autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja z czynnikiem R12
Autor Wiadomość
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 10:45   

KOSA napisał/a:
Jak klimę będziesz nabijać to daj znać bo ciekawi mnie na jaki masz czynnik.


trochę nie w temacie.. handlujesz R12, że się tak wypytujesz?? ;-)

w be-emkach do 92 zawsze pamiętam że był seryjnie R12.. no chyba że ktoś już po drodze machnął konwersję na nowszy...dopiero od 93 zaczynały się 134a,
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 12:12   

conpress napisał/a:
KOSA napisał/a:
Jak klimę będziesz nabijać to daj znać bo ciekawi mnie na jaki masz czynnik.


trochę nie w temacie.. handlujesz R12, że się tak wypytujesz?? ;-)

w be-emkach do 92 zawsze pamiętam że był seryjnie R12.. no chyba że ktoś już po drodze machnął konwersję na nowszy...dopiero od 93 zaczynały się 134a,

He he... Po prostu ciekaw jestem,jeśli to na R12 to gdzie nabije,bo w STG słyszałem tylko o jednym gostku,a jak w Grudziądzu ktoś się w to bawi to może warto tam pojechać,jak ktoś ma klimę na freon. Ja mam klimę całą zdemontowaną z Corolli E10 na R12,którą może założę u siebie i do dopełnienia w BMW E32 735i.Ekolodzy nam załatwili takie problemy z freonem,a teraz się okazuje,że wcale nie był tak wielce bardziej szkodliwy od obecnie stosowanego.
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:11   

jak jest klima na R12 - najlepiej zapodać czynnik R409A.. ale można też..:

.. pobawić się w wymianę kompresora klimy (o większej wydajności przystosowanego fabrycznie na R134a - tylko taki znaleźć do starszego auta.. a jak już się taki znajdziemy, pytanie "ile to kosztuje?"

można też zaryzykować wersję ekonomiczną i zrobić płukanie układu i czyszczenie kompresora z oleju mineralnego i zapodać R134a...

za każdym razem zmieniamy tylko osuszacz...




z tego co wiem R409A - można nabić w serwisie na Rotmance..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:15   

nie wiem dokładnie jaki czynnik był u mnie w jeepie ale też coś starego i na Rotmance Le-car mi napełniali, znam ich dobrze,
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:15   

[quote="conpress"]jak jest klima na R12 - najlepiej zapodać czynnik R409A.. ale można też..:

.. pobawić się w wymianę kompresora klimy (o większej wydajności przystosowanego fabrycznie na R134a - tylko taki znaleźć do starszego auta.. a jak już się taki znajdziemy, pytanie "ile to kosztuje?"

można też zaryzykować wersję ekonomiczną i zrobić płukanie układu i czyszczenie kompresora z oleju mineralnego i zapodać R134a...


Tak plus wszystkie uszczelki i przewody gumowe czyli rozebranie całego układu.
Z trudem 1kg freonu zdobyłem,ale potrzebuję więcej.
Ostatnio zmieniony przez KOSA Nie Sie 07, 2011 23:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:28   

KOSA napisał/a:
Tak plus wszystkie uszczelki i przewody gumowe czyli rozebranie całego układu.
Z trudem 1kg freonu zdobyłem,ale potrzebuję więcej.


jak pracowałem jeszcze w warsztacie (zarówno u nas jak i w US) robiłem na zlecenie klienta wszelkie sposoby.. oprócz napełniania R409a - bo najzwyczajniej go nie mieliśmy.. w stanach nadal można kupić R12 tyle że 3 lata temu kosztował w detalu coś ponad 100$ za kg, a R134a coś z 20-25$ za kg...

jak klient nie miał kasy na pełen retrofit, to robiliśmy płukanie węży (a skoro się je rozkręcało - to się zmieniało o-ringi), wymiana osuszacza.. świeży olej estrowy i 134a ...i chłodziło aż miło.. (przynajmniej w mercach, BMW, cadillacach i Audi..)

z przewodami nic się nie działo..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:51   

Zgazdzam się conpresstyle,że dużo ludzi wolałoby mieć R12 i nie dobijać co roku,bo w R134a często trzeba to robić.W rosji niby bezproblemowo można dostać i krajach byłego ZSRR, po prostu nie mają tak surowych norm jakie Unia nam narzuca.
Ja przyznaję,kupując klimę na drugi dzień doczytałem się napisu na sprężarce R12 bo z rocznika 1996 myślałem,że na bank będzie na "nowym" latać a tu kicha...bardziej byłem zajęty tym,że wzmacniacza[sterownika] klimy brakowało,ale stwierdziłem,że da się go ominąć i mimo wszystko się skusiłem bo za 500zł całość wyrwałem tyle,że 700km musiałem po nią zrobić.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3313
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 16:19   

Ja przerabiałęm instalacje z r12 na r134a, powiedziono juz wszystko: wymiana uszczelek, oleju w kompressorze i osuszacza, tyle ze ciagle gdzies gaz spindalał!
 
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 17:18   

Lincoln napisał/a:
Ja przerabiałęm instalacje z r12 na r134a, powiedziono juz wszystko: wymiana uszczelek, oleju w kompressorze i osuszacza, tyle ze ciagle gdzies gaz spindalał!

i dlatego nie mam zamiaru jej przerabiać między innymi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11