Klimatyzacja z czynnikiem R12 |
Autor |
Wiadomość |
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 10:45
|
|
|
KOSA napisał/a: | Jak klimę będziesz nabijać to daj znać bo ciekawi mnie na jaki masz czynnik. |
trochę nie w temacie.. handlujesz R12, że się tak wypytujesz??
w be-emkach do 92 zawsze pamiętam że był seryjnie R12.. no chyba że ktoś już po drodze machnął konwersję na nowszy...dopiero od 93 zaczynały się 134a, |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 12:12
|
|
|
conpress napisał/a: | KOSA napisał/a: | Jak klimę będziesz nabijać to daj znać bo ciekawi mnie na jaki masz czynnik. |
trochę nie w temacie.. handlujesz R12, że się tak wypytujesz??
w be-emkach do 92 zawsze pamiętam że był seryjnie R12.. no chyba że ktoś już po drodze machnął konwersję na nowszy...dopiero od 93 zaczynały się 134a, |
He he... Po prostu ciekaw jestem,jeśli to na R12 to gdzie nabije,bo w STG słyszałem tylko o jednym gostku,a jak w Grudziądzu ktoś się w to bawi to może warto tam pojechać,jak ktoś ma klimę na freon. Ja mam klimę całą zdemontowaną z Corolli E10 na R12,którą może założę u siebie i do dopełnienia w BMW E32 735i.Ekolodzy nam załatwili takie problemy z freonem,a teraz się okazuje,że wcale nie był tak wielce bardziej szkodliwy od obecnie stosowanego. |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:11
|
|
|
jak jest klima na R12 - najlepiej zapodać czynnik R409A.. ale można też..:
.. pobawić się w wymianę kompresora klimy (o większej wydajności przystosowanego fabrycznie na R134a - tylko taki znaleźć do starszego auta.. a jak już się taki znajdziemy, pytanie "ile to kosztuje?"
można też zaryzykować wersję ekonomiczną i zrobić płukanie układu i czyszczenie kompresora z oleju mineralnego i zapodać R134a...
za każdym razem zmieniamy tylko osuszacz...
z tego co wiem R409A - można nabić w serwisie na Rotmance.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:15
|
|
|
nie wiem dokładnie jaki czynnik był u mnie w jeepie ale też coś starego i na Rotmance Le-car mi napełniali, znam ich dobrze, |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:15
|
|
|
[quote="conpress"]jak jest klima na R12 - najlepiej zapodać czynnik R409A.. ale można też..:
.. pobawić się w wymianę kompresora klimy (o większej wydajności przystosowanego fabrycznie na R134a - tylko taki znaleźć do starszego auta.. a jak już się taki znajdziemy, pytanie "ile to kosztuje?"
można też zaryzykować wersję ekonomiczną i zrobić płukanie układu i czyszczenie kompresora z oleju mineralnego i zapodać R134a...
Tak plus wszystkie uszczelki i przewody gumowe czyli rozebranie całego układu.
Z trudem 1kg freonu zdobyłem,ale potrzebuję więcej. |
Ostatnio zmieniony przez KOSA Nie Sie 07, 2011 23:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:28
|
|
|
KOSA napisał/a: | Tak plus wszystkie uszczelki i przewody gumowe czyli rozebranie całego układu.
Z trudem 1kg freonu zdobyłem,ale potrzebuję więcej. |
jak pracowałem jeszcze w warsztacie (zarówno u nas jak i w US) robiłem na zlecenie klienta wszelkie sposoby.. oprócz napełniania R409a - bo najzwyczajniej go nie mieliśmy.. w stanach nadal można kupić R12 tyle że 3 lata temu kosztował w detalu coś ponad 100$ za kg, a R134a coś z 20-25$ za kg...
jak klient nie miał kasy na pełen retrofit, to robiliśmy płukanie węży (a skoro się je rozkręcało - to się zmieniało o-ringi), wymiana osuszacza.. świeży olej estrowy i 134a ...i chłodziło aż miło.. (przynajmniej w mercach, BMW, cadillacach i Audi..)
z przewodami nic się nie działo.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 23:51
|
|
|
Zgazdzam się conpresstyle,że dużo ludzi wolałoby mieć R12 i nie dobijać co roku,bo w R134a często trzeba to robić.W rosji niby bezproblemowo można dostać i krajach byłego ZSRR, po prostu nie mają tak surowych norm jakie Unia nam narzuca.
Ja przyznaję,kupując klimę na drugi dzień doczytałem się napisu na sprężarce R12 bo z rocznika 1996 myślałem,że na bank będzie na "nowym" latać a tu kicha...bardziej byłem zajęty tym,że wzmacniacza[sterownika] klimy brakowało,ale stwierdziłem,że da się go ominąć i mimo wszystko się skusiłem bo za 500zł całość wyrwałem tyle,że 700km musiałem po nią zrobić. |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 16:19
|
|
|
Ja przerabiałęm instalacje z r12 na r134a, powiedziono juz wszystko: wymiana uszczelek, oleju w kompressorze i osuszacza, tyle ze ciagle gdzies gaz spindalał! |
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 17:18
|
|
|
Lincoln napisał/a: | Ja przerabiałęm instalacje z r12 na r134a, powiedziono juz wszystko: wymiana uszczelek, oleju w kompressorze i osuszacza, tyle ze ciagle gdzies gaz spindalał! |
i dlatego nie mam zamiaru jej przerabiać między innymi |
|
|
|
|
|