Moc czy Moment obrotowy silnika? |
Najważniejszy parametr dla mnie przy wyborze silnika to: |
a) MOC SILNIKA |
|
57% |
[ 8 ] |
b) MOMENT OBROTOWY |
|
14% |
[ 2 ] |
c) żadne z powyższych |
|
14% |
[ 2 ] |
d) najważniejsze żeby mało palił |
|
14% |
[ 2 ] |
|
Głosowań: 14 |
Wszystkich Głosów: 14 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 14:04 Moc czy Moment obrotowy silnika?
|
|
|
gdzieś w zasobach neta wyszperałem artykuł nt mocy i momentu obrotowego..
LINK DO ARTYKUŁU
jakie są Wasze odczucia/preferencje co do powyższych? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 15:49
|
|
|
Cóż, autor tekstu chyba wie, co pisze. Ja osobiście lubię duży moment, fajnie masuje plecy |
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 16:57
|
|
|
ja u siebie mam i jedno i drugie wiec wychodzi na to ze mam to co najlepsze bo 227km i 270Nm |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 18:58
|
|
|
Temat ciekawy lecz dość skomplikowany moim zdaniem. Ja również zdecydowanie wole benzynki z T bo jest i moc i moment sensowanie zrównoważony( nie mam na myśli pseudo programów gdzie jest dowalone momentu z dołu żeby było wrażenie WOW) najlepiej tu wypadają duże V8. Autor dobrze napisał, że te dwie wartości są od siebie zależne z tym, że moc to jest bardziej wirtualne pojęcie właśnie dlatego, że zależy od obrotów a moment to jest coś co faktycznie można zmierzyć, zresztą hamownia właśnie liczy siłę silnika dalej to już matematyka.Z reakcją na gaz bym się nie zgodził, że diezle są ospałe , na przykłądzie silnika którym poruszam się w pracy dane to ponad 1700Nm i tylko 350 koni reakcja na gaz jak w ścigaczu ale odcinka jest już przy 1800obr/min i to pewnie zasługa tej reakcji ogólnie silnik bardzo żywy. Tak samo według mnie wszystkie silniki wysokoobrotowe to takie sztucznie napompowane konie bo w sumie siły tam nie ma tyle, że kręcą sie wysoko i dlatego mają wysoką moc. W normalnym silniku jak jest dużo mocy to wiadomo że ma też i dużo momentu. Dla wnikliwych wzór na moc to Nm x obr/9549 moc podana w Kw |
_________________ Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:58
|
|
|
Ja lubię moc na kołach |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 21:16
|
|
|
Podoba mi się, że w końcu ktoś to wytłumaczył w sposób bardzo zrozumiały, moc i moment ma znaczenie, świetny artykuł.
Cytat: | Klasyczny przykład to diesle – idealne do lokomotyw, statków czy TIR-ów. |
cieszy mnie, że ktoś w końcu napisał jakie powinno być przeznaczenie tych silników może je wycofają z obiegu to nie będę musiał jeździć służbowo dieslem tylko V8 |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 22:23
|
|
|
Moc jest tylko wynikiem mnożenia momentu i obrotów, czyli funkcją wirtualną, ktora tylko nam pomaga określić jak zachowuje się moment przy danych obrotach. Wyjaśnię szybko dlaczego 715Nm to mniej niż 500Nm na . Po pierwsze to wartość max, w silnikach diesla często to tylko "pik". Wartość momentu przy wyścigach ma znaczenie, ale na kołach, więc zrobię wyliczenie dla licznikowego 200km/h znając podstawowe dane: Moment przy obrotach odpowiadających 200km/h (M), przełożenie główne(G) i skrzyni biegów dla danego biegu na którym osiąga 200km/h(S):
335d jednego z kolegów o mocy 351ps i 715Nm: M~600(4000obr), G-2.81, S(V) - 0.87 -> 1470Nm
e39 M5 M(6500obr)~420, G-3.15, S(IV) - 1.39 -> 1840Nm
Żeby zobaczyć czy nie manipuluję danymi można zrobić to samo dla nowszych modeli:
e60 M5 M(8000obr)~420, G - 3.62, S(IV) - 1.39 -> 2110Nm - czyli zdecydowanie więcej
Bo tak naprawdę liczy się moment obrotowy, ale jak napisał Krzysztof na kołach |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:02
|
|
|
I właśnie zapomniałem dodać że po przejściu przez skrzynie siła na kołach jest praktycznie taka sama jak w dieslach a nawet większa jak napisał Lincoln |
_________________ Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA |
|
|
|
|
arti
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 683 Skąd: z okolic
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:11
|
|
|
Bardzo ciekawy temat , fajny artykuł i dobre kazania
Odczucia już kiedyś były takie że odpowiedni stosunek musi być w jak najszerszym przedziale obrotów. Chociaż silnik z lokomotywy w ociężałym A8 do jazdy codziennej sprawdza się wyśmienicie |
|
|
|
|
Kędzior
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 1315 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:19
|
|
|
Hmm nie powiem przy zakupie auta, a trochę ich miałem często ślepo patrzyłem na moc tzn konie mechaniczne z wiekiem jednak zacząłem uwagę na parametr który nie został tutaj poruszony czyli osiągi oraz współczynnik mocy do masy auta bo to chyba najważniejsze, co z tego że auto będzie miało 300km skoro jego waga przekracza 2 tony , osiągi takiego aut będą podobne lub gorsze porównując auto z mocą np. 150km ale masie około tony tak więc moc do masy i osiągi to najlepsze parametry do porównania aut a nie jego moc czy moment |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:48
|
|
|
Widziałeś wyścig Veyrona z McLarenem F1, ten drugi ma lepszy stosunek moc/masa, a był wolniejszy. Powyżej pewnej prędkości liczy się głównie moc i opór aerodynamiczny. |
|
|
|
|
Kędzior
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 1315 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 00:06
|
|
|
Lincoln, auta które są w naszym zasięgu nie osiągają takich prędkości żeby opór areodynamiczny miał tu większe znaczenie , prawda jest taka że zazwyczaj patrzy się na osiągi do 100 a potem do 200km/h gdyż te prędkości osiągamy najczęściej |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:52
|
|
|
Opór aerodynamiczny ma już znaczenie od 70-80km/h, a powyżej 120km/h to główna siła hamująca auto. |
|
|
|
|
|