autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc czy Moment obrotowy silnika?

Najważniejszy parametr dla mnie przy wyborze silnika to:
a) MOC SILNIKA
57%
 57%  [ 8 ]
b) MOMENT OBROTOWY
14%
 14%  [ 2 ]
c) żadne z powyższych
14%
 14%  [ 2 ]
d) najważniejsze żeby mało palił
14%
 14%  [ 2 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 14

Autor Wiadomość
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 14:04   Moc czy Moment obrotowy silnika?

gdzieś w zasobach neta wyszperałem artykuł nt mocy i momentu obrotowego..
LINK DO ARTYKUŁU

jakie są Wasze odczucia/preferencje co do powyższych?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 15:49   

Cóż, autor tekstu chyba wie, co pisze. Ja osobiście lubię duży moment, fajnie masuje plecy :)
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 16:57   

ja u siebie mam i jedno i drugie wiec wychodzi na to ze mam to co najlepsze :razz: bo 227km i 270Nm :mrgreen:
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 18:58   

Temat ciekawy lecz dość skomplikowany moim zdaniem. Ja również zdecydowanie wole benzynki z T bo jest i moc i moment sensowanie zrównoważony( nie mam na myśli pseudo programów gdzie jest dowalone momentu z dołu żeby było wrażenie WOW) najlepiej tu wypadają duże V8. Autor dobrze napisał, że te dwie wartości są od siebie zależne z tym, że moc to jest bardziej wirtualne pojęcie właśnie dlatego, że zależy od obrotów a moment to jest coś co faktycznie można zmierzyć, zresztą hamownia właśnie liczy siłę silnika dalej to już matematyka.Z reakcją na gaz bym się nie zgodził, że diezle są ospałe , na przykłądzie silnika którym poruszam się w pracy dane to ponad 1700Nm i tylko 350 koni reakcja na gaz jak w ścigaczu ale odcinka jest już przy 1800obr/min i to pewnie zasługa tej reakcji ogólnie silnik bardzo żywy. Tak samo według mnie wszystkie silniki wysokoobrotowe to takie sztucznie napompowane konie bo w sumie siły tam nie ma tyle, że kręcą sie wysoko i dlatego mają wysoką moc. W normalnym silniku jak jest dużo mocy to wiadomo że ma też i dużo momentu. Dla wnikliwych wzór na moc to Nm x obr/9549 moc podana w Kw
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 20:58   

Ja lubię moc na kołach
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 21:16   

Podoba mi się, że w końcu ktoś to wytłumaczył w sposób bardzo zrozumiały, moc i moment ma znaczenie, świetny artykuł.

Cytat:
Klasyczny przykład to diesle – idealne do lokomotyw, statków czy TIR-ów.

cieszy mnie, że ktoś w końcu napisał jakie powinno być przeznaczenie tych silników :) może je wycofają z obiegu to nie będę musiał jeździć służbowo dieslem tylko V8 :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 22:23   

Moc jest tylko wynikiem mnożenia momentu i obrotów, czyli funkcją wirtualną, ktora tylko nam pomaga określić jak zachowuje się moment przy danych obrotach. Wyjaśnię szybko dlaczego 715Nm to mniej niż 500Nm na . Po pierwsze to wartość max, w silnikach diesla często to tylko "pik". Wartość momentu przy wyścigach ma znaczenie, ale na kołach, więc zrobię wyliczenie dla licznikowego 200km/h znając podstawowe dane: Moment przy obrotach odpowiadających 200km/h (M), przełożenie główne(G) i skrzyni biegów dla danego biegu na którym osiąga 200km/h(S):

335d jednego z kolegów o mocy 351ps i 715Nm: M~600(4000obr), G-2.81, S(V) - 0.87 -> 1470Nm
e39 M5 M(6500obr)~420, G-3.15, S(IV) - 1.39 -> 1840Nm
Żeby zobaczyć czy nie manipuluję danymi można zrobić to samo dla nowszych modeli:
e60 M5 M(8000obr)~420, G - 3.62, S(IV) - 1.39 -> 2110Nm - czyli zdecydowanie więcej

Bo tak naprawdę liczy się moment obrotowy, ale jak napisał Krzysztof na kołach :wink:
 
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:02   

I właśnie zapomniałem dodać że po przejściu przez skrzynie siła na kołach jest praktycznie taka sama jak w dieslach a nawet większa jak napisał Lincoln
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
arti
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 683
Skąd: z okolic
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:11   

Bardzo ciekawy temat , fajny artykuł i dobre kazania :grin:
Odczucia już kiedyś były takie że odpowiedni stosunek musi być w jak najszerszym przedziale obrotów. Chociaż silnik z lokomotywy w ociężałym A8 do jazdy codziennej sprawdza się wyśmienicie :mrgreen:
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:19   

Hmm nie powiem przy zakupie auta, a trochę ich miałem często ślepo patrzyłem na moc tzn konie mechaniczne z wiekiem jednak zacząłem uwagę na parametr który nie został tutaj poruszony czyli osiągi oraz współczynnik mocy do masy auta bo to chyba najważniejsze, co z tego że auto będzie miało 300km skoro jego waga przekracza 2 tony , osiągi takiego aut będą podobne lub gorsze porównując auto z mocą np. 150km ale masie około tony tak więc moc do masy i osiągi to najlepsze parametry do porównania aut a nie jego moc czy moment
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 23:48   

Widziałeś wyścig Veyrona z McLarenem F1, ten drugi ma lepszy stosunek moc/masa, a był wolniejszy. Powyżej pewnej prędkości liczy się głównie moc i opór aerodynamiczny.
 
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 00:06   

Lincoln, auta które są w naszym zasięgu nie osiągają takich prędkości żeby opór areodynamiczny miał tu większe znaczenie , prawda jest taka że zazwyczaj patrzy się na osiągi do 100 a potem do 200km/h gdyż te prędkości osiągamy najczęściej
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 19:52   

Opór aerodynamiczny ma już znaczenie od 70-80km/h, a powyżej 120km/h to główna siła hamująca auto.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14