat. B



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 361
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 14:15   

V8 legendarne silniki :cool:
_________________
najlepsza muzyka to ryk silnika
naprawa komputerów 510 978402
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 14:33   

Tylko R4 z pełnym przelotem - wszyscy się oglądają :)
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 19:08   

Krzysztof napisał/a:
z chęcią skonfrontuję moje jęczące R6 z Twoim turbo doładowanym silnikiem na kresce


Nie powiedziałem, że jest wolne, powiedziałem że nieciekawie brzmi. Nie ma sensu, żebym się z Tobą ścigał, bo dostanę baty. Jestem tego w pełni świadom, gdyby Łosiński ważył jakieś 500kg mniej, to może bym próbował :P
 
 
 
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 01:49   

Lincoln napisał/a:
WORST:
-większość tdi/sdi/cdi
jest sposób na małe poprawienie tego dźwięku, na yt nazywają to "popcorn limiter" https://www.youtube.com/watch?v=2ZZwQySMaoI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13